Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten ihmeessä voi ilmoittaa että vesimittarin vesilaskutus tulee tästä eteenpäin minulle

Vierailija
26.08.2025 |

Eikä vuokranantajalle?

Minne tuosta ilmoitetaan ja pitääkö vesimittarista ottaa kuva?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi jotain kuvaa tarvittaisiin. Ota isännöitijään/isännöintitoimistoon yhteyttä asiasta.

Vierailija
2/25 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon omistaja ilmoittaa isännöitsijätoimistoon.

Tai kai sinäkin voit ilmoittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis omakotitalo ja yksityinen vuokranantaja.

Minusta tuo kyllä pitäis olla vuokranantajan tehtävä ilmoittaa mutta hänen mielestä se on ilmeisesti minun tehtävä.

Vierailija
4/25 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne ihmeen isännöitsijätoimistoon?

Tarkoitatko vesihuoltolaitosta?

Vierailija
5/25 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se vuokranantaja pääsee teille kotiin lukemaan mittarin? Vesilaitos varmaa ntulee pyydettäessä sen lukemaan, jos et itse osaa.

Vierailija
6/25 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralainen ei suoraan vastaa vesimittarista, vaan vesimittarin asennus, huolto ja omistus ovat yleensä kiinteistönomistajan tai taloyhtiön vastuulla. Vuokralaisen vastuulla on maksaa vesimaksu todellisen kulutuksen mukaan, jos sellainen on sovittu ja jos talo on rakennettu lain edellyttämällä tavalla. Vuokranantajan tulee toimittaa tiedot vedenkulutuksesta ja perittävästä korvauksesta vuokralaiselle. 

Vierailija
7/25 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat itse vesihuoltolaitokselle netissä. Katsot mittarista lukeman ja ilmoitat verkkopalvelussa heille luvun. That's it.

Vierailija
8/25 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se vuokranantaja pääsee teille kotiin lukemaan mittarin? Vesilaitos varmaa ntulee pyydettäessä sen lukemaan, jos et itse osaa.

On etäluettava mittari.

Vierailija
9/25 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vuokralainen ilmoittaa itse kiinteistöhuoltoon.

Vierailija
10/25 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat itse vesihuoltolaitokselle netissä. Katsot mittarista lukeman ja ilmoitat verkkopalvelussa heille luvun. That's it.

Kiitos!

Vierailija
11/25 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On etäluettava mittari.

Missä päin Suomea on etäluettavia vesimittareita. Ainakaan pääkaupunkiseudulla ei ole. Tosin meidän talo on jo pari vuotta vanha, jos sen jälkeen on tullut niin en tiedä. 

Vierailija
12/25 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!

Ei tässä nyt muuta ole enää epäselvää kuin se että se laskutus on mennyt syystä tai toisesta vuokranantajalle ja nyt se pitäis saada menemään mulle.

Vierailija
13/25 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten heti voinut kertoa että asut vuokrattavassa _omakotitalossa_. 🙄 Ei kyllä ihme että on elämä vaikeaa 

Vierailija
14/25 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna kertoisin vuokran antajalle ,jos se häntä kiinnostaa. Ja se paikka,mistä sinulle tulee lasku ,heille ilmoittaisin kulutusmäärän, että tietävät laskuttaa oikein. Kilauta siis sinne ja kysy ,milloin pitää aina ilmoitaa. Ilmoitat siteen sähköpostilla. Simppeliä.

Vierailija
15/25 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vuokralainen ilmoittaa itse kiinteistöhuoltoon.

Siis ei sitä sinne ilmoitella jos omakotitalossa asuu ja yksityinen vuokranantaja?

Vierailija
16/25 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Esitin kysymyksen?

Vierailija
17/25 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan modea.

Vierailija
18/25 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On etäluettava mittari.

Missä päin Suomea on etäluettavia vesimittareita. Ainakaan pääkaupunkiseudulla ei ole. Tosin meidän talo on jo pari vuotta vanha, jos sen jälkeen on tullut niin en tiedä.

Siellä teillä pääkaupunkiseudulla ollaan niin ajasta jäljessä. Muun muassa Joensuun Vesi on asentanut etäluettavia jo jonkin aikaa mutta kestää toki useamman vuoden, ennen kuin joka talossa on sellainen.

Vierailija
19/25 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesilasku tulee aina kiinteistön omistajalle. Ei vuokralaiselle. Sitä ei voi muuttaa

Vierailija
20/25 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa!Maksa sit joskus jos lasku tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi