Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko eläkeläiset heikkolaatuisia ihmisiä? Entä pitkäaikaissairaat?

Vierailija
28.08.2025 |

Purra seivailee Keskisarjan sanomisia: Keskisarja viittasi heikkolaatuisuudella taloudellisesti matalan tuottavuuden m****nmuuttoon eikä m** *nmuuttajien ihmisarvoon. 

Mahtaako perussuomalaiset käyttää vaaliteltoillakin termiä "heikkolaatuinen" ilmaista makkaraa hakevista työttömistä ja eläkeläisistä? Jos kerran kyse ei ole m****nmuuttajien ihmisarvosta?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitset tuota tietoa?

Vierailija
2/22 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida silti "heikkolaatuiset" enää hakea vaalimakkaroitaan tuolta kojulta. Puoluetta kannattaa jatkossa varsinainen ydinjoukko eli yliopistojen yksinäiset näsäviisaat jotka kirjoittelevat gradunsa populismista tai eläimiinsekaantumisista. Jos kirjoittavat ollenkaan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

taloudellisesti kyllä. ei tarvita yhtään lisää, meillä on jo. 

Vierailija
4/22 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa tietää missä menee "heikkolaatuisen" ihmisen raja?

Tähän asti olen sijoittanut sen siihen että ihminen joka käyttää tällaista termiä on melkoisen heikko ainakin sivistykselliseltä laadultaan ja vähän persreikämäinen luonne myös paistaa läpi. 

Kiinnostaa silti rehellisesti kuulla miten tuo kyseinen puolue määrittelee heikkolaatuisen ihmisen.

Vierailija
5/22 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän asti olen sijoittanut sen siihen että ihminen joka käyttää tällaista termiä on melkoisen heikko ainakin sivistykselliseltä laadultaan ja vähän persreikämäinen luonne myös paistaa läpi. 

Kiinnostaa silti rehellisesti kuulla miten tuo kyseinen puolue määrittelee heikkolaatuisen ihmisen.

Itselläni tulee tuosta mieleen se, että jos juhlissa joku alkaa aukomaan muille päätä etikettisäännöistä, niin vaikka se henkilö miten osaisi brassailla niin sillä tekee itsestään juhlien junteimman ja mukluimman tyypin. Samoin tuollainen ihminen, vaikka olisi keskikaljaa menestyneempikin, niin heikosta aineksesta puhuessaan antaa itsestään kuvan heikkolaatuisena ihmisenä riippumatta siitä miten muuten olisi pärjännyt.

Jotkut käytöstavat kerrassaan on niin huonoja, että niitä ei voi kompensoida vaikka muuten olisi miten yli-ihminen.

Vierailija
6/22 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole persu, mutta varmaankin sellainen josta on vain kuluja. 

Vierailija
7/22 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki muut on heikkolaatuisia paitsi me

t persut

Vierailija
8/22 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos onnistut olemaan yhteiskunnalle kolmessa vuodessa kalliimpi kuin täällä 80 vuotta elänyt vanhus, niin ole huonompilaatuinen.

Vierailija
9/22 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole persu, mutta varmaankin sellainen josta on vain kuluja. 

Historiallisesti pohjoismaissa on esim heitetty lapsia, vammaisia ja vanhuksia rotkoon ettei heistä tarvi huolehtia. Jotenkuten ymmärrän sitä kun esim nälänhätään ym on kuollut ihmisiä muutenkin.

Tätä taas en ymmärrä, että miksi joku nykyään ihannoi sellaista.

Teen ihan mielelläni terveenä töitä, vapaaehtoistyötä ja maksan veroja elääkseni yhteiskunnassa jossa ihmisiä ei arvoteta rahassa. Minun puolestani keskikaljat voisi muuttaa jonnekin omalle alueelle ja perustaa oman valtion jossa voivat toteuttaa omia arvojaan.

Vierailija
10/22 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mieluummin miten Suomeen saadaan hakeutumaan Suomelle hyödyllistä väkeä.

Vierailija
11/22 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaatuinen on persu,  joka ei osaa käyttää pölynimuria? 

Vierailija
12/22 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos onnistut olemaan yhteiskunnalle kolmessa vuodessa kalliimpi kuin täällä 80 vuotta elänyt vanhus, niin ole huonompilaatuinen.

Mää synnyin keskosena, luin vähän aikaa sitten uutisista että keskosen hoidon kulut on keskimäärin 250 000 euroa.

Peruskoulun hinta on 10 000 e vuosi per oppilas, eli lukion käyneenä mun koulutukselle tuli jo lapsena 120 000 e hintaa. Toinen vanhempani on sairastanut syövän, jonka hoidon hinta yhteiskunnalle on vähintään 20 000 e.

Toinen vanhempani tuli uransa huipulla työkyvyttömäksi ja oli lopun elämäänsä, kymmeniä vuosia sairaseläkkeellä. Elämä on aika arvaamaton. Haluatko sellaisen yhteiskunnan, jossa ihminen jätetään kun hän on hyödytön?

Vierailija
13/22 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää synnyin keskosena, luin vähän aikaa sitten uutisista että keskosen hoidon kulut on keskimäärin 250 000 euroa.

Peruskoulun hinta on 10 000 e vuosi per oppilas, eli lukion käyneenä mun koulutukselle tuli jo lapsena 120 000 e hintaa. Toinen vanhempani on sairastanut syövän, jonka hoidon hinta yhteiskunnalle on vähintään 20 000 e.

Toinen vanhempani tuli uransa huipulla työkyvyttömäksi ja oli lopun elämäänsä, kymmeniä vuosia sairaseläkkeellä. Elämä on aika arvaamaton. Haluatko sellaisen yhteiskunnan, jossa ihminen jätetään kun hän on hyödytön?

Keskisarja varmaankin haluaa preferoida näitä kantaväestöön kuuluvia "hyödyttömiä". Taitaa ymmärtää, että tällä menolla tosiaan kaikki jätetään kun valtiolla ei ole varaa ylläpitää kaikille samaa tasoa.

Vierailija
14/22 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat taloudellisesti todellakin.

Vierailija
15/22 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä on historian heikkolaatuisin hallitus

Vierailija
16/22 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin tuon IS:n faktantarkistuksen, ei ollut faktaa eikä tarkistusta. Päin vastoin, tuli vaikutelma, että jos nuo luvut pitävät ollenkaan paikkaansa, meillä on valtava määrä porukkaa, joka ei näy tilastoissa. Haluaisin kysyä Arolta, miten hän selittää sen, minkä ihmiset näkevät joka puolella edessään. Kovin yliolkaista on vaalikarjan paimentaminen. Niin epätoivoinen on sävy, että vaikuttaa siltä, että kiistäjät itsekään eivät juttuihinsa usko. Eli tietävät vähintään vääristelevänsä. 

Vierailija
17/22 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit peilata tätä asiaa itsesi kautta. Sinä olet malli heikkolahjaisuudesta.

Vierailija
18/22 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä he ovat huonosti hoidettuja ja alidiagnosoituja. 

Jos saisin itse mennä vapaasti apteekkiin ja hoitaa itseni oman itsetuntemuksen ja tekoälyn kanssa, olisin paljon toimintakykyisempi, ehkä voisin jopa palata töihin. Mutta nyt sitten roikotetaan mieluummin eläkkeellä. Ja tässä on sitten tutustunut todella moniin samankaltaisiin tapauksiin. 

Vierailija
19/22 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ovat heikkolaatuisia siinä mielessä, että yhteiskunta ei tarvitse heitä, ovat pelkkä kustannuserä. 

Vierailija
20/22 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen molempia, ja kyllä, ehdottomasti olen heikompaa ainesta. Hämmästelen ettei yhteiskunta suo meille edes eutanasiaa, vaan halutaan katsoa kuinka kärsimme ja kidumme kohtaamaan loppumme täysin vajavaisin resurssein. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi