Kyllä, lapsiperheessä täytyy olla pilkuntarkat rutiinit
Vastaus sille jonka aloitus poistettiin.
Vein kerran veljenpoikani teatterireissun jälkeen 20 min. myöhässä takaisin kotiin. Vastassa olivat vanhemmat kiukkuisina kuin ampiaiset. Olen pilannut heidän mökkiviikonloppunsa. Nyt iltapala syödään myöhässä, nukkumaan mennään myöhässä, aamupala syödään myöhässä, huomisen päikkärit myöhästyvät ja koko viikonloppu on rättiväsyneen lapsen kanssa yhtä kaaosta.
Sanomattakin selvää että minä en aio lisääntyä. :D
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TOivottavasti syy, miksi et aio lisääntyä, ei ole se, että veljesi tai hänen vaimonsa on tuollainen nillittäjä.
Syitä on monia, mutta toden totta tuollainen rutiinielämä olisi itselleni täyttä painajaista. Vaikkei ihan noin tarkkaan kelloa tuijotettaisikaan.
Ap
Kuinka vajaaälyinen pitää olla, jos ei tajua, että jokainen perhe voi ihan itse määritellä, onko tiukkoja rutiineja vai ei?
Varmaan aika vajaaälyinen.
Rutiinit nyt kuitenkin on lapsille hyvin tärkeitä ainakin suositusten mukaan.
Ap
Hyvä, että itsekin tajuat olevasi vajaaälyinen. Vielä kun oppisit mikä ero on rutiinilla ja minuutin tarkkuudella elämisessä niin hyvä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei TÄYDY kaikissa.
Mitä lastensuojelu sanoo tästä asiasta? Jos rutiinien rikkominen on lasun paikka niin sitten niitä rutiineja on vähän pakko noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Rutiinit ovat hyvästä ihan aikuisellekin. Rutiini on eri asia kuin se, että eletään minuuttiaikataululla.
Jep. Tulee syötyä oikeaa ruokaa välipalojen sijaan ja mentyä nukkumaan sellaiseen aikaan, että saa riittävästi unta. Mutta aloittajan mielestä semmoinen on ilmeisesti sekoilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 minuuttia?! Voiko tämä olla edes totta.
Jo vain. Ja tuon 20 minuutin takia oli siis tosiaan sunnuntaihin asti pakka sekaisin. Tai siis tuskin oikeasti oli, mutta näin panikoivat silloin perjantaina.
Ap
Kaksivuotiaan kanssa se voikin olla koko päivä pilalla jos nukkuu vaikka sen 20min liian vähän, mutta mitä isompi lapsi on, sen paremmin hän säätelee itseään, eikä niillä aikatauluilla pitäisi olla noin suurta merkitystä vaikka siinä vaiheessa kun lapsi on koulussa, hänen kyllä pitäisi jo jaksaa pysyä aktiivisena, vaikka menisi yksi päivä vähemmillä unilla..
Lapsi oli silloin karvan vajaa 4 v.
Ap
Huvittavia nämä lapsettomat, jotka yrittävät lietsoa lapsivihaa tällaisilla aivopierualoituksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TOivottavasti syy, miksi et aio lisääntyä, ei ole se, että veljesi tai hänen vaimonsa on tuollainen nillittäjä.
Syitä on monia, mutta toden totta tuollainen rutiinielämä olisi itselleni täyttä painajaista. Vaikkei ihan noin tarkkaan kelloa tuijotettaisikaan.
Ap
Kuinka vajaaälyinen pitää olla, jos ei tajua, että jokainen perhe voi ihan itse määritellä, onko tiukkoja rutiineja vai ei?
Ap
Hyvä, että itsekin tajuat olevasi vajaaälyinen. Vielä kun oppisit
No joo. Googleta ne suositukset.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rutiinit ovat hyvästä ihan aikuisellekin. Rutiini on eri asia kuin se, että eletään minuuttiaikataululla.
Jep. Tulee syötyä oikeaa ruokaa välipalojen sijaan ja mentyä nukkumaan sellaiseen aikaan, että saa riittävästi unta. Mutta aloittajan mielestä semmoinen on ilmeisesti sekoilua.
Ymmärsit ilmeisesti tahallasi väärin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Hyvä, että itse
Miksi minä niin tekisin? Tiedän googlaamattakin, että missään ei suositella lapsille minuutintarkkaa aikatauluttamista. Kysypäs sinä avustajaltasi mitä eroa on rutiinilla ja minuuttiaikataululla. Ehkä hän osaa tukiviittomilla sen sinulle avata.
Kyllä rutiineja ja suunnitelmallisuutta pitää olla!! Muutenhan äiti saa suuria mielenterveys ongelmia kun äiti on ainoa joka ei sopeudu ja kestä elämää ilman rutiineja ja suunnitelmallisuutta
Ap
///
Ei sinua voi ymmärtää väärin, kun olet mouhonnut jo viesti kaupalla, että rutiinit=sekoilu.
No siis, jos aikuiset ihmiset menevät täysin sekaisin kahdesti vuodessa, kun kelloja siirretään yhdellä tunnilla, niin kyllä pienen lapsen aikataulujen kanssa on oltava tarkkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et selittänyt sekoilua sen kummemmin, vaikka kysyttiin, joten kaiketi ne rutiinit sitten on sitä sekoilua, kun kerran kaikki tuntemasti lapsiperheet sekoilevat.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavia nämä lapsettomat, jotka yrittävät lietsoa lapsivihaa tällaisilla aivopierualoituksilla.
Lapsiviha on omassa päässäsi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No siis, jos aikuiset ihmiset menevät täysin sekaisin kahdesti vuodessa, kun kelloja siirretään yhdellä tunnilla, niin kyllä pienen lapsen aikataulujen kanssa on oltava tarkkana.
Puhu vain omasta puolestasi tuon sekaisin menon suhteen. Tosin sinulla se ei taida johtua kelloista.
Minä olin esikoisen kanssa naurettavan pikkutarkka kaikesta. Menin tasan kellon mukaan aina, koska rutiinit. Nyt on kaksi lasta ja fiiliksen mukaan mennään, eikä maailma ole vielä kaatunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onko sinulla joku hätänä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiviha on omassa päässäsi.
Ap
Ei suinkaan. Minä pidän lapsista hyvin paljon ja ymmärrän, miksi rutiinit ovat niille tiettyyn rajaan saakka hyvästä. Ymmärrän myös mikä ero on rutiineilla ja sillä, että 20min heitto pistää kaiken sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ap
///
Ei sinua voi ymmärtää väärin, kun olet mouhonnut jo viesti kaupalla, että rutiinit=sekoilu.
Niin, yhdessä viestissä totesin että on sekoilua jos antaa yhden 20 minuutin myöhästymisen pilata 2 seuraavaa päivää. Opettele lukemaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Perhe??? Vai olisiko kuitenkin todellisuudessa äiti eli nainen joka kaiken määrittelee eikä hyväksy mitään muuta kuin sen itse määrittelemään tyylin ja aikataulun
Kaksivuotiaan kanssa se voikin olla koko päivä pilalla jos nukkuu vaikka sen 20min liian vähän, mutta mitä isompi lapsi on, sen paremmin hän säätelee itseään, eikä niillä aikatauluilla pitäisi olla noin suurta merkitystä vaikka siinä vaiheessa kun lapsi on koulussa, hänen kyllä pitäisi jo jaksaa pysyä aktiivisena, vaikka menisi yksi päivä vähemmillä unilla..