Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskin paljon tytär saa

Vierailija
26.08.2025 |

Palkka n. 1700€ netto. Vuokra ja muut asumisen kulut 600€. Työmatkat 70€. Jää 1030€.

No ei niin huono. 

Vertailu työttömänä käteen oliko se 600€? Voittoa 430€. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikein laskettu? 

Vierailija
2/27 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tämä työttömän 600 euroa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on laskettu sinkun vuokralla asuvan  näkökulmasta, jossa asumiskulujen jälkeen jää 600€ käteen kulutukseen? Vastaa siis summaa palkka miinus työmatkat ja asumiskulut. Vai mikä tuo summa onkaan. Sitähän mää kysyn. 

Vierailija
4/27 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha

Vierailija
5/27 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko siis kannattaa tässä tapauksessa.

Vierailija
6/27 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on laskettu sinkun vuokralla asuvan  näkökulmasta, jossa asumiskulujen jälkeen jää 600€ käteen kulutukseen? Vastaa siis summaa palkka miinus työmatkat ja asumiskulut. Vai mikä tuo summa onkaan. Sitähän mää kysyn. 

Kannattaa myös muistaa, että töissä ollessa ei ole Kelan ja työllistämispalveluiden pompotettavana. 

Vierailija
7/27 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki netto/kuukausi. Raha tulee 4 viikon välein ja se on sen 579 euroa tjsp, tässä etuudessa on yleensä kiinteä veroprosentti 20.

Vierailija
8/27 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on työtön, joka saa työmarkkinatukea ja asumistukea, niin työmarkkinatuesta osa menee niihin asumiskustannuksiin. Ei jää mitään 600 euroa kulutukseen, sillä asumistuki ei kata koskaan vuokraa kokonaan. Lisäksi asumiskustannuksia on muutakin kuin vuokra ja sen maksat myös siitä n. 600 eurosta, mikä työmarkkinatuesta jää käteen verojen jälkeen. Käyttöön työttömälle jää siis paljon vähemmän kuin 600 euroa, jos ei saa ansiosidonnaista. Tietysti tilanteita on erilaisia ja joku ei saa niitä asumisen tukia, koska asuu omistusasunnossa. Näissä asioissa on ihan mahdoton vetää kaikkia samaan nippuun, koska tilanteet ja tuet on erilaisia eri ihmisillä.

Vierailija
9/27 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä vielä tehdä tuota johtopäätöstä.

Miten väsynyt se tytär on ja miten pitkää päivää joutuu tekemään. Itse jouduin tuolla palkalla tekemään kuukaudessa kaksi viikkoa 10h päiviä ja lopputulos oli tuollainen. Olin täysin paskana ja kaikki muu elämä meni kyllä ohi. Joskus päivät venyi 11h ja ei mitään ylityölisiä makseltu.

Odottelin että olisi nyt ainakin sillä kuormituksella tullut 2000e kk muttaei. Verot pois nin 1700e. Olin täysin paskana. Hyväkuntoinen ihminen ja urheilutkin jäi pois.

Ei ole vörttiä!

Vierailija
10/27 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki netto/kuukausi. Raha tulee 4 viikon välein ja se on sen 579 euroa tjsp, tässä etuudessa on yleensä kiinteä veroprosentti 20.

Omaa tyhmyyttä jos ei ole kuulunut kassaan jos on ollut töissä. Silloin saisi paremmin rahaa. Pelkkää työmarkkinatukea saava yksin vuokralla asuva saa myös asumistukea.

Vierailija
11/27 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten väsynyt se tytär on ja miten pitkää päivää joutuu tekemään. Itse jouduin tuolla palkalla tekemään kuukaudessa kaksi viikkoa 10h päiviä ja lopputulos oli tuollainen. Olin täysin paskana ja kaikki muu elämä meni kyllä ohi. Joskus päivät venyi 11h ja ei mitään ylityölisiä makseltu.

