Mitä pakkaisit viikon etelänmatkalle?
Kuinka monta mekkoa tai asua? Antakaa kaikki vinkit. Entä kosmetiikkapuoli?
Kommentit (11)
Jos nyt olisi lähtö ja kohteessa takuulämpö niin neljä mekkoa, yhdet kengät, 7kpl alkkareita, kolmet rintsikat, iso pareohuivi, lenkkeilyvaatteet (trikoot, lenkkarit, muutamat sukat + pari paitaa). Päälle mennessä ja lähtiessä yksi mekko + paksummat sukkikset, kengät jotka menee myös kohteessa, kevyt neuleponcho, lentosukat. Jos jotain sitten vaatepuolella tarvitsee näiden lisäksi niin olen ostanut, myös hatun.
kosmetiikasta se mitä normaalistikin käytän matkakokoisissa pulloissa.
Vähän samoissa tunnelmissa täällä, lokakuussa melkein 3vkoksi Zanzibarille.
Olen tässä pitkin vuotta hankkinut erilaisia henkäyksen ohuita "juttuja" joidenkin jo olemassaolevien lisäksi (ne ei paina ns mitåän) joilla voin liikkua niin rannalla kuin hotellialueella muutenkin, jotkut käyvät myös Stone Town:iin päiväretkelle. Lisäksi parit pellavaiset ylä-ja alaosat, jokunen mekko ja/tai hame sekä kokouikkari ja 2-3 erilaista 2osaista uikkaria. Kengät vielä ?, että mitä otan mukaan, perus rantaflipfloppien lisäksi.
Operoiva lentoyhtiö sallii 2kpl 23kg pakaasia/nuppi + 8kg käsimatkaveskan, eiköhän siihen muutamakin kenkäpari mahdu, jos haluan. Se, että olisi vain 1kpl tuollainen 23kg veska niin siitä wn tiedä onko liian kunnianhimoinen suunnitelma...
+30 🌴🌊
Parit bikinit, rantamekko, alusvaatteita, kevyitä mekkoja 1/pv. Sortsit/t-paitoja. Kosmetiikasta vaikea sanoa kun riippuu tottumuksista. Itse en juuri jaksa hellelomalla meikkailla, illaksi minulle riittää ripsiväri ja puuteri. Joku toinen taas tykkää laittautua enemmän. Rantasandaalit ja hyvät kävelykengät.
Sitten tietysti kohteesta riippuen vaatepuoli vaihtelee sillä esim Italiassa ollaan ravintoloissa tarkempia (ja usko pois siellä myös haluaa olla laittautuneempi kun paikallisia katsoo) kuin Kreikan turistikylissä. Ja onko rantaloma, vai lämmin kaupunkiloma?
Ja mihin aikaan vuodesta sitten matkustaa, tarvitseeko illaksi pitkää vaatetta?
Itsehän pakkaan aina liikaa, mutta siellä ne matkalaukussa menee samalla vaivalla. Todennut että sama mekkokin menee useampana iltana, tai illalla käytetty sujahtaa päälle vielä seuraavana päivänä. Otan aina vähän pyykinpesuainetta mukaan jotta saa bikinit ja rintsikat pestyä välillä.
"Takuulämpö" 20 astetta on eri asia kuin superkuuma 40 astetta. Jälkimmäiseen pakkaisin kaiken mahdollisen, mikä auttaa tekemään olosta edes siedettävän, talvikanarialle taas pitkähihaista ja paksun pyjaman ja villasukat, lämpöhuovan lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä pitkin vuotta hankkinut erilaisia henkäyksen ohuita "juttuja" joidenkin jo olemassaolevien lisäksi (ne ei paina ns mitåän) joilla voin liikkua niin rannalla kuin hotellialueella muutenkin, jotkut käyvät myös Stone Town:iin päiväretkelle. Lisäksi parit pellavaiset ylä-ja alaosat, jokunen mekko ja/tai hame sekä kokouikkari ja 2-3 erilaista 2osaista uikkaria. Kengät vielä ?, että mitä otan mukaan, perus rantaflipfloppien lisäksi.
Operoiva lentoyhtiö sallii 2kpl 23kg pakaasia/nuppi + 8kg käsimatkaveskan, eiköhän siihen muutamakin kenkäpari mahdu, jos haluan. Se, että olisi vain 1kpl tuollainen 23kg veska niin siitä wn tiedä onko liian kunnianhimoinen suunnitelma...
+30 🌴🌊
En ole ikinä saanut 7-14pv lomilla tuota 23kg täyteen, ja aina ollut liikaa. Viimeksi aivan liialla varustuksella 13kg ja iso osa painoa tulee meikäläisen kosmetiikkapurkeista ja purnukoista kun matkakokosistakin saa yllättävän ison määrän aikaan :) rantalomalla pärjää monta päivää bikineillä ja samalla rantamekolla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+30 🌴🌊
En ole ikinä saanut 7-14pv lomilla tuota 23kg täyteen, ja aina ollut liikaa. Vii
Se on kyllä totta, että ei esim.noita ohuita huituloita tarvitse joka päivä vaihtaa, kuivuvatkin hetkessä pesulta tultuaan. Mutta eipä ne paina mitään vaikka niitä olisikin enemmälti. Tosiaan nuo kengät itselläni haaste, tykkään, että sopivat muuhun vaatetukseen joten vaihtoehtoja olisi hyvä olla. En yhtään muista mitä olen edellisillä reissuilla jotka olleet itseasiassa aina sen 2vkoa, pakkaillut mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt olisi lähtö ja kohteessa takuulämpö niin neljä mekkoa, yhdet kengät, 7kpl alkkareita, kolmet rintsikat, iso pareohuivi, lenkkeilyvaatteet (trikoot, lenkkarit, muutamat sukat + pari paitaa). Päälle mennessä ja lähtiessä yksi mekko + paksummat sukkikset, kengät jotka menee myös kohteessa, kevyt neuleponcho, lentosukat. Jos jotain sitten vaatepuolella tarvitsee näiden lisäksi niin olen ostanut, myös hatun.
kosmetiikasta se mitä normaalistikin käytän matkakokoisissa pulloissa.
Kortsut?
Mikä etelä ja mihin vuodenaikaan? Viikko Kanarialla keskitalvella tai viikko Turkissa keskikesällä ovat eri asia.