UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (19157)
Joku eilen sanoi, ettÀ Etta roikkuu jostain. Taisi olla Rasmuksen ilmapallo vain. Eli huvipuistoteema jatkunee. Veikkaan, ettÀ siinÀ lukee $mile!
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suuren painoarvon te annatte ÀÀnestyksessÀ laulamisen onnistumiselle? Tuntuu ettÀ Suomessa sillÀ ei ehkÀ niin isoa painoarvoa ole, en tiedÀ onko muuallakaan. EttÀ vaikka biisiÀ olisi itsessÀÀn kuultuna hyvÀ, mutta live-esityksessÀ laulu ei onnistu, on epÀvarmaa tms.
Itse olen huomannut pitÀvÀni sitÀ ehkÀ tÀrkeÀmpÀnÀ kuin keskiverto ÀÀnestÀjÀ, koen ettÀ Euroviisut on tosi vahvasti live tapahtuma ja sen lisÀksi ettÀ biisi on toimiva on yhtÀ tÀrkeÀÀ kuinka artisti esiintyy ja laulaa.
Suuren painoarvon. Olen viisuja seurannut yli 50 vuotta. Olet tÀysin oikein arvioinut mitÀ biisissÀ ja esityksessÀ on tÀrkeintÀ. Jos artistin ÀÀnivaranto ei riitÀ isolle lavalle, turha silloin on sinne lÀhteÀ.
Esityksen lauluosuus on se mikÀ livessÀ kuuluu ja nÀkyy, vaikuttaen koko esitykseen. HyvÀkin esitys voi mennÀ pilalle jos lauluosuus pettÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, ettÀ saamme illan aikana nÀhdÀ useita voittajaesityksiÀ. MitenhÀn sitten olisi, jos lopulta kukaan ei lÀhtisi?
-winner-
Off topic, mutta kyllÀpÀ Sinikka onkin pitkÀ. KorkokengÀt vielÀ jalassa, niin nÀyttÀÀ suorastaan jÀttilÀiseltÀ kaikkien muiden rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chachi voisi ihan hyvin edustaa Suomea. HyvÀ reipas moderni biisi ja edustava esittÀjÀ, joka varmasti vetoais euroviisuyleisöön.
Linda ja Pete on myös edustava, harmi vaan, ettÀ esitys on suomen kielellÀ. Tuo olisi ollut helppo kÀÀntÀÀ englannin kielelle.
metamoderni
Linda ja Pete myöhÀstyi 20 vuotta. Semivanha. Miksi lÀhettÀÀ sellaista, joka on jo kuultu ja nÀhty eikÀ ole koskaan toiminut viisuissa.
Viulu, haitari vai basso. Ehdottomasti haitari ja jykevÀ basso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, ettÀ saamme illan aikana nÀhdÀ useita voittajaesityksiÀ. MitenhÀn sitten olisi, jos lopulta kukaan ei lÀhtisi?
-winner-
Off topic, mutta kyllÀpÀ Sinikka onkin pitkÀ. KorkokengÀt vielÀ jalassa, niin nÀyttÀÀ suorastaan jÀttilÀiseltÀ kaikkien muiden rinnalla.
Sinikka olisi todella nÀyttÀvÀ nainen edustamaan Suomea. Ihan sama mitÀ kammottavia muotiluomuksia umk- suunnittelijat hÀnelle keksivÀt, niin Sinikka kantaisi ne silti upeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Sinikka olisi todella nÀyttÀvÀ nainen edustamaan Suomea. Ihan sama mitÀ kammottavia muotiluomuksia umk- suunnittelijat hÀnelle keksivÀt, niin Sinikka kantaisi ne silti upeasti.
Muotiviikoille Italia, Pariisi jne mutta ei viisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Muotiviikoille Italia, Pariisi jne mutta ei viisuihin.
Euroviisuihin nimenomaan. SiellÀ on nopea ja tehokas 3 minuutin tilaisuus nÀyttÀÀ Suomesta edustavaa puolta. Muista miltÀ mallinukeilta MÄneskin jÀsenet nÀyttivÀt, artisteja jo syntyessÀÀn. Sellaiset antavat heti paremman vaikutelman ja erottuvat lavalla olemuksellaan.
Olen pitÀnyt muutaman viikon tauon umk-biiseistÀ ja kyllÀpÀ takatukka kuulostaa nyt taas hyvÀltÀ!
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Paalanen ainakin lÀhtee. Ja kuulemma Lindakin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kirjoitetaanko-umk-kappaleet-suoraaâŠ
Onko UMK:n valintaprosessi reilu? Raadin pomo ja kulttuuritoimittaja suorassa lÀhetyksessÀ kello 12.30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PLLP taitaa olla esityksensÀ kanssa lykkimÀssÀ tyyliin PeteÀ ostoskÀrryssÀ katosta sylkevÀn napalmikujan lÀpi.
Sinikka saattaa olla aika sensuaali sen muovirasiansa kanssa, mikÀ ihan ÀlykÀstÀ kun on kirittÀvÀÀ ja edellytykset.
Olisiko linkkiÀ tuohon PP & LL esitykseen. En ole itse ollenkaan instagramissa.
Navi on keksitty, nÀkee ilman omaakin instaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PLLP taitaa olla esityksensÀ kanssa lykkimÀssÀ tyyliin PeteÀ ostoskÀrryssÀ katosta sylkevÀn napalmikujan lÀpi.
Sinikka saattaa olla aika sensuaali sen muovirasiansa kanssa, mikÀ ihan ÀlykÀstÀ kun on kirittÀvÀÀ ja edellytykset.
Navi on keksitty, nÀkee ilman omaakin instaa.
En mÀ ole löytÀnyt vaikka yrittÀnyt etsiÀ.
Lai kin hai tin! Jaakulmaa!
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suuren painoarvon te annatte ÀÀnestyksessÀ laulamisen onnistumiselle? Tuntuu ettÀ Suomessa sillÀ ei ehkÀ niin isoa painoarvoa ole, en tiedÀ onko muuallakaan. EttÀ vaikka biisiÀ olisi itsessÀÀn kuultuna hyvÀ, mutta live-esityksessÀ laulu ei onnistu, on epÀvarmaa tms.
Itse olen huomannut pitÀvÀni sitÀ ehkÀ tÀrkeÀmpÀnÀ kuin keskiverto ÀÀnestÀjÀ, koen ettÀ Euroviisut on tosi vahvasti live tapahtuma ja sen lisÀksi ettÀ biisi on toimiva on yhtÀ tÀrkeÀÀ kuinka artisti esiintyy ja laulaa.
Sinikan livelaulua odotan kovasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Paalanen ainakin lÀhtee. Ja kuulemma Lindakin.
Myös Parkkonen on lÀhdössÀ. HÀn on sanonut ettei pidÀ siitÀ, ettÀ politiikka sotketaan Euroviisuihin. Eli Pete on lÀhdössÀ. Turha tuosta on enÀÀn vÀngÀtÀ on todella typerÀÀ.
Noista kipeistÀkin nÀkee sen, ettÀ Antti tulee olemaan aivan liekeissÀ ja haitarista otetaan kaikki tehot ja kuvauksellisuus irti. Tummanpuhuvaa ja tyylikÀstÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Umk Official ja sieltÀ Shorts - sieltÀ ne itse löysin.
Komioilla taitaa olla pyörivÀ lava ja liinatkin.
Vierailija kirjoitti:
Noista kipeistÀkin nÀkee sen, ettÀ Antti tulee olemaan aivan liekeissÀ ja haitarista otetaan kaikki tehot ja kuvauksellisuus irti. Tummanpuhuvaa ja tyylikÀstÀ.
TyylikÀstÀ??? Hiuspehkoja ja pÀivÀnkalakkaroita ja ties mitÀ muuta roinaa lava tÀynnÀ. Tuosta on tyylikkyys kaukana.
Arvauksia kuka on Erikan kanssa esiintyvÀ "kaikkien tuntema, ulkomainen yllÀtysvieras"?