Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**MARRASKUISTEN VIIKONLOPPU**

07.04.2007 |

En ainakaan huomannut että ois ollut pinoa..joten tässäpä tätä..:)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki jossain reissussa vai mites näin hiljasta?

No, mekin tänään lähetään miun vanhemmille, yöks, pariks..

Vieläkin epäilyttää tää oireettomuus, vähän on etonut hajut yms. ja rinnat on kipeet mut eipä sit muuta..Pitää vaan toivoa parasta ja pelätä pahinta..

Esikolla alkaa tulla itte-kausi, kaikki pitäis saada itse tehdä..ja sit jos ei onnistu niin hirvee huuto päällä..No, sekin kuuluu tuohon kasvamiseen:)

Milenna rv 9 tasan:)

Vierailija
2/25 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon töihin kohta lähössä. Töitä myös huomenna ja maanantaina eli kotosalla/töissä pääsiäinen tulee vietettyä. Ei täällä Itä-Suomessa hyviä reissukelejä olekaan.. Lunta tullut ihan pyryttämällä koko aamun. Kurjaa, kaunis aurinkoinen kevät katosi..

Tänään mulla huonompi päivä. Paha olo vaivannut koko aamun..=( Uusien vauvan vaatteiden hypistely kyllä piristänyt mieltä. Ajatus ihanasta tulokkaasta saa jaksamaan.

Lumi-83 rv 10+1 tai ultran mukaan 11+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heih = )

Täällä on ollut aika kamala aamu.. Ekat puol tuntia heräämisestä meni ihan kivasti,makoilin sängyssä ja ihastelin kun ei ollenkaan ällötä.

Sitten nousin ylös ja menin suihkuun ja VOI LUOJA, tulihan se sieltä taas.

Hampaiden pesu jäi aika heikolle,todella paha olo iski. Tässä nyt sitten yritetty taistella kuvotusta vastaan,huonolla tuloksella..Mikään ei auta = (

Ja tätä on nyt kestänyt jo muutaman viikon. Kahvia en ole juonut pariin viikkoon,ei vaan pysty. Hajut etoo pahasti,ei oikein tiiä mitä vois syödä ja mitä ei..

American car showhun oli tarkotus lähteä,jäi nyt sekin sitten väliin.

Kaipa tää tästä.

Kompura & masukki 8+4..

Vierailija
4/25 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kivaa lukea oireiluja kun itselläni samaa. =) Makoiltiin esikoisen kanssa kauan herättyämme 9.30 sängyssä vielä ja sitten vasta puuron keittoon.

kahvia en voi minäkään juoda ja jo se haju... yäk. Muutenkin ei kaikkia voi syödä. Ja tuo hampaiden pesu. Muistan esikoisestakin, että hammastahna tuntui niin yäk makuiselle ja purkkaa en voi syödä. Liian raikastavaa, heh.

Oletteko moni jo kertonut raskaudestanne?

Heti kerroin parille ystävälleni ja eilen vanhemmilleni ja veljelleni avovaimon kanssa. Olivat tosi iloisia ja halasivat ja onnittelivat ja isäni jo mietti että sitten pitää ostaa kaikkea toinen kappale. =) Ihania!!

En muista nimimerkkiä kuka se oli kun tulee myös marrasmammaksi uudelleen. =) Tuplamarrasmamma.

Jehovat kävi oven takana........

Munaisaa pääsiäisen jatkoa

Vierailija
5/25 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista näky olevan täällä. Mulla ihmeekseni loppui pahoinvointi kuin seninään. Kolme päivää sitä kesti ja sit loppui. tänään ollu koko päivän tosi hyvä olo. Mut saa nähä, että kun hormoonitaso taas jossain vaiheessa nousee, että tueeko sitten takaisin. Hope not!

oon tässä nyt 3kk ikäistä kummityttöä hoitamassa. Vanhemmat lähtivät hautajaisiin. Tyttö nyt päiväunilla,niin kerkee netissä seikkailemaan.

Kohta se on viikon pääsiäislomakin takana. Tosi äkkiä menny. Tetysti monta päivää meni sängyn pohjalla, niin sekin vähän asiaan vaikuttaa, ettei oikein mitään ole aikaiseksi saanut. tiistaina taas kouluun ja kiinnostus nolla. Onneks vaan reilu kk ja sit pääsee pitkälle kesälomalle.

Sanle ja DJ 8+4

Vierailija
6/25 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on tosiaan marraskuisten pinossa.

Täällä pahaolo tuntuu päivä päivältä pahentuvan, tänään ei ollu kaukana yrjöäminen..=( Ja sitten uutena juttuna on huimaus, aamulla jo ennen kuin ehdin sängystä nousta niin meinas tajut lähteä! Ja sitten jos kumartuu esim kenkiä laittaan tai kurkottaa jotai ottaan ylähyllyltä niin silmissä mustenee! En tiedä johtuuko tämä raskaudesta vai onko mulla siitten niskat niin jumissa ettei veri pääse kunnolla kiertään tai jotai...

Muuten vointi ollu suht ok. Nyt takaisin viltin alle katsoon kärppä matsia =)

K & Himpula(t?)rv6+1

Vierailija
7/25 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhihaa; Me ollaan kerrottu jo molempien vanhemmille ja miehen ukille ja mummolle ja miehen kahelle sikolle. Eli aika monelle ja nyt sit pelätäänkin et jospa onkin vaan " väärä hälytys" , kaikki ei ookaan kunnossa, niin sit pitää kaikille kertoo taas..

Halit kaikille pahoinvoiville, se on inhottavaa..

Mulla on tänään taas enemmän nipaillu/vihlonu tuonne alamahaan, sivuille, onneks molemmille puoleille melkeen yhtä paljon..pelkään sit kohdunulkopuolistakin ja aattelen et jos se ois,niin kipu ois vaan toispuolista ja kovampaa..liekkö oikeessa vai väärässä?

Mut, nyt nukkuu..

Milenna rv 9

Vierailija
8/25 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuha vielä kiusaa ja muutenkin on uninen olo. Voisin vain nukkua, mut tänään olen töissä.

Eilen kerroimme mieheni vanhemmille, anoppi on ihan onnessaan. Huomenna kerron isälle. Äidille laitan tekstiviestin keskiviikkona lääkärin ja ultran jälkeen. Äiti on ihan tajuton höösääjä!

Joka aamu on käyty oksentamassa yhden kerran ja täs yksi ilta tuli myös kaikki pihalle. Tekee mieli välillä syödä, mitä ihmeellisempiä ruokia. Makrillia tomaattikastikkeessa ja banaania:) Paljon ei mene kerralla masuun ruokaa, siksi on aina nälkä. Suklaa munat ovat saaneet olla rauhassa pöydällä.

Hyvää loppu pääsiäistä kaikille!

rv 10

:)

Vierailija
9/25 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä vietellään leppoisaa sunnuntaita. Äklö olo vaivaa, edes syöminen ei auta. Onneksi se oksentaminen on jäänyt pois. Tosin siitä jatkuvasta oksentelusta jäi hirveä refluksivaiva! Renniestä ja soodasta on yht äkkiä tullut mun parhaita kavereita...

Itse olemme kertoneet odotuksesta jo vaikka kenelle, mutta olen toppuutelut onnitteluja. Olen todennut että kun 12 vkoa on täysi ja np ultra on ok, niin sitten uskallan jo ottaa onnitteluja vastaan. Vielä mennään hiljakseen muutama viikko =).

Hyviä pyhiä kaikille!

Eppuliina ja taapero 9+2

Vierailija
10/25 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia pääsiäispäiviä sinne koto-Suomeen! Meillä on nyt 3. pääsiäinen poissa Suomesta, ja mä rupeen kaipaamaan tuttuja perinteitä. Täällä ei tietenkään pääsiäistä ole, mutta olis kiva olla pyhät rauhassa ja viettää pitkää viikonloppua. Ja voi että mä haluisin pashaa! Mä oon ihan heikkona siihen... Mämmiäkin on ikävä. No, meillä oli kaveriperhe pääisäisaterialla, syötiin lammasta ja tuli pikkusen pääsiäisolo :)

Mulla on kuvotus yllättäin laantunut. Eilen huomasin, että tässähän on suht normaali olo, ja niin on tänäänkin. Molempien edellisten kanssa mun kuvotus loppui yhteen oksennuskertaan, mutta ehkä mä säästyin tämän kolmannen kanssa siltä yhdeltäkin laatalta. Onneksi olo on helpompi, mä olin ajoittain todella huonovointinen. Väsymyskin tuntuu helpottaneen.

