Inari Fernández, 43, tajusi avioeronsa jälkeen miksi monissa avioliitoissa on huonoa seksiä
Avioero käynnistää hurjan Tinder-tykkäyksien värittämän deittailun Camillan elämässä. Hän tutustuu toinen toistaan kuumempiin miehiin, jotka herättävät naisen seksuaalisuuden henkiin ennenkokemattomalla tavalla. Löytyy niin Viikinki, Poromies, Kelkkamies kuin Prätkämieskin, se kuuluisa kaksoisliekki. Muiden muassa.
Kuten miesten lempinimistä voi päätellä, kirjan tapahtumat sijoittuvat Inarin todellisiin kotimaisemiin Lappiin: Ivaloon, Inariin, Rovaniemelle ja Sodankylään. Kuuden Lapissa asutun vuoden jälkeen Inarille oli helppo sijoittaa tapahtumat juuri sinne. Lisäksi Lapin deittailukulttuuri itsessään on asia, jonka Inari halusi kirjaan ehdottomasti mukaan.
Välimatkat ovat Lapissa niin sairaan pitkiä, että jo se tekee deittailuun oman erityispiirteensä. Toisen luokse saatetaan mennä heti ensitreffeille yökylään, sillä ajomatkaa saattaa olla jopa 500 kilometriä, Inari kertoo.
Kommentit (478)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkämaalainen tämä Fernandez on?
Suomalainen.
Ei näytä ihan suomalaiselta ja nimikään ei viittaa suomeen?
Tietenkin jos nimi on tullut entiseltä aviomieheltä, niin sitten kannattikin erota, ja on helppo myös ymmärtää miksi sai niin huonoa avioseksiä.
Inarin sukunimi on tullut hänen exältään, Esteban "Papa" Fernandeziltä.
Alun perin 44-vuotias somevaikuttaja Fernández nousi julkisuuteen ennen kaikkea äidin roolissa. Hän piti YouTubessa suosittua Äidin puheenvuoro -kanavaa, joka kertoi kaksilapsisen perheen elämästä ja Sodankylään muutosta.
Parikymmentä vuotta kestänyt parisuhde Espanjasta kotoisin olevan puolison kanssa päättyi yhteisellä päätöksellä avioeroon alkuvuodesta 2023.
Fernández kuvailee pitkää parisuhdettaan perinteiseksi. Sellaisen jälkeen sinkkuaika oli valtava elämänmuutos.
Lopulta Fernández alkoi nauttia mahdollisuudesta tutustua uusiin ihmisiin ja harrastaa seksiä.
Sain mahtavan sinkkuajan ja mahtavat kokemukset. Sanon aina muillekin pitkästä suhteesta eronneille, että se on ihanaa aikaa, nauttikaa siitä!
Fernández uskoo monen eronneen kokevan, että vihdoin he ovat omia itseään, sellaisia, mitä he aina olivat sisimmässään, mutta mitä he eivät uskaltaneet näyttää ja elää todeksi.
Muita ihmisiä eronneen muuttuminen voi pelottaa ja hämmentää. Fernández uskoo kulmakarvojen nousevan erityisesti silloin, jos kyse on naisen voimaantumisesta ja itsenäistymisestä seksissä.
Kohdussa ja emättimessähän se elämänvoima on. Seksuaalisesti vapautunut nainen on aivan järjettömän voimakas ja pelottava varsinkin miesvoittoisen yhteiskunnan mielestä, koska silloin naisen muutosvoima ja elämänenergia ovat niin isoja.
Fernándezin muuttumista avioeron jälkeen ei ole aina pidetty hyvänä sen enempää kylillä kuin keskustelupalstoillakaan. Jotkut lakkasivat tervehtimästä, netin uumenissa mustamaalataan.
Ihmisiä vaikuttaa ihmetyttäneen erityisesti se, että avioeron jälkeistä elämää kehtaa hehkuttaa äiti.
Moni on sanonut, että kun te olitte niin täydellinen perhe ja sinä olit niin täydellinen äiti.
Fernández on karsinut elämästään ihmisiä, joiden hän ei koe olevan hyväksi. Joukossa ovat oma sisko ja äiti.
Omassa avioerossani minua yllätti eniten se, miten paljon muilla oli siihen sanomista ja miten paljon paheksuntaa minun elämänvalintani herättivät myös omassa perheessäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, ettei sitä seksiä koskaan voida harrastaa avioliitossa? Aina sama virsi. Seksuaalisuuden löytäminen ja vapautuminen alkaa vasta eron jälkeen.
Kumppani on tylsä ja itsekäs, joten nainen ei nauti seksistä. Eron jälkeen kumppanit ovat erilaisia ja seksistä nauttii taas, kun itsellekin tulee siitä hyvä olo. Aika yksinkertaista.
