Pitääkö joku muu toivotuksia kuten "yst." tai "yst. terveisin" silkkaa kettuiluna?
Kommentit (51)
En pidä. Kyseinen asia kuuluu käytöstapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy osata lukea rivien välistä. Ap
Kirjoitan vain Yt, niin ei tunnu yhtä cringeltä.
Riippuu siitä kuka niin kirjoittaa ja missä asiayhteydessä.
Normaalia kirje-etikettiä. Tietysti jos olet tehnyt jotain typerää, niin voi siinä olla hiukan kettuileva sivumaku. Mutta siis oma vikasi jos näin on.
Mikä tervehdys on yst.? Ystävällisin? Ystävä?
Kaikki hyväntahdon eleet eivät ole sinulle herjaksi.
Jos se tulee joltakulta, jonka tuntee, ja yhteys ei ole virallinen. Esim. ex-muija huoltoriidan aikana lisäsi tuon.
Hoh hoijaa kun on niiiin vaikeata olla kohtelias ja ystävällinen kanssaeläjille. Kohteliaisuus ja toisten huomioon ottaminen pitäisi olla kouluissa pakollisena.
No en pidä. Sekopäiseksi on mennyt maailma.
En. Ihan normaalia. Asiallista.
inhoan sanaa terkuin.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitan vain Yt, niin ei tunnu yhtä cringeltä.
Itse en näin epävakaan työmarkkinatilanteen kaudella kehtaa enää käyttää yt:tä, vaan yst.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy osata lukea rivien välistä. Ap
Luulet osaavasi, tosiasiassa teet omia tulkintoja, joka ei kerro vastapuolesta mitään.
Minä kirjoitan yst. Enkä ole tippaakaan kettuilija, vaan hyvin joustava ja ystävällinen.
Vierailija kirjoitti:
Normaalia kirje-etikettiä. Tietysti jos olet tehnyt jotain typerää, niin voi siinä olla hiukan kettuileva sivumaku. Mutta siis oma vikasi jos näin on.
Ei lainkaan. Esim. huonekaluliikkeeltä ennen rippijuhlia:
"Hei! Sekaannuksen vuoksi emme saaneetkaan sohvaasi ajoissa. Toimitamme sen noin kuukauden päästä. Yst. terveisin Joni Huonekaluliikkeestä."
Ap
Arvon ap,
Hyppää kaivoon!
Yst. Terveisin:
AV -palsta
Riippuu täysin siitä muusta sisällöstä.
"Hei, olemme saaneet palautetta asiakkailta, jotka eivät ole tyytyväisiä palveluksiimme. Koska sinä olet ollut vastuussa näistä asiakaskohteista, joudumme valitettavasti irtisanomaan sinut välittömästi. Ystävällisin terveisin, Raimo-Kerttuli Vähä-Mattila"
"Morjesta! Osallistuit tuossa meidän arvontaan ja minulla on ilo kertoa, että olet voittanut. Tuotepalkinnon voi noutaa myymälän infopisteeltä henkkareilla ja tämän viestin näyttämällä. Ystävällisin terveisin, Jani Prismasta"
Työnantaja pakottaa. Laittaisin mieluummin itse kirouksia, uhkauksia ja haukkuja siitä, että asiakas ei ole hoitanut hänelle kuulunutta asiaa.
Silkkana