Mutta mä meen kattoo telkkaria. Nautinnollisia pääsiäispäiviä teille kaikille! Syökää munkin edestä herkkuja - jos pahalta ololta pystyy...!

kiina76 9+3

Vierailija
11/25 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauskempaa pääsiäistä kaikille täältä mahataudin valtaamasta perheestä, oikea pääsiäisen kärsimysnäytelmä kun esikoinen ja kuopus oksentaa ja ripuloi ja minäkin eilen. Perheen miehet on toistaseks välttyny taudilta. Vaikka välillä väyksissään toivoskin että joku rauhottas tuon kohta 5v menijän niin en silti toivo sen sairastuvan.

Tuossa katselin jo että joillakin alkaa olla " komeat" viikot, 10 ja rapiat ja itsekin huomasin että ohho, johan sitä mullakin on 7+! JOtenkin olin jumittunu sinne 5+ ajatuksissani. Keskiviikkona olis se alkuraskauden ultra, jossa selviää sitten että onko siellä joku ja kuinka pitkällä.

KOLMANNEN tai useamman odottajat, onkos meitä paljon täällä?? Itselle siis tulossa neljäs ja ihmettelen että miten sitä onkin raskaus raskaudelta entistä epävarmempi ja pelokkaampi, onko muilla samaa? Melkein tekis mieli saapstella apteekkiin ostamaan vielä yksi (neljäs) raskaustesti ja varmistaa että oliko se oikeasti totta? Ja ihan kamalasti toisaalta pelottaa se keskiviikon ultrakin, että voiko siellä olla joku ihan oikeasti? JA voiko ihmine oikeasti olla niin onnekas että ei saa keskenmenoa (ne kun on aika yleisiä kuitenkin) ja saa neljänne terveen lapsen? Tiedän ettei oltas ensimmäiset, mutta uskomattomalta se silti tuntuu...

JOten voitte vain uskoa ettei raskaudesta tiedä monikaan; pikkusiskoni ja muutama hyvä ystävä vain. Isovanhemmat ja muut saateitää vasta 12 vkon jälkeen. Toisaalta miusta on ihana säilyttää näinkin suloista salaisuutta, toisaalta se on aina vaikeaa, kun tekis mieli huutaa koko maailmalle että meillä kasvaa vauva masussa!!!!

Kunpa vaan kaikki menis hyvin. JOs keskiviikkona kaikki on hyvin, niin lupaan jo laittaa teitoni tuonna marraskuisten listaan, en ole siä vieläkään uskaltanu putoamisen pelossa tehdä.

Minjuska ja tammenterho 7+1 ehkäkaivissiinkin

Vierailija
12/25 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minjuska: Täällä odotetaan kolmatta lasta ja itsellä kans pelko takaraivossa koko ajan et menee kesken ja että onkohan siellä masussa ketään. Itsestäki tuntuu et tässä raskaudessa pelkään kaikkein eniten keskenmenoa yms kuin aikasemmissa, tosin minulla oli kyllä kolme keskenmenoa esikoisen ja kuopuksen välissä joten pelko taitaa juontaa sieltä. Minun raskaudesta ei tiedä vielä muut kuin minun sisko ja yksi kaveri. Täytyy tunnustaa että useamman testin olen itsekki jo tehnyt =) Ja siltikin on sellainen olo ettei todeksi usko, esikkoa kun aloin odottaan niin silloin selvisin yhdellä testillä ja kuopusta testasin kahdella testillä, nyt niitä testejä on tainnu mennä jo 5kpl!! =) Meillä ensi viikon perjantaina se alkuraskauden ultra joten silloin selviää onko masussa ketään ja montako niitä on!=) Joten perjantaita odotellessa=)

K & Himpula(t?)rv6+2

Vierailija
13/25 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vaihteeks joutaa kirjottelemaan hetkeks..

Tuli joku ihmeen leipomisvimma, eilen tein pikkuleipiä ja tänään kakkua. Yleensä en siis oo mikään himoleipoja, mut nyt tuntui siltä että vois paria uutta reseptiä kokeilla, saako niistä mitään aikaan:)

Joku muukin tais kirjottaa et paha olo meni ohi jo..Itse ihmettelin sitä kans, kun n.viikon-puoltoista oli semmoinen öklöolo ja nyt ei oikeestaan oo ollut, ellei haista jotain ällöä, ja sekin on vähän erilainen öklötys kuin se mitä oli ensin.

Tästä sit aasinsilta tuohon, mitä joku sanoi et kolmatta-neljättä oottavia pelottaa enemmän ja enemmän joka lapselta..Meille toinen tulossa, ja pelko on p.ersiissä, kun oireetkin sahaa laidasta laitaa, vähäisestä nollaan..Ei jotenkin jaksa uskoa että mahassa joku ois, tai ainakaan kaikki kunnossa..

Mut, niinkuin aiemmin jo oon sanonut, kunnes toisin todistetaan, niin kaikki hyvin..ja sit jos ei ookaan, niin sit surraan..

Tässäpä mietteitä tältä päivältä..Mukavaa viikonlopun jatkoa..

Milenna rv 9+1

Vierailija
14/25 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan hauskoja pääsiäisen jatkoja kaikille!

Mulla olo on palautunut täysin normaaliksi. Esikoisesta voin todella paljon huonommin ja paljon kauemmin. Ihan kuin tuo alkuraskaudelle osunut raju vatsatauti olisi vienyt kaikki kuvotukset mennessään. Kivaa, että vointi on hyvä, mutta tosiaan ei tunnu juurikaan olo raskaana olevalta. Mulla on kyllä tosi luottavainen olo. Esikoisen odotuksessa pelkäsin loppumetreille asti. Lasta kun oli toivottu niin kauan ja vasta hoidoilla onnistuttiin. Tämä kakkonen on ihana yllätys ja jotenkin vaan luotan siihen, että kaikki sujuu hyvin. Jos ei suju niin sitä murehditaan sitten. Me kerrottiin mun vanhemmille nyt pääsiäisenä. Olivat kivasti yllättyneitä ja onnellisia. Mä oodotin kauhistunutta vastaanottua tälle uutiselle. Muille ei vielä kerrota. Viikkojakin kertuu ihan hujauksessa. Mulla alkaa housut kiristää. Okei, on tässä herkuteltukin, mutta jotenkin on myös tosi turvonnut olo. Synnytyssairaala on valittuna ja tuntuu ihanalta mennä tuttuun paikkaan. Seuraava ultrakin on jo vajaa kolmen viikon päästä. Uskomatonta, että vauva jo näyttää täysin pikkuihmiseltä silloin.

Sisu rv 9+2

Vierailija
15/25 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielenkiinnolla lukenut teidän juttujanne ja nyt vasta uskallan itsekin kirjoittaa... Odotamme ensimmäistä viikolla 8+3. (LA 15.11) Olimme alkuraskauden ultrassa viime torstaina ja hienosti siellä sydän sykki ja sikiö vastasi viikkoja. Keskiviikkona ensimmäinen neuvola.

Kertomisesta: Emme ole kertoneet, muutakuin veljelleni ja hänen vaimolleen. Isovanhemmille ajattelimme kertoa vasta äitienpäivänä jos tätä nyt pystyy sinne asti salaamaan. Olimme pääsiäsen kaverin mökillä ja siellä oli myös meille tuntemattomia ihmisiä, joista yksi kysyi, että onko sulla maha-asukki... Menin ihan hiukkasen vaivaantuneeksi... Hän vaan ajatteli, ku en ollut juonut mitään ja maha on ISO! Mulla tuo masu muutenkin turpoaa aika kohtalaiseen kokoon, joten en tiedä mitä mieltä ystäväni oli siitä... Tais tietää, mutta ei viitsinyt kysyä, kohteliasta! Ei edes kysynyt miksen juonut mitään... Nyt tuntuu, että on noloa salailla, jos se ihan selvästi jo näkyy niin salailla... Mutta kaikki ajallaan!

Olo on ollut hyvä. Parina päivänä on ollut hieman etova olo, mutta ei muuta. Ihmeellistä, mutta hienoa.

Vierailija
16/25 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan taasen = )

Tosta kertomisesta.. Ite olen 2 kaverille kertonu,toisella omia lapsia niin saan hyviä vinkkejä,neuvoja yms = )

Mies on yhdelle kaverilleen kertonu,yritetään pitää homma salassa ainakin siihen ensimmäiseen ultraan asti,mahdollisesti pitempäänkin. Tuleville isovanhemmille ajateltiin kertoa äitienpäivänä = )

Pakko kysyä,miten kaikki tuntuu käyneen jo ultrassa? Mulla on eka neuvola vasta 2 viikon päästä,ja sen jälkeen sitten varmaan ultraan ruvetaan varaamaan aikaa. Ootteko käyny yksityisellä vai kuinka?

Kompura&masukki 8+5..

Vierailija
17/25 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se on alkuraskauden ultra. Me tälläiset hätähousut, jotka ei millään jksa odottaa sitä ensimmäistä " oikeaa" siellä käyän. Siinä myös nähdään onko sikiö oikealla paikalla ja vastaako viikkoja. Alkuraskauen ultraan voi mennä 7+ viikoilla. Oli se ihana nähdä, että sellä se sydän sykki. Kannattaa mennä. Maksaa jonkun verran, mutta sen väärti!! :-)

Vierailija
18/25 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aiemmin kirjoittanut, ja saa nähdä kirjoitanko vastakaan...

Olen kohta kolmekymppinen yhden lapsen (07/05) äiti, ja kaksi km takana. Ensimmäinen oli ennen lasta rv 12 ja toinen, rv 6, nyt helmikuussa. T,ärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta km jälkeen tämä uusi raskaus. La ajoittuu jonnekin marraskuun lopulle. Ensimmäisessä neuvolassa olen jo käynyt, kun täti laski viikot km:n mukaan ja sen mukaan niitä on nyt " jo" 9+. Niin paljon kyllä ei voi olla, ihan jo senkin takia että kiertoni on normaalia pidempi.

Keskiviikkona pääsen neuvolaan omaan antiikkiseen ultraan joka saattaa näyttää tai sitten ei näytä mitään. Jos ei näytä, eikä mitään jatkoseurantaa sovita ennen np-ultraa menen kyllä yksityiselle.

Oireita on jopa enemmän kuin poikaa odottaessani, mutta silti olo on hyvin epäuskoinen onko mahassa oikeasti ketään.

En ole ilmoittanut millekään listalle, mutta jos tuolta nyt jotain löytyy niin jos sitten...

Vierailija
19/25 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää ollut armoton väsymys päällä. Tuli eilen nukuttua vuorokaudesta vajaat 18 tuntia. Enemmänki ois voinu koisia, mutta kun oli mentävä töihin yövuoroon. Yllätyksekseni olen kuitenkin huomannut, että yövuorot ovat helpompia kuin päivävuorot. Väsymyksen lisäksi muita oireita ei ole edellenkään ilmaantunut.

Me ollaan kerrottu raskaudesta ties kuin monelle kaverille ja kummankin perheelle. Kaikki ovat olleet erittäin iloisia, muutamat ehkä hieman yllättyneitäkin - positiivisesesti tietenkin. En ole nähnyt syytä salailla näin ihanaa ja isoa asiaa, jonka monet todennäköisesti osaa muuttuneesta käytöksestä (ja ulkomuodosta) huomata/arvata. Mukavahan se on jakaa odottamisen ilot heti alusta saakka. Ja jos suruja on tullakseen, niin ompa isompi joukko tukemassa.

Reilu viikko on vielä ensimmäiseen neuvolaan. Siitä tulikin mieleen, että onko teillä ollut mies mukana ekassa neuvolassa vai oletteko käyneet yksin?

-rv 8+3

Vierailija
20/25 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt ihan niin mene että jokainen käy yksityisellä varmistamassa alkion olemassa olon, ihan oman mielenrauhan vuoksi.

Ainakin minä kuulun siihen ryhmään joka käy aina raskauden alussa sairaalan polilla aikaisempien ongelmien takia, kohdun ulkoisen, vuotojen ym. pois sulkemiseksi. Tokihan se on ihanaa päästä katsomaan mitä sieltä mahasta löytyy, varsinkin jos siellä on hyviä uutisia, mutta ei tuonne polille kukaan huvikseen mene.

Itseasiassa olen käynyt jo kahdesti polilla, ensin 6+4 varmistettiin oikea sijainti, sitten 9+1 tarkistettiin syke vuotojen takia. Seuraava ultra on np parin viikon kuluttua, jota odotan pelon sekaisin tuntein, vuotoja on edelleen, mutta niin kauan kun en ole kipeä ja isoja hyytymiä ei tule, pitäisi kaiken olla kunnossa...