Millainen mies ei halua tyydyttää naistaan ja kokeilla uusia juttuja? Täytyy sanoa, että nuo omat petikumppanit on ilmeisesti olleet jotain hyvinkin seksuaalisia ihmisiä kun heille on ollut ensi arvoisen tärkeää, että myös minä tulen. Jokainen on sanonut, että mikään ei ole kiihottavampaa ja mahtavampaa tunnetta ei ole kuin saada naisensa tyydytetyksi omilla avuillaan.
Se itsekäs mies. Se mies, jolle esileikki on kouriminen ja se, että sanoo että panettaa ja muuten ei halaa tai edes pidä kädestä koskaan, hyvä jos edes haluaa keskustella mistään. Tuollaisesta miehestä erotaan ja löydetään seksuaalisuus eron jälkeen, kun sitä ennen seksi on lähinnä ällöttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, ettei sitä seksiä koskaan voida harrastaa avioliitossa? Aina sama virsi. Seksuaalisuuden löytäminen ja vapautuminen alkaa vasta eron jälkeen.
Näin. Itsellä parasta seksiä elämäni aikana on ollut nimenomaan pitkässä avioliitossa. Siinä olen löytänyt itseni kaikilla tavoin. Kokenut hyväksyntää ja rakkautta, siitä se hyvä seksikin lähtee. Ei satunnaisesta kännipanosta jossain Lapin yökerhojatkoilla.
Eli hän oli 19-vuotiaasta 39-vuotiaaksi parisuhteessa, jossa ei osannut olla oma itsensä eikä tykännyt seksistä.
20 vuotta kituutti tuommoisessa elämänsä parhaat vuodet, sitten jätti miehen ja pani kaikkia Lapin miehiä ja teki siitä vielä kirjan. Hänen äiti ja sisko eivät ymmärrä häntä.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko tuohon vapautumiseen aina se että toitottaa siitä koko maailmalle. Miksi?
Kyllä, ja se että annetaan myös kusivehjettä koko maailmalle. Se on sitä feminististä voimaantumista.
Totta kai kirja on fiktiota, värikynää on käytetty ja leveällä pensselillä vedetty teksti.
Ei kukaan lukisi eronneen, keski-ikäisen mamman säälittäviä tinderseikkailuja.
Myös se vaikuttaa isosti, että rouva on jo uudessa parisuhteessa.
Tää on sama ilmiö, kun kukaan ei kerro masennuksestaan tai yksinäisyydestään kun se on päällä, ajankohtainen. Vasta sitten avaudutaan, kun asiat ovat kääntyneet itselle voitokkaiksi.
" Seksuaalisesti vapautunut nainen on aivan järjettömän voimakas ja pelottava varsinkin miesvoittoisen yhteiskunnan mielestä, koska silloin naisen muutosvoima ja elämänenergia ovat niin isoja."
Siis missä ja miten tämä voima ja varsinkin miesvoittoisen yhteiskunnan siihen kohdistama pelko oikein näkyy ihan konkreettisesti? (Ja mikä edes on miesvoittoinen yhteiskunta?)
Fernández on karsinut elämästään ihmisiä, joiden hän ei koe olevan hyväksi. Joukossa ovat oma sisko ja äiti.
en näe tällaisessa naisessa mitään ihailtavaa
todellakin päinvastoin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi nyt. Lapissa asuu tyyliin 40 sinkkumiestä ja tuo on käynyt panemassa kaikki?
Tätä minäkin mietin. Jossain lehdessä oli juttua Torniossa asuvasta naisesta, joka kertoi käyneensä läpi koko Lapin Tinder tarjonnan, siis ilmeisesti ihan kahvitellen vissiin eikä pannut niitä kaikkia sentään.
Tuskin nyt sentään kaikki sinkut siellä tinderissä kuitenkaan on.
Vierailija kirjoitti:
"Täytyyhän sitä poikaystäväkokelasta panna selvittääkseen saako siltä sellaista seksiä kun itse haluaa. Jos ei saa, seuraava.
Sama parisuhteen kanssa."
Eli sulle on tärkeetä, että sun poikaystävä on pannut niin monen naisen kanssa, että ovat ehtineet opettaa hänelle salat, selvä 😂
Onko sun ajatus sellainen, että kuka nyt haluaisi lukon joka aukeaa kaikilla avaimilla, mutta kenelle ei kelpaisi avain joka avaa kaikki lukot?
Mites ruuan kanssa? Toivotko, että karvakäsi on vähän nuolaissut sun pizzaa ja varmistanut, että on hyvää vai syötkö vaan suoraan jonkun toisen oksennuksen?
Itse olen harrastanut sitä, että koeajan uuden kumppanin ja kerron hänelle sitten mistä tykkään ja kysyn mistä hän tykkää, toimii mulla paremmin kuin ajatus siitä, että olisin kylän lainapyörä jota kaikki on polkenut, mutta kukin tyylillään.
Jos poikaystäväkokelaan asenne on "minä ja minun munani ja sinusta viis" niin asenneongelmaa ei mikään korjaa. Kokemattomuutta voi korjata neuvomalla, itsekkyyteen ja toisesta piittaamattomuuteen ei auta mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai onks tää joku Suomen Fifty Shades of Grey?
Joo paitsi sijoittuu porovyöhykkeelle susirajan taa.
Mies ei olekaan rikas ja komea BDSM-fetissin omaava toimitusjohtaja, vaan Aslak-poromies.
Ritva Oksasen Tuli mies, googlatkaa kappale 😘
"Tuli mies, Lapin jätkän lainen rento, huikea... mikä meno mikä veto mikä lento, ja tunsin olevani hento..."
Vierailija kirjoitti:
" Seksuaalisesti vapautunut nainen on aivan järjettömän voimakas ja pelottava varsinkin miesvoittoisen yhteiskunnan mielestä, koska silloin naisen muutosvoima ja elämänenergia ovat niin isoja."
Siis missä ja miten tämä voima ja varsinkin miesvoittoisen yhteiskunnan siihen kohdistama pelko oikein näkyy ihan konkreettisesti? (Ja mikä edes on miesvoittoinen yhteiskunta?)
Pelko näkyy Inarin kaltaisten naisten haukkumisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai onks tää joku Suomen Fifty Shades of Grey?
Joo paitsi sijoittuu porovyöhykkeelle susirajan taa.
Mies ei olekaan rikas ja komea BDSM-fetissin omaava toimitusjohtaja, vaan Aslak-poromies.
Ritva Oksasen Tuli mies, googlatkaa kappale 😘
"Tuli mies, Lapin jätkän lainen rento, huikea... mikä meno mikä veto mikä lento, ja tunsin olevani hento..."
Kunhan nuo seksiseikkailunsa tekee niin, ettei lapset joudu sitä katselemaan ja kuuntelemaan. Vieläkin muistan miten inhottavaa oli, kun joutui lapsena seuraamaan vierestä oman äidin "voimaantumista" eron jälkeen. Pillu oli tärkeämpi kuin omat lapset, niin näyttää käyneen Inarillekin.
Vierailija kirjoitti:
en näe tällaisessa naisessa mitään ihailtavaa
todellakin päinvastoin
Hän huolehtii mielenterveydestään karsimalla hänelle myrkylliset ihmiset elämästään pois. Mitä pahaa siinä on?
Lapissa on niin paljon puutteessa eläviä sinkkumiehiä, että niille kelpaa kaikki ja tosiaan ajavat satoja kilometrejä pilden perässä. Eivät edes katso ikää. Kaikki käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂
😂😂
Kaikenmoista ne nykyään kustantaa ja painaa kirjaksi.
No entäs nämä elämäkerrat. Näitä on joka lähtöön ha enemmän. " Oon kolmekymppinen ja multa ilmestyy oma elämäkerta." Naurettavaa. Monet niistä olisi saanut jäädä julkaisematta,
Vierailija kirjoitti:
Lapissa on niin paljon puutteessa eläviä sinkkumiehiä, että niille kelpaa kaikki ja tosiaan ajavat satoja kilometrejä pilden perässä. Eivät edes katso ikää. Kaikki käy.
Niin se on kaikkialla muuallakin
"Täytyyhän sitä poikaystäväkokelasta panna selvittääkseen saako siltä sellaista seksiä kun itse haluaa. Jos ei saa, seuraava.
Sama parisuhteen kanssa."
Eli sulle on tärkeetä, että sun poikaystävä on pannut niin monen naisen kanssa, että ovat ehtineet opettaa hänelle salat, selvä 😂
Onko sun ajatus sellainen, että kuka nyt haluaisi lukon joka aukeaa kaikilla avaimilla, mutta kenelle ei kelpaisi avain joka avaa kaikki lukot?
Mites ruuan kanssa? Toivotko, että karvakäsi on vähän nuolaissut sun pizzaa ja varmistanut, että on hyvää vai syötkö vaan suoraan jonkun toisen oksennuksen?
Itse olen harrastanut sitä, että koeajan uuden kumppanin ja kerron hänelle sitten mistä tykkään ja kysyn mistä hän tykkää, toimii mulla paremmin kuin ajatus siitä, että olisin kylän lainapyörä jota kaikki on polkenut, mutta kukin tyylillään.