Onko 32€ paljon kassillisesta ruokaa?
Välipaloja, pakastepizza, yhteen ruokaan ainekset yms.
Kommentit (9)
Mulla menee aina päivän ruokakassiin toista sataa niin 32€ on vähän. Ootko varma että ostat tarpeeksi kaljaa ja siideriä?
Vierailija kirjoitti:
Jyrkkä ehkä.
Täsmälleen näin. Riippuu siitä, mitä ne "välipalat" ovat ja onko ateriatarpeet sisäfilettä vai tarjouslenkkiä.
Sais vaan varmaan toisenkin kassilisen ja useammalle päivälle kun valmistaa ruoat itse. Voi yllättyä iloisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrkkä ehkä.
Täsmälleen näin. Riippuu siitä, mitä ne "välipalat" ovat ja onko ateriatarpeet sisäfilettä vai tarjouslenkkiä.
Kanasuikaletta, vanukasta, hedelmiä & vihanneksia, homejuustoa, sitruunamehua, ruokakermaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrkkä ehkä.
Kanasuikaletta, vanukasta, hedelmiä & vihanneksia, homejuustoa, sitruunamehua, ruokakermaa....
kananmunia, perunapakastetta...
Pyrin kauppareissulla pääsemään alle 20 eurolla elintarvikeostoksista, maksimissaan alle 30 eurolla on selvittävä, tosin kolmeakymppiä lähestyvissä ostoksissa on mukana yleensä esim. kahvipaketti, talous- ja/tai vessapaperia, saippuaa/shampoota tms. harvemmin ostettavaa käyttötarviketta.
Ne sitten riittää muutamasta päivästä alkaen viikkoon tms. pesuaineet ja paperit toki pidempäänkin.
Se tietysti edellyttää että on etsittävä halvimmat mahdolliset tuotteet ostoskoriin, vähänkään "paremmat" tuotteet kohottaa loppusummaa yllättävän suurella loikalla ylöspäin.
Ei ole, mulla menee kassilliseen yleensä about 50e (aiemmin saattoi päästä puolet halvemmalla)
Mun ja 18v tytön ruokassi, jolla pärjätään 2-3 päivää, kustantaa yleensä n 35€. Ostan ja teen kunnon ruokaa, jossa myös kasviksia, vähemmän välipalajuttuja.
Aamuisin syödään smoothiet vaihtelevalla kokoonpanolla (kaurahiutaleita, banaania, kauramaitoa ja lisäksi marjoja tai hedelmää) ja tyttö syö 2-3 paistettua kananmunaa, illalla kunnon lämmin ruoka. Tyttö ei saa koulussa ruokaa, kun tekee niin lyhyttä päivää, joskus ottaa mukaansa pikanuudelin.
Ollaan normaalipainoisia, eikä kumpikaan tee päivisin mitään erityisen raskasta, muutamat ryhmäliikunnat viikossa, minä 3x päivässä koiralenkit ja puutarhahommat.
Jyrkkä ehkä.