Siis miten ihmeessä voi ilmoittaa että vesimittarin vesilaskutus tulee tästä eteenpäin minulle
Eikä vuokranantajalle?
Minne tuosta ilmoitetaan ja pitääkö vesimittarista ottaa kuva?
Kommentit (25)
Asunnon omistaja ilmoittaa isännöitsijätoimistoon.
Tai kai sinäkin voit ilmoittaa?
Kyseessä siis omakotitalo ja yksityinen vuokranantaja.
Minusta tuo kyllä pitäis olla vuokranantajan tehtävä ilmoittaa mutta hänen mielestä se on ilmeisesti minun tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Minne ihmeen isännöitsijätoimistoon?
Tarkoitatko vesihuoltolaitosta?
Miten se vuokranantaja pääsee teille kotiin lukemaan mittarin? Vesilaitos varmaa ntulee pyydettäessä sen lukemaan, jos et itse osaa.
Vuokralainen ei suoraan vastaa vesimittarista, vaan vesimittarin asennus, huolto ja omistus ovat yleensä kiinteistönomistajan tai taloyhtiön vastuulla. Vuokralaisen vastuulla on maksaa vesimaksu todellisen kulutuksen mukaan, jos sellainen on sovittu ja jos talo on rakennettu lain edellyttämällä tavalla. Vuokranantajan tulee toimittaa tiedot vedenkulutuksesta ja perittävästä korvauksesta vuokralaiselle.
Ilmoitat itse vesihuoltolaitokselle netissä. Katsot mittarista lukeman ja ilmoitat verkkopalvelussa heille luvun. That's it.
Vierailija kirjoitti:
Miten se vuokranantaja pääsee teille kotiin lukemaan mittarin? Vesilaitos varmaa ntulee pyydettäessä sen lukemaan, jos et itse osaa.
On etäluettava mittari.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vuokralainen ilmoittaa itse kiinteistöhuoltoon.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat itse vesihuoltolaitokselle netissä. Katsot mittarista lukeman ja ilmoitat verkkopalvelussa heille luvun. That's it.
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On etäluettava mittari.
Missä päin Suomea on etäluettavia vesimittareita. Ainakaan pääkaupunkiseudulla ei ole. Tosin meidän talo on jo pari vuotta vanha, jos sen jälkeen on tullut niin en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos!
Ei tässä nyt muuta ole enää epäselvää kuin se että se laskutus on mennyt syystä tai toisesta vuokranantajalle ja nyt se pitäis saada menemään mulle.
Et sitten heti voinut kertoa että asut vuokrattavassa _omakotitalossa_. 🙄 Ei kyllä ihme että on elämä vaikeaa
Sinuna kertoisin vuokran antajalle ,jos se häntä kiinnostaa. Ja se paikka,mistä sinulle tulee lasku ,heille ilmoittaisin kulutusmäärän, että tietävät laskuttaa oikein. Kilauta siis sinne ja kysy ,milloin pitää aina ilmoitaa. Ilmoitat siteen sähköpostilla. Simppeliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vuokralainen ilmoittaa itse kiinteistöhuoltoon.
Siis ei sitä sinne ilmoitella jos omakotitalossa asuu ja yksityinen vuokranantaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On etäluettava mittari.
Missä päin Suomea on etäluettavia vesimittareita. Ainakaan pääkaupunkiseudulla ei ole. Tosin meidän talo on jo pari vuotta vanha, jos sen jälkeen on tullut niin en tiedä.
Siellä teillä pääkaupunkiseudulla ollaan niin ajasta jäljessä. Muun muassa Joensuun Vesi on asentanut etäluettavia jo jonkin aikaa mutta kestää toki useamman vuoden, ennen kuin joka talossa on sellainen.
Vesilasku tulee aina kiinteistön omistajalle. Ei vuokralaiselle. Sitä ei voi muuttaa
Älä stressaa!Maksa sit joskus jos lasku tulee.
No miksi jotain kuvaa tarvittaisiin. Ota isännöitijään/isännöintitoimistoon yhteyttä asiasta.