Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

triptyl ja raskaus

06.04.2007 |

onko kellään kokemusta triptylin käytöstä raskauden aikana?

Minulla migreenin ehkäisyyn 10 mg päivässä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin triptyliä pitkäaikaisiin niska/selkä ja hermokipuihin. Lääkäri sanoikin että jos suunnittelee raskautta niin tätä lääkettä ei pidä käyttää. Tästä syystä en alottanu niitä käyttään.

Vierailija
2/8 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lääkärini (neurologi) sanoi taasen , että triptyliä SAA käyttää raskauden aikana. On tutkittu ja pitkään käytössä ollut-siis turvallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä oli psykiatrisen puolen lääkäri ja synnäripuolen lääkäri.

Vierailija
4/8 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Lääkeoppaassa Triptylin kohdalla mainitaan " Lääkkeen käyttöä raskauden ja imetyksen aikana vältetään turvallisuussyistä" . Eli luottaisin myös tuohon valmistajan antamaan ohjeeseen.

Vierailija
5/8 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu kun ap eli estolääkityksenä migreeniin, mutta lopetin kun plussasin. Clotaminia voi ottaa kohtaukseen toisen raskauskolmanneksen loppuun asti... Imigran on sallittu kanssa raskausaikana kohtaukseen (tays:n synnärin ylilääkärin" määräys" )

Vierailija
6/8 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 25mg/vrk migreenin estoon ja neurologi sekä Teratologinen tietopalvelu (lääkäri sielläkin) sanoivat että voi käyttää noilla annoksilla.. Kun johonkin mielialan hoitoon sitä voidaan määrätä 350mg/vrk..eli tuo migreenin esto annos on minimaalinen..

Mutta voi kuulemma käyttää. Silti juttelisin neurologin kanssa tai soittaisin sinuna sinne teratologiseen palvelunumeroon (netistä numero löytyy esim. Helistin -sivuilta)

Vierailija
7/8 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

triptylin juuri muutamaa viikkoa ennen ovulaatiota (joka minulla siis migreeniin annostuksella 25 mg/vrk). Jäljelle jäi vain epilepsialääke (sekin migreeniin). Ja mulla kävi tuuri että tämä raskaus on hävittänyt migreenini kokonaan. Ei lääkkeen lopettaminen (tai ainakin sen kokeileminen) olisi sinulla vaihtoehto? Tiedän kyllä millaista on migreenistä kärsiä joten valinta ei ole helppo. Tsemppiä raskauden suhteen!

Vierailija
8/8 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin mun annostus oli vaan 10 mg. Soitin teratologiseen tietopalveluun ja taisin saada ohjeeksi, että voi käyttää ja ainakaan yritysaikana ei tarvitse lopettaa käyttöä. Mut halusin sitten olla ilman mitään lääkkeitä ja pystyinkin lopettamaan joten en ole raskausaikana käyttänyt. Mutta kannattaa soittaa ja tarkistaa asia teratologisesta, niillä on tuorein tieto lääkkeistä & raskaudesta!