Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (18723)

Vierailija
18641/18723 |
13.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mun ystÀvÀ oli perheineen Köpiksen euroviisuissa. Sen oma poika oli soittamassa siinÀ suomen viisussa.Kehui miten mahtava fiilis ja ihmiset oli ystÀvÀllisiÀ ja iloitsivat toistenkin puolesta. Silloin voitti itÀvalta ja suomea edusti se poikabÀndi.

Vierailija
18642/18723 |
13.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Lordi on euroviisu legenda mutta paljon muutakin. Tosi hyvÀhevi bÀndi. Ja Putansuu on vekkuli ja ÀlykÀstÀ huumoria heittelee. KyllÀ nauratti kun Tomi oli elÀmÀni biisissÀ. Oli niin hyvÀt jutut.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18643/18723 |
13.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KyllĂ€ suomella on varaa euroviisut jĂ€rjestÀÀ. katselin UMK lĂ€hetyksen uudestaan ja kyllĂ€ oli hyvin toteutettu. Ja Jorma ja Sami ammattilaisia samoin kuin se nainen. Ainoa asia joka hĂ€iritsi oli se kun Lordi ei ollut siellĂ€. Onneksi  Lordi on jo unohtanut asian. Mutta olihan se katsojallekin outoa ettĂ€ Lordi ei esiintynyt.

Vierailija
18644/18723 |
13.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MitĂ€hĂ€n mieltĂ€ Mister Lordi on Peten ja Lindan viisusta? Jos  Lordi olet oikeesti tĂ€llĂ€ palstalla niin kerro mielipiteesi.Tosin en oikein usko ettĂ€ hĂ€n olisi vauvapalstalla. Joku vaan laitto nikimerkikseen Lordi. Lapsellista.

Vierailija
18645/18723 |
13.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

YmmĂ€rrĂ€t kyllĂ€ viimeistÀÀn sitten, kun itse olet vanha ja raihnainen, etkĂ€ hoitoa saa, et edes kotiapua pĂ€ivĂ€ttĂ€iseen elĂ€mÀÀn, vaikka kuinka rukoilisit. EikĂ€ omaisia ole auttamassa mailla ei halmeilla. 

Omaisiin voi itse vaikuttaa. Nielee vain miesvihansa ja ylpeytensÀ ja perustaa perheen. Kasvattaa lapset rakkaudella. Jos se ei siltikÀÀn kÀy niin voi pitÀÀ vÀlit sisaruksiin kunnossa eikÀ vieraantua riitaantua. On myös mahdollista hankkia ystÀviÀ. Ongelmana on toki ylpeys ja itsekkyys jos ei koskaan ole itse auttanut ketÀÀn ja sitten tulee pÀÀ vetÀvÀn kÀteen kun itse olisi avun tarpeessa.

Vierailija
18646/18723 |
13.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se aivan huippu jos Pete ja Linda tois voiton suomeen. KyllÀ suomi viisut pystyy jÀrjestÀmÀÀn. Tuskin tulisi taloudellista tappiota. Irlanti voitti aikoinaan putkeen monta kertaa. Joskus luin ettÀ silloin tuli hieman tappiota.

MistĂ€ sinĂ€ luulet ettĂ€ YlellĂ€ on rahaa? Siis yhtÀÀn. Joku kansalaiskerĂ€ys pitĂ€isi laittaa pystyyn. EnkĂ€ minĂ€ ainakaan halua nĂ€itĂ€ nykyisiĂ€ viisuja Suomeen. En tahdo mitÀÀn palsupakolaisten mellakointia ja katutaisteluita isrealin tukijoiden kanssa nĂ€hdĂ€. 

Tuskin sun siitĂ€ tarvii huolehtia miten ylen rahat riittÀÀ.  Mieluummin mun verorahoja sÀÀ kĂ€yttÀÀ euroviisuihin kuin vaikka tunnin junaan. SitĂ€ paitsi viisut tuovat myös voittoa, kun viisuturistit saapuvat, majoittuvat ja kuluttavat tÀÀllĂ€. 

MistĂ€ sinĂ€ sen etukĂ€teen tiedĂ€t, tuottavatko voittoa? Mieti nyt ensinnĂ€kin miten massiiviset turvajĂ€rjestelyt tuo vaatii nykymaailmassa ja mitĂ€ jo yksistÀÀn se tulee maksamaan. Mun verorahat soisin ennemmin kĂ€ytettĂ€vĂ€n sairaille ja vanhuksille, tutkimukseen ja koulutukseen, kuin viisihumpuukiin. YmmĂ€rrĂ€t kyllĂ€ viimeistÀÀn sitten, kun itse olet vanha ja raihnainen, etkĂ€ hoitoa saa, et edes kotiapua pĂ€ivĂ€ttĂ€iseen elĂ€mÀÀn, vaikka kuinka rukoilisit. EikĂ€ omaisia ole auttamassa mailla ei halmeilla. 

No ei ole verorahat menossa sairaille, vanhoille, tutkimukseen tai koulutukseen.

T: hallitus

Vierailija
18647/18723 |
13.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En ymmÀrtÀnyt tuota kirjoitusta. Oli kai olevinaan viisas mutta miten liittyi euroviisuihin. Menköön pakinoimaan jonnekin muualle. Muistan kun Lordi nappasi voiton. Oli juhlaa. Sama tunnelma jos ei parempikin kun suomi voitti lÀtkÀn mm. Nyt on mahdollisuus taas juhlia Lindaa ja PeteÀ. Uskon voittoon.Jos ei kultaa niin hopeaa.

Vierailija
18648/18723 |
13.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ainakin ne ainoat euroviisut toi voittoa suomelle. Nyt voidaan saada tokat. Euroviisu turisteja tulee kyllÀ mielellÀÀn suomeen.tv.vasemmistovihreÀ

Vierailija
18649/18723 |
13.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se aivan huippu jos Pete ja Linda tois voiton suomeen. KyllÀ suomi viisut pystyy jÀrjestÀmÀÀn. Tuskin tulisi taloudellista tappiota. Irlanti voitti aikoinaan putkeen monta kertaa. Joskus luin ettÀ silloin tuli hieman tappiota.

MistĂ€ sinĂ€ luulet ettĂ€ YlellĂ€ on rahaa? Siis yhtÀÀn. Joku kansalaiskerĂ€ys pitĂ€isi laittaa pystyyn. EnkĂ€ minĂ€ ainakaan halua nĂ€itĂ€ nykyisiĂ€ viisuja Suomeen. En tahdo mitÀÀn palsupakolaisten mellakointia ja katutaisteluita isrealin tukijoiden kanssa nĂ€hdĂ€. 

YLE-vero on jo kansalaiskerÀys. Haloo.

Vierailija
18650/18723 |
13.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miksi sen Kajn melodiafestival osallistuminen oli jÀrisyttÀvÀÀ kun siellÀ on kahdesti kilpaillut krisse siegfrids joka kotoisin ihan samasta kylÀstÀ?

Vierailija
18651/18723 |
13.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Rahoitus koostuu eri lÀhteistÀ.EBU omistaa formaatinja vastaa pÀÀrahoituksesta.Ei tavallinen ihminen köyhdy jos euroviisut saadaan suomeen.

Vierailija
18652/18723 |
13.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo. SillĂ€ kustannetaan nykyinen toiminta. Ei se mihinkÀÀn viisuhömppÀÀn riitĂ€. EtenkÀÀn kun suuri osa kansasta on niin köyhÀÀ ettei sitĂ€ edes maksateta. 

Vierailija
18653/18723 |
13.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka yleveroa joutuvat maksamaan, alkavat olla aika harvassa tÀssÀ köyhtyvÀssÀ maassa. Ilmeisesti ne, jotka eivÀt itse ko. veroa maksa vaativat sitÀ tÀssÀ tapauksessa kovanÀÀnisemmin muilta.

Vierailija
18654/18723 |
13.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onko tÀssÀ kuvassa se ruotsin mellojen palomies-akti. Jos, niin kyllÀ minÀkin olisin ÀÀnestÀnyt.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR19Fl8Z1JHVoKzRGr

Vierailija
18655/18723 |
13.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosi sitten suomalaiset olivat innolla tukemassa Ruotsin edustajaa KAJta viisuvoittoon. Ruotsista ei ole tullut LiekinheittimellÀ toistaiseksi mitÀÀn erityistÀ kannustusta Lindasta huolimatta. PÀinvastoin Felicia on noussut Suomessa listoille!

No jospa vaan ihan yksinkertaisesti Ruotsissa ei tykĂ€tĂ€ LiekinheittimestĂ€ tarpeeksi, ettĂ€ nousisi listoille. Suomessa tarpeeksi moni tykkÀÀ My SystemistĂ€ ja soittaa sitĂ€. Viime vuonna Suomen biisi, sen sanoma ja esittĂ€jĂ€ herĂ€tti meillĂ€ sen verran ristiriitaisia tunteita ja myös vastustusta, ettĂ€ kaikki eivĂ€t vaan voineet sen taakse mennĂ€ ja sitĂ€ kannattaa. En itsekÀÀn siitĂ€ yhtÀÀn tykĂ€nnyt enkĂ€ voinut sen voittoa toivoa. Mulla itsellĂ€ on periaatteena, ettĂ€ en ÀÀnestĂ€ maata vaan annan ÀÀneni sille biisille, josta pidĂ€n - jos siis ylipÀÀtÀÀn ÀÀnestĂ€n. YleensĂ€ en ÀÀnestĂ€. 

Tuskinpa kovinkaan moni Ruotsissa on seurannut UMK-finaalia. Toisin kuin Suomessa Melodifestivalenia, joka jopa esitettiin tÀÀllÀ telkkarissa.

MĂ€ olen ainakin luullut, ettĂ€ Melloja on esitetty Suomen tv:ssĂ€ jo vuosikausia, ei kai tĂ€mĂ€ vuosi eka kerta ollut. Oikaiskaa jos olen vÀÀrĂ€ssĂ€. 

Melkein vĂ€ittĂ€isin, ettĂ€ jo mm. KÀÀrijĂ€n ansiosta kiinnostus suomalaiseen musiikkiin on virinnyt Ruotsissa eri tavalla kuin ennen. Varmaan nĂ€itĂ€ kiinnostavia suomalaisia artisteja on ollut takavuosina silloin tĂ€llöin muitakin (joku Nightwish tai vastaava?). Ja KAJ tietysti lisĂ€si Suomi-kiinnostusta. Seuraan aika ajoin erĂ€stĂ€ musiikkiin liittyvÀÀ some-ryhmÀÀ, johon kirjoittelee hyvin paljon myös ruotsalaisia. KyllĂ€ siellĂ€ mm. KÀÀrijĂ€ usein mainitaan. Liekinheittimen tuntee hyvin moni, ja moni pitĂ€nyt biisiĂ€ hyvĂ€nĂ€ ja olettaa ja jopa toivoo sen pĂ€rjÀÀvĂ€n. Kirjoitteleehan jotkut toimittajat ruotsalaisissa lehdissĂ€kin, ettĂ€ Suomi tulee olemaan viisuissa kova. 

Kaj on ilmiö ja olen iĂ€nkaiken tyytyvĂ€inen, ettĂ€ Ruotsi toi suomalaisen huumorigroupin suomalaisten tietoisuuteen🩉.

Vierailija
18656/18723 |
13.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

No KAJ nyt sattui voittamaan Mellot against all odds. JĂ€risyttĂ€vÀÀ tai ei, mutta ei aivan jokavuotista suomalaisittain kuitenkaan. Arja Saijonmaa oli aikoinaan lĂ€hellĂ€ tehdĂ€ saman, tuli kakkoseksi. 

Vierailija
18657/18723 |
13.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo. SillĂ€ kustannetaan nykyinen toiminta. Ei se mihinkÀÀn viisuhömppÀÀn riitĂ€. EtenkÀÀn kun suuri osa kansasta on niin köyhÀÀ ettei sitĂ€ edes maksateta. 

Euroviisujen jÀrjestÀminen olisi YLElle hyvÀ mahdollisuus viedÀ niitten rikkaitten ulkomaalaisten rahat, kun ei suomalaisilla ole enempÀÀ mistÀ antaa.

Vierailija
18658/18723 |
13.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei se tavallisen tallaajan kukkaroa köyhdytÀ jos saadaan viisut. No ne vo mennÀ myös Tanskaan ja ne jos ketkÀ osaa tehdÀ unohtumattomat euroviisut. Tanskalla on niin hyvÀ viisu ettÀ voi hyvinkin voittaa.

Vierailija
18659/18723 |
13.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen Kajn melodiafestival osallistuminen oli jÀrisyttÀvÀÀ kun siellÀ on kahdesti kilpaillut krisse siegfrids joka kotoisin ihan samasta kylÀstÀ?

Sen takia, ettÀ eivÀt vain osallistuneet, vaan tÀysin altavastaajina alun ennusteiden viimeiseltÀ sijalta ylsivÀt voittoon. SiitÀkin huolimatta, ettÀ mukana oli jo kÀytÀnnössÀ varmaksi ja selkeÀksi voittajaksi ennakkoon veikattu Ruotsin yksi kansainvÀlisestikin tunnetuimpien joukkoon kuuluva ja arvostettu suoranainen Euroviisulegenda. KAJn ei uskottu pÀÀsevÀn edes finaalin, joten jo suoraan sinne pÀÀsy oli merkittÀvÀ saavutus finaalin voitosta puhumattakaan. Kiinnostava asetelma oli sekin, ettÀ sekÀ KAJ, ettÀ kilpailun ehdoton ennakkosuosikki kilpailivat samassa semifinaalissa, jossa KAJ jÀi vielÀ toiseksi, mutta finaalissa sijat kÀÀntyikin pÀinvastaiseksi. TÀmÀn lisÀksi KAJ onnistui voitollaan hurmaamaan niin ruotsalaiset kuin suomalaisetkin. JÀttivÀt kyllÀ lÀhtemÀttömÀn vaikutuksen niin Euroviisujen kuin Melodifestivaleninkin historiaan.

Vierailija
18660/18723 |
13.03.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YmmĂ€rrĂ€t kyllĂ€ viimeistÀÀn sitten, kun itse olet vanha ja raihnainen, etkĂ€ hoitoa saa, et edes kotiapua pĂ€ivĂ€ttĂ€iseen elĂ€mÀÀn, vaikka kuinka rukoilisit. EikĂ€ omaisia ole auttamassa mailla ei halmeilla. 

Omaisiin voi itse vaikuttaa. Nielee vain miesvihansa ja ylpeytensÀ ja perustaa perheen. Kasvattaa lapset rakkaudella. Jos se ei siltikÀÀn kÀy niin voi pitÀÀ vÀlit sisaruksiin kunnossa eikÀ vieraantua riitaantua. On myös mahdollista hankkia ystÀviÀ. Ongelmana on toki ylpeys ja itsekkyys jos ei koskaan ole itse auttanut ketÀÀn ja sitten tulee pÀÀ vetÀvÀn kÀteen kun itse olisi avun tarpeessa.

Kummallista olettaa, ettÀ lapsettomuus johtuisi miesvihasta. YhtÀ kummallista kuin olettaa, ettÀ kaikilla ihmisillÀ on olemassa sisaruksia. HyviÀ ystÀviÀkÀÀn ei kaikilla ole, on ihmisiÀ, joiden ystÀvÀt ovat itse sairaita tai jo perÀti nukkuneet pois. Mieti nyt vÀhÀn mitÀ kirjoitat. Toki kirjoituksesi on provo, ja oma kirjoitukseni on tÀysin off-topic, mutta kaikkien elÀmÀ ei ole yhtÀ auvoista kuin sinulla. Tiedoksi vaan.