Odottelin että olisi nyt ainakin sillä kuormituksella tullut 2000e kk muttaei. Verot pois nin 1700e. Olin täysin paskana. Hyväkuntoinen ihminen ja urheilutkin jäi pois.

Ei ole vörttiä!

No voi reppana. Itse tein yrittäjän koko ajan  10 tuntisia päiviä, 7 pv viikossa  koko vuoden ja  vuosikymmenet

Vierailija
12/27 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi saa OnlyFansista tähän lisäksi 7800 € / kk.

Vierailija
13/27 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vörttiä!

No voi reppana. Itse tein yrittäjän koko ajan  10 tuntisia päiviä, 7 pv viikossa  koko vuoden ja  vuosikymmenet

Siks sä oot yrittäjä. Siksi mä en ole. Ja en kyllä odota työläisenä että joudun yrittäjän kuormia tekemään. Tässä maassa laitetaan töyläiset tekemään yrittäjän kuormaa.

Vierailija
14/27 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on laskettu sinkun vuokralla asuvan  näkökulmasta, jossa asumiskulujen jälkeen jää 600€ käteen kulutukseen?

Vastaa siis summaa palkka miinus työmatkat ja asumiskulut. Vai mikä tuo summa onkaan. Sitähän mää kysyn. 

600e - netti ja puhelin, vesilasku käytön mukaan, sähkölasku käytön mukaan, hammaslääkäri, lääkkeet, HSL-maksut

Vierailija
15/27 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieni vuokra. Työmatkat saattaa olla aika pitkät. Jos on tunti suuntaan niin tulee aika lyhyt iltapäivä. Miten kerkeää hoitamaan juoksevat asiat ja käydä ystävien kanssa tai poikaystävän kanssa kaupungilla? 

Sanoisin että nykyään vuokrat ei ole noin halpoja. puhutaan tonnin yksiöistä isoissa kaupungeissa ja nuorilla ei ole autoon varaa.

Vierailija
16/27 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa tyhmyyttä jos ei ole kuulunut kassaan jos on ollut töissä. Silloin saisi paremmin rahaa. Pelkkää työmarkkinatukea saava yksin vuokralla asuva saa myös asumistukea.

Ei se kassa maksa ansiosidonnaista maailman tappiin asti. Aika monelle käy niin, että ansiosidonnaisen päivät tulevat täyteen ja siltä tippuu työmarkkinatuelle.

Vierailija
17/27 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntipalkaksi töistä jää 430€/160 = 2,69€.

Itse en tuolla palkalla töitä tekisi.

18/27 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pieni vuokra. Työmatkat saattaa olla aika pitkät. Jos on tunti suuntaan niin tulee aika lyhyt iltapäivä. Miten kerkeää hoitamaan juoksevat asiat ja käydä ystävien kanssa tai poikaystävän kanssa kaupungilla? 

Sanoisin että nykyään vuokrat ei ole noin halpoja. puhutaan tonnin yksiöistä isoissa kaupungeissa ja nuorilla ei ole autoon varaa.

Kuulostaa siltä kuin oikein keksisit syitä, miksi kenenkään ei kannattaisi käydä töissä. Mitä oikein ajat takaa?

Nuorelle perheettömälle autottomalle velattomalle nuorelle joku 2000 brutto on oikein hyvä palkka.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
19/27 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono palkka tuo on.  Tuohon tulee lisäksi menoina vakuutukset, puhelinlasku, ruoka, vaatteet, harrastukset, terveyskulut ja hygienia ym. Äkkiä raha hupenee. Onko tyttärellä opintolainaa?

Tuolla palkalla ei lapsia hankita. 

Vierailija
20/27 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako töissä mitään muuta etua? Työterveys, lounasetu, e-passi?

Lakisääteinen työterveys ei tietenkään ole etu  mutta harvalla on niin pieni. Itse olen käynyt viikon sisällä 3 kertaa lääkärissä, verikokeissa ja röntgenissä. Kaikki ilmaiseksi. Kohta on yksityispalveluja käytetty kuukausipalkkani verran.

Toki en yleensä näin paljon käytä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan