Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla vtullinen nälkä. Mikä ruokavaliossa vikana?

Vierailija
28.08.2025 |

En syö tänään enää mutta olen syönyt tänään:

- lämmin kalkkuna-juustofoccacia kahvilassa, oli ihan reilun kokoinen täytetty leipä.

- iso kahvi maitotikalla

- passionhedelmä-smoothie jungle juicesta

- 2 riisipiirakkaa voilla, 2 paistettua kananmunaa

Koko 100 kg. Nainen. Liikunta tänään tunnin kävelylenkki. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koko 100 kg. Nainen"

Tuliko sen kanssa ranskalaisia? Tai joo, jos söit kokonaan niin ei missään tapauksessa pitäisi olla enää nälkä.

Vierailija
2/13 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän proteiinia 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt ihan liian vähän!

Vierailija
4/13 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas ei ole koskaan nälkä koska olen ketoosissa. Tänään söin väkisin 200g kirsikkatomaatteja. Huomenna aion syödä proteiinia, kanaa tai jotain.

Vierailija
5/13 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhdessä päivässä muutos tule. Tarvit viikossa syödä 6pv oikein ja yhden kerran viikossa herkuttelu juustofoccacialla. 

Vierailija
6/13 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas ei ole koskaan nälkä koska olen ketoosissa. Tänään söin väkisin 200g kirsikkatomaatteja. Huomenna aion syödä proteiinia, kanaa tai jotain.

En jaksa olla ketoosissa. En oikeasti jaksa sitä. Kroppani menee stressitilaan. Tällain on vähän helpompaa vaikka onkin nälkä välillä. Tosin huolettaa mitä vehnä ja sokeri tekee kropalle, kuten vaikkapa iholle. Ketoosiakaan en kuitenkaan jaksa enkä liikaa kyttäämistä. Ap

Vierailija
7/13 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit saavat nälkää tai himoja aikaan, jos on nuori. Tai jos elimistö etsii vielä jotain iltapalaa. Nälkä kasvaa syödessä sanonta. Insuliiniresistenssi taas voi tulla jos ei nukkunut ja levännyt tarpeeksi ja ihminen himoitsee silloin purtavaa. Jatkakaa oikean vastauksen etsintää.

Vierailija
8/13 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taas aina nälkä kun ilmat viileni ja palelee koko ajan. Lämpimillä ilmoilla ei ollut.

Vierailija
9/13 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa olla ketoosissa. En oikeasti jaksa sitä. Kroppani menee stressitilaan. Tällain on vähän helpompaa vaikka onkin nälkä välillä. Tosin huolettaa mitä vehnä ja sokeri tekee kropalle, kuten vaikkapa iholle. Ketoosiakaan en kuitenkaan jaksa enkä liikaa kyttäämistä. Ap

Minulla on melkein pakko olla ketoosissa koska viljatuotteet pistää mahan ihan sekaisin. Minulla päinvastoin keho voi todella hyvin nyt kun on syvä ketoosi päällä. En enää laihdu hurjaa vauhtia koska kaloreita kumminkin tulee kun juon kahvin kermalla ja paistan kasvikset. Tosin joinakin päivinä tosiaan en tunne nälkää ja syöminen jää välistä. Ei ehkä kovin terveellistä mutta elossa pysyn.

Vierailija
10/13 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lohduttautua sillä tosiasialla että alle satakiloiset punnitaan neuvolassa.

Vierailija
11/13 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on melkein pakko olla ketoosissa koska viljatuotteet pistää mahan ihan sekaisin. Minulla päinvastoin keho voi todella hyvin nyt kun on syvä ketoosi päällä. En enää laihdu hurjaa vauhtia koska kaloreita kumminkin tulee kun juon kahvin kermalla ja paistan kasvikset. Tosin joinakin päivinä tosiaan en tunne nälkää ja syöminen jää välistä. Ei ehkä kovin

Niin. Periaatteessa pidän ketoosista. Aina välillä olen pari viikkoa ketoosissa. Olen kuitenkin päästäni niin impulsiivinen ja vaihteleva etten vain pysty sitoutumaan edes tällaisiin vaikka haluaisin. Ap 

Vierailija
12/13 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän lihaa ja rasvaa, jotka pitäiaivät nälän pois.

Vierailija
13/13 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliossasi on liikaa yritystä ja liian vähän kärsivällisyyttä. Ei tuollaista kituuttamista voi jaksaa pitkäkestoisesti. Jos haluat laihtua, sinun on mietittävä sellainen ruokavalio, mitä pystyt ylläpitämään vaikka vuoden putkeen ilman kiukkua tai "huijauspäiviä". Ymmärrän, että kaloreiden laskeminen on monelle liian turhauttavaa, mutta sekin auttaa jos otat kerran selville lepokulutuksesi, ja katsot ruokien kalorimääriä suurin piirtein. Alkuun se on työlästä lukea kaikki etiketit, mutta tosi nopeasti sitä oppii arvioimaan. Ja kun arvioi jokaisen aterian sisältävän ainakin 100 kaloria enemmän kuin mitä lonkalta arvioisi, niin todennäköisesti tulee arvioitua yli sen verran, että oikeasti on kalorivajeessa. Eikä sen kalorivajeen tarvi olla iso. Jos päiväkulutuksesi on vaikka 1800 kaloria, niin sekin on vaje jos syöt päivittäin 1400 kaloria.

Painon hallinnassa vaikeinta on kärsivällisyys ja pitkäjänteisyys. Todennäköisesti et kasannut niitä 100 kiloa yhdessä kuukaudessa, niin ei niiden voi odottaa kuukaudessa lähtevänkään. Mieti siis millaista ruokavaliota jaksat pitkään.