Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ikääntymisen tuomat vaikeudet vain propagandaa?

Vierailija
26.08.2025 |

Jos katsoo koko ikänsä itsestään huolta pitäneitä henkilöitä vaikka Tom Cruisea ja Jackie Chania, molemmat tekivät stuntteja ihan normaaliin tapaan vielä 60-vuotiaanakin, mutta Suomessa 60-vuotiaasta saa sellaisen kuvan, että hän ei pääse edes sängystä ylös.

Onko ikääntyminen vain kapitalismin tuomaa propagandaa jolla halutaan tuuditella ihmisiä joita ei ole kiinnostanut oma terveys vai onko tässä jotain muuta taustalla?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka on saanut sellaisen kuvan, ettei pääse sängystä ylös? Miksi minun eläkeikäni olisi 69v, jos en pääsisi sängystä ylös viimeiseen kymmeneen vuoteen?

Vierailija
2/56 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, eikös kaikki pyöri kapitalismin ympärillä. Materialismista vapautuneet ihmiset ovat juuri niitä jotka pitävät itsestään huolta, tehdään asioita jotka ovat suurempia kuin minäkäsitys niin hyvät asiat seuraavat perässä, esim nämä sankarit jotka mainitsit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusjuttuja! Helppo sysätä vastuu muualle kuin itselleen.

Vierailija
4/56 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka on saanut sellaisen kuvan, ettei pääse sängystä ylös? Miksi minun eläkeikäni olisi 69v, jos en pääsisi sängystä ylös viimeiseen kymmeneen vuoteen?

Ei kannata ihan noin kirjaimellisesti ottaa asioita elämässä. Uskon, että tässäkin puhuttiin kuvainnollisesti miltä Suomen +60-vuotiaat vaikuttavat yleiskunnoltaan, kuten itsekin päättelit niin tosi pieni prosentti ei oikeasti pääse sängystään ylös.

Vierailija
5/56 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Aikuisen pitäisi jo tajuta että on erillaisia ihmiskohtaloita. 

Mun enoni kuolivat jo ennen kuin kerkisivät täyttää maagisen 60 vuotta. Olivat töissä lähes tuohon ikään. (vuoden sairauseläkkeellä)

Vierailija
6/56 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Aikuisen pitäisi jo tajuta että on erillaisia ihmiskohtaloita. 

Mun enoni kuolivat jo ennen kuin kerkisivät täyttää maagisen 60 vuotta. Olivat töissä lähes tuohon ikään. (vuoden sairauseläkkeellä)

Suomessa ei osata keskustella, ja siitä pitäisi jokaisen olla huolissaan. Eikö ole itsestään selvää, että paras tulos esim yhteiskunnallisten isojen kysymysten ratkaisussa saadaan nimenomaan eri argumenttien laatua, ei niiden esittäjää arvioimalla?

Vierailija
7/56 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä :D

Vierailija
8/56 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonta "ikä on vain numero" on huijausta. Aivan yhtä järkevää, kuin jos väitettäisiin, että "raha on vain numero".

Vierailija
9/56 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei osata keskustella, ja siitä pitäisi jokaisen olla huolissaan. Eikö ole itsestään selvää, että paras tulos esim yhteiskunnallisten isojen kysymysten ratkaisussa saadaan nimenomaan eri argumenttien laatua, ei niiden esittäjää arvioimalla?

Nykyisessä tahallisen väärinymmärtämisen kulttuurissa tuntuu, että tavoitteena on tulikta toistemme kommentit mahdollisimman pahantahtoisesti.

Itseinholla rahastava kauneusteollisuus takovat Ruma ankanpoikanen -tarinalla triljoonia. 

Vierailija
10/56 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanonta "ikä on vain numero" on huijausta. Aivan yhtä järkevää, kuin jos väitettäisiin, että "raha on vain numero".

Mutta jos tuntee olevansa nuori ja kokee, että se identiteetti ei ole niin ahdistava kuin olla vanhus, niin eikö iän pitäisi olla ilmoitusasia siinä missä sukupuoli? Transnuori.

Vierailija
11/56 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on mielestäni aika kapeakatseista. Biologinen ikä (solujen, lihasten, verisuonten, hermoston tila) voi erota jopa 2030 vuotta passissa olevasta iästä. Suurin osa iästä pitää mielestäni paikkansa tuo, että ikä on vain numero, mutta kyllä se jossain vaiheessa muuttuu konkreettisemmaksi, mutta se on kirjaimellisesti siellä 70-80 iässä. Kuinka moni tuon ikäiseksi elää vaikka nykypäivän lääketiede onkin niin kehittynyttä tuon ajattelumaailman ansiosta.

Vierailija
12/56 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ns. ad hominem -argumentti. Sen voisi tiivistää näin, ei keskitytä kritisoimaan sitä, mitä sanotaan vaan sitä, kuka sanoo. 

Sä oot ihan tyhmä kun et ole samaa mieltä kuin minä. 

Vierailija
13/56 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun enoni kuoli niin 60-vuotiaita ei ole ja syitä heidän yleiskunnon heikkoudelle ei näin ollen ole. Töissä olivat, s-bonuksia keräsivät ja kuolivat pois. Nih.

Vierailija
14/56 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä olet saanut kuvan, että 60 vuotias ei päääsisi sängystä ulos?

Taidat olla aika nuori

Vierailija
15/56 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihan normaalia että 20-vuotias kolli saa vapautuksen armeijasta koska hänen yleiskuntonsa on niin huono. Tätä se yhteiskunta haluaa

Vierailija
16/56 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin uskon, että fyysisen kehon iällä ei ole merkitystä, kun mieli on nuori ja asenne kohdillaan. Ihminen on juuri sen ikäinen, kuin mitä ajattelee itsensä olevan. Tämä pätee mihin tahansa uskomukseen, se, mitä itselle kerron, on minulle totta.

On ihastuttava ajatus, että iän myötä ihminen kasvaa lapseksi jälleen ja sallii itsellensä enemmän iloa, keveyttä ja leikkisyyttä, eikä leiki koko aikaa niin helvetin aikuista. Samaan aikaan keho esittää vahvasti eroavan mielipiteensä. Kehon ilmaistessa kantaansa yllätyksellisillä muutoksillaan voi vain ihmetellä, itkeä ja nauraa, ai tällaistako vanheneminen on? 😂

Vierailija
17/56 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä olet saanut kuvan, että 60 vuotias ei päääsisi sängystä ulos?

Taidat olla aika nuori

Jotkut alkaa valittaan "jatkuvaa kremppaa" jo viisikymppisenä. Joku sitten taas juoksee puolimaratonia harrastusmielessä, kun on viisikymppinen. Aika paljon on kiinni omista elintavoista, mutta ei tietenkän kokonaan. 

Huonot lihakset tekee sen, että tuntuu ettei pääse sängystä ylös. 

Vierailija
18/56 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
19/56 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä kuoli 65v

Alkaa miehet kuulua riskiryhmään 50+

jos vetää possua ja nuuskaa posket täynnä.

Vierailija
20/56 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikänsä liikkuneet pysyy hyvässä kunnossa myös vanhana, ainakin niin kauan ennen kuin joutuvat vuodelepoon esim. kaatumisen seurauksena. Sohvaperunoilla on hankaluuksia jo 50 kieppeillä.