Teettekö kotikokin (kotikokki sivusto) reseptien mukaan ruokia?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Paljon huonoja ohjeita, mutta varmasti myös joitain helmiä joukossa. Parempiakin reseptikokoelmia on olemassa. Sellaisia mihin voi luottaa.
Missä on parempia reseptikokoelmia? Vaikea löytää netistä hyviä ruoka-ohjeita, minulla on myös kymmenittäin keittokirjoja..Olen kyllä joillakin kotikokin resepteillä tehnyt hyviä leivonnaisia/ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan ammattikokkien ohjeilla.
Samaa mieltä, että fiksumpaa ottaa ohjeita niiltä, jotka varmasti osaavat nämä hommat.
Juu. Tofua pitää sekaan laittaa, mannapuuroonkin.
Vierailija kirjoitti:
Suosin luotettavia lähteitä, kuten New York Timesin ruokasivut tai tunnetut kokit, kuten Gordon Ramsay ja Jamie Oliver. Tällöin voi olla varma, että ohjeet ovat testattuja ja toimivia, sen sijaan, että lähtisin arvuuttelemaan kotikokkien epävarmoja reseptejä.
Olen muutama Oliverin ohjeella tehdyn ruoan väsännyt ja olivat jotenkin mauttomia. Gordon Ramsayn jouluruokia pitäisi testailla ja filet mignon. Glorian ruoka ja viini-lehti, sekäMaku-lehti ovat hyviä
Harrastan etnistä ruoanlaittoa, joten pyrin hakemaan reseptejä englannin kielellä ja joiden julkaisija tuntee kyseisen ruokakulttuurin. En halua käyttää vesitettyjä ja paikallistettuja reseptejä.
Osa ohjeista on parempia kuin TV-kokkien reseptit. Mutta näiden tunnistaminen vaatii jotain perehtymistä ruuanlaiton perusteoriaan. Youtubessa on myös useita hyviä esim. Jean Pierre, Not another cooking show, Sam the cooking guy...
Vierailija kirjoitti:
Harrastan etnistä ruoanlaittoa, joten pyrin hakemaan reseptejä englannin kielellä ja joiden julkaisija tuntee kyseisen ruokakulttuurin. En halua käyttää vesitettyjä ja paikallistettuja reseptejä.
Mä tykkään käydä ulkomailla ruoanlaittokursseilla ja raahaan aina sitten mausteita Suomeen. Thaimaalainen ruoka on lähellä sydäntäni ja tutustuttiin erään ravintolan kokkiin, joka on opettanut ruoanlaittoa ja tekee mausteita itse
En tee minkään reseptin mukaan vaan ihan kuten itse haluan oman makuni mukaan.
Teen, kanakastike ja jauhelipannari on hyviä.
Joitain teen, esim kaalilaatikkoa
Vierailija kirjoitti:
Uusavuttomille ohjeita.
Ja mitähän pahaa on kokeilla eri ohjeita, kysyn vaan??!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosin luotettavia lähteitä, kuten New York Timesin ruokasivut tai tunnetut kokit, kuten Gordon Ramsay ja Jamie Oliver. Tällöin voi olla varma, että ohjeet ovat testattuja ja toimivia, sen sijaan, että lähtisin arvuuttelemaan kotikokkien epävarmoja reseptejä.
Olen muutama Oliverin ohjeella tehdyn ruoan väsännyt ja olivat jotenkin mauttomia. Gordon Ramsayn jouluruokia pitäisi testailla ja filet mignon. Glorian ruoka ja viini-lehti, sekäMaku-lehti ovat hyviä
GRV olettaa, että kaikki asuvat lähinnä pk-seudulla eli kaupoissa on laajat valikoimat ja Alkot aivan nurkilla. Ravintolaesittelytkin lähinnä tuolta seudulta, joku Lapin tms turistirysän gourmetravintola ehkä testataan. Maku-lehden resepteillä pärjää PK-seudullakin, ohjeissa on yleensä aivan tavallisista perusmarketeista löytyviä aineksia.
Itse haen välillä ohjeita inspiraatioksi, eli muokkaan reseptit omaan makuuni. Moni resepti kun on sellainen, että jo yhdellä kirjaimellisesti tehdyn ruoan annoksella saa koko viikon suolamäärän täyteen, eikä siinä sitten maistu enää pääraaka-aine.
En ole ap mutta mokkapala resepti on hyvä.