Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hillojen tekijä-taiturit, kertokaa mitä teen väärin 😄

Vierailija
25.08.2025 |

Olen tehnyt nyt kahtena vuonna punaherukkahilloa.

Reseptissä on että marjoja 4dl, vettä 2,5 dl ja hillosokeria 1 kg. Ja aina tulee tosi vetistä.

Niin tuli nytkin, vaikka puolitin veden määrän. Mikä ihme tässä menee pieleen? Ei tuo mitään hilloa ole 😂

Vai hetkinen. Nyt juuri kun tätä kirjoitan ja haen vertailevia ohjeita, niin tässä ohjeessa hillosokeri käsketään lisätä kylmiin marjoihin, ja kuumennus aloitetaan vasta sitten. Siitäkö johtuu??

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kanssa mistä se resepti on peräisin. Jos kotikokkien sivulta, eihän ne nyt kaikki pidä paikkaansa. Siellä on vaikka millasia reseptejä.

Vierailija
42/45 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kanssa mistä se resepti on peräisin. Jos kotikokkien sivulta, eihän ne nyt kaikki pidä paikkaansa. Siellä on vaikka millasia reseptejä.

No tämä on kaverilta, joka on tätä hilloa tehnyt ja sitä olen hänellä syönyt. Ja tosi hyvää hilloa on ollut, mausteineen, ja koostumuskin hyvä. Hän on ottanut ohjeen jostain lehdestä jo vuosia sitten.

Mutta itselläni tällä ohjeella tulee paljon ohuempaa hilloa, jota ihmettelin. Sama ohje, erilainen hillo 😄 Mutta nyt asia kunnossa ensi vuoteen.

Joka tapauksessa kiitos asiallisesti kommentoineille! Muut jätän omaan arvottomuuteensa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä noin yksi  ruokalusikallinen per litra marjoja.  

Vierailija
44/45 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tekee hillosokeripaketin ohjeella, niin se saattaa olla purkittaessa vielä hieman lirua, mutta jämähtää kyllä sitten.

Mutta jos teet vanhentuneella hillosokerilla, niin saattaa jäädäkin vähän liruksi. Itselleni on näinkin käynyt, kun uskaltauduin kokeilemaan. 

Vierailija
45/45 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yhdessä herukkapensaassa niin isoja marjoja, että siitä selkeästi tulee löysempää hilloa kuin toisesta pensaasta, jossa pienempää eikä niin mehukasta marjaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi