Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hittoa naisten rintaliiveille on oikein tapahtunut???

Vierailija
26.08.2025 |

Minä olen oikeasti pienirintainen nainen mutta aivan järjestään nykyään jos rintaliivit vaikkapa koko 80C tai 75D niin ne ovat minulle liian pienet ja tissit tursuavat ylitse! Onko ne pienentäneet kuppikokoja vai mikä on selitys???

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain kevyitä toppeja, joissa koot usein S, M ja L.  Useimmiten käy M, joskus L, koska olkainosuus jää lyhyeksi eikä säätövaraa ole (riittävästi). Jos topissa on irroitettavat toppaukset, otan ne pois. 

"Normaali" liivikokoni on/oli (entisaikaisen mitoituksen mukaan) 75C. Jos olen kokeillut satunnaisesti ns. oikeita liivejä, koko vaihtelee ylös- ja alas. 70D jne

Vierailija
22/39 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. Vanity sizing. Joidenkin naisten itsetunnolle parempaa kun saa sanoa olevansa 75H eikä oikea 75E.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiina tavaraa, koot sen mukaiset. 

Täähän se on, itellä tullu vastaan että "miesten" alushoudut kokoa L sopisivat ehkä lapsille.

Kyllä. 17 v teinipoikani on kukkakeppi tyyliin 185 cm ja 65 kg, mutta H&M:n kalsarit kokoa L menee just ja just päälle ja ehkä puristaakin. Pistää miettimään, että onko sitten oikeasti isoille äijänköriläille muka siellä kalsareita koossa XXXXXL??? Ja keille oikeasti mahtuu pienempi koko kuin L?

HM on teininuorison puoti. Ei siellä ole vaatteita ukonköriläille saati pitkäksi venähtäneille 17-vuotiaille. 

Mitoitus on sen mukaista. Vrt. espanjalainen Zara.

Vierailija
24/39 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla rehellinen itselleen. Minulla koko ei ole muuttunut.

Vierailija
25/39 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täähän se on, itellä tullu vastaan että "miesten" alushoudut kokoa L sopisivat ehkä lapsille.

Kyllä. 17 v teinipoikani on kukkakeppi tyyliin 185 cm ja 65 kg, mutta H&M:n kalsarit kokoa L menee just ja just päälle ja ehkä puristaakin. Pistää miettimään, että onko sitten oikeasti isoille äijänköriläille muka siellä kalsareita koossa XXXXXL??? Ja keille oikeasti mahtuu pienempi koko kuin L?

Et sitten ole huomannut että pitkä on myös leveä, vaikka ei heti siltä näytä. Lyhyt ja pieniluinen on lihavanakin pienempi. Pitkä ja lihava on armoton tankki.

Vierailija
26/39 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan Abecita-liivejä. Huoh.

Vierailija
27/39 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino tulee sillai salakavalasti ettei sitä välttämättä huomaa katsomalla peiliin. 

Vierailija
28/39 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Black Horsella on esim. miesten kalsareita kokoon 5xl asti. Sukulaiseni käyttää tuota kokoa, mutta aika pientä kokoa taitaa olla sillä kun olin ostamassa tuolle sukulaiselleni verkkareita ja käytin noita kalsareita arvioidakseni kokoa niin verkkareissa 3xl oli tuota 5xl:n kalsarin vyötärönympärystä suurempi.

Vierailija
29/39 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin triump liivien koot pysyneet samana kautta vuosikymmenien.

Vierailija
30/39 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Pieniä tai ympärysmitta pieni. Lisäksi liian lähekkäin edestä tikistetty, se ei ole rinnan luonnollinen asento. Ja painaa monella keuhkoja, rintakehää, paksusuolta ja maksaa. Sekä sappirakkoa. Jotkut eivät voi laittaa ollenkaan päälle.

Vierailija
31/39 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot C- tai D-kuppi niin pienistä rinnoista nyt ei oikein voi puhua ;-) Vai minkä kuvittelet olevan oikean kokosi? Nythän se ei käy aloituksesta ilmi. 

Vierailija
32/39 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten sun rinnat on vaan isontuneet. Päätellen ympärysmitasta 80 cm, et ole ihan pieni. Jos pyöristyy, niin monella sitä rintaa kasvaa tosi ylöskin, jolloin kuppiin menee sen itse tissin lisäksi paljon rasvakudosta, ja voi tarvita yllättävän ison kupin, vaikka itse rinta ei näytä järin suurelta. Esim. itse tarvin H-kupin nyt lihavana, vaikka itse tissit näyttää aika littanalta ja pieniltä. Ne vaan alkaa rasvakudoksena heti solisluiden alta, ja siitä loivasti laajenee rinnoiksi.

Eri olen, mutta olen laiha ja silti 80 ympärys ja kuppi b. Tosin nykyään käytän vain kolmioliivejä ilman mtn tukia. Koko m Lidlin liiveissä.

Vierailija
33/39 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Ympärysmittani on mittanauhalla mitattuna rintojen alta 75cm, mutta liiveistä pitää ottaa jopa koko 85 B! Se on myös usein isoin saatavilla oleva ympärysmitta, joten ihmettelen, mistä ihmeestä minua isommat ihmiset ostavat liivinsä.

Vierailija
34/39 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Ympärysmittani on mittanauhalla mitattuna rintojen alta 75cm, mutta liiveistä pitää ottaa jopa koko 85 B! Se on myös usein isoin saatavilla oleva ympärysmitta, joten ihmettelen, mistä ihmeestä minua isommat ihmiset ostavat liivinsä.

No noin löysät ei kyllä tue mitään. Sama kuin aluspaidan laittaisi. 

Vierailija
35/39 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No noin löysät ei kyllä tue mitään. Sama kuin aluspaidan laittaisi. 

Ei se B-kupin tissi paljoa tukea tarvikaan.

Ihmisillä on joku ihme kuvitelma, että C- tai D-kupin rinnat olisivat jotenkin isot. Ei ne ole, ihan tavallisia, max. keskikokoisia tissejä ovat.

Ja kun kuvitelma on, että D on "iso", paljoa sen isompia kuppikokoja ei ole valikoimissa. Mulla on kropan kokoon suhteessa ihan tavallisen kokoiset tissit, ei mitenkään valtavat, ja en saa tavallisesta marketista ostettua itselleni rintsikoita.

Vierailija
36/39 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeiset 10 vuotta olen ostanut rintaliivitkin ulkomailta kun käyn siellä. Suomessa ei ole enää mitään ostettavaa

Samoja liivejä ne sielläkin myy.

Kun eipäs myy. Sitä vaateliikettä kun ei pikku Suomessa ole

Vierailija
37/39 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistakin saattaa olla kivaa, kun ennen on ollut A-kuppikoko ja nyt ne samat onkin D.

Itse jo muutamia kymmeniä vuosia tissejä tarkkailleena toki keskimääräinen koko nuorilla naisilla on suurentunut, muttei niin paljon kuin kuppien kirjainkoko.

Vierailija
38/39 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rinnan koko pysynyt samana. Käytössäni on 30 vuotta vanhat liivit kokoa 75D. Materiaali on joustamaton, joten kyse ei ole venymisestä, kaarituki on. Changelta piti ostaa 75F, jotta kupin koko olisi sama. Ympärysmitta siis on sama, mutta kuppikoko eri. 

Vierailija
39/39 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joistakin saattaa olla kivaa, kun ennen on ollut A-kuppikoko ja nyt ne samat onkin D.

Itse jo muutamia kymmeniä vuosia tissejä tarkkailleena toki keskimääräinen koko nuorilla naisilla on suurentunut, muttei niin paljon kuin kuppien kirjainkoko.

Vasta muutamia kymmeniä vuosia rintsikoita käytettyäni tajusin, että se taviskauppojen suurin kuppi ei olekaan tarpeeksi iso rinnoilleni, vaan olin siihen asti käyttänyt vähän liian isoa ympärystä ja vähän liian pientä kuppia. Ja nyt siis en puhu vanity sizingia käyttäjästä Changesta vaan ihan niistä samoista merkeistä, joita kaupoissakin myydään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi