Miksi kuluttaisin yhtään enempää kuin mitä todella tarvitsen?
Vaikka voisin kuluttaa. Kaikki mitä saan säästettyä on itselle.
Kommentit (7)
Olet ilmeisesti immuuni mainoksille, ryhmäpaineelle jne.
Kerrohan parhaat vinkkisi!
Paras vinkki, jonka ansiosta kulutan vähän: ilmastoahdistus. Jokainen tuote/tavara/palvelu kuluttaa luonnonvaroja, aiheuttaa eläimille kersimystä tai on lapsiorjan tekemä. Aika vähissä on vastuulliset ja ilmastoystävälliset tuotteet.
Oman kulutuksen kriittinen tarkastelu on paikallaan muutenkin. Mitä ihan oikeasti tarvitset hankkia omaksi, mitä voi lainata, miksi haluaisin jotain tiettyä asiaa ja tarvitsenko sitä myös myöhemmin.
Mitä saa säästettyä on itselle.
Mulle on ihan sama, vaikka viet rahasi hautaan asti.
Itse kuluttaisin, mutta. Kun leikattiin 4000 pois vuodessa. En todellakaan tuhlaa tuota 4000 jonka sain 5 kk aikana töistä säästöön. Laitan sen tarpeelliseen, jos tarvii. Jos saan taas töitä, enkä ole kerennyt siihen mennessä kuluttaa kaikkea pois. Saatan sen työkeikan jälkeen lähteä viikoksi vaeltamaan.
Ne vehkeet maksaa jonkin verran.
Lähes maanisesti säästän ja kulutan/käytän rahaa mahdollisimman vähän. Pihistelystä on tullut elämän tapa.
Joku kaunispäivä se paska osuu väistämättä tuulettimeen ja silloin hyvä olla puskurirahaa valmiina ja käytössä
On minulla puskurirahasto, mutta koska se on ja pysyy, niin loput minä kulutan. Katson olevani vastuullinen, kun omalta osaltani kannan korteni kekoon talouskasvun eteen. Ja ps. Kuluttaminen ei viittaa pelkkään tavaran ostamiseen.
Mihin tarvitset tätä keskustelua?