Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (11984)

Vierailija
11981/11984 |
24.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aika varma, ettĂ€ Paalanen on musta hevonen tĂ€nĂ€ vuonna ja laukkaa voittoon. 

EihÀn se mikÀÀn musta hevonen voi olla, koska kaikki viisutoimittajat ulkomaisia myöten veikkaavat suomalaisten ÀÀnestÀvÀn sitÀ. Ei siksi, ettÀ se olisi paras tai edes pÀrjÀisi, vaan koska suomalaiset "ÀÀnestÀvÀt kÀnnissÀ kaikista hölmöintÀ esitysta". Tekee ihan hyvÀÀ suomalaisille jÀÀdÀ semiin sen kanssa ihmettelemÀÀn ettÀ kannattiko.

Vierailija
11982/11984 |
24.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

"LivessÀ ei ole ikinÀ hyvÀ liika tanssiminen ja sÀÀtö, kun se verottaa laulua. Toivottavasti kenenkÀÀn esitys ei mene pilalle sen takia ettÀ on liian hektinen koreo tms. TÀhÀn mennÀssÀ nÀhdyt klipit oli kaikki ihan hyviÀ, jos Kikikin vaan pystyy laulamaan samalla kun tanssii."

Jos Chachi ei tanssi esiintyessÀÀn, olen todella pettynyt. Tanssi on kuitenkin sen ammatti, ei laulaminen.

Vuonna 2023 tykkÀsin Keiran "No business on the dance floor", mutta kappaleen pilasi tÀysin, ettÀ Keira vaan pönötti paikoillaan laulaessaan, eikÀ ottanut yhtÀÀn tanssiaskelta.

UMK:ssa usein työnnetÀÀn tanssia sinne mihin se ei kuulu, ja jÀtetÀÀn sieltÀ pois, mihin se kuuluu.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11983/11984 |
24.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Huomattavasti parempi vuosi kuin viime vuoden katastrofi. Takatukka voittoon!

Vierailija
11984/11984 |
24.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Chachi ei tanssi esiintyessÀÀn, olen todella pettynyt. Tanssi on kuitenkin sen ammatti, ei laulaminen.

Vuonna 2023 tykkÀsin Keiran "No business on the dance floor", mutta kappaleen pilasi tÀysin, ettÀ Keira vaan pönötti paikoillaan laulaessaan, eikÀ ottanut yhtÀÀn tanssiaskelta.

UMK:ssa usein työnnetÀÀn tanssia sinne mihin se ei kuulu, ja jÀtetÀÀn sieltÀ pois, mihin se kuuluu.

Chachista tulee mieleen Espanjan Chanel ja Slomo, vai mikĂ€ se oli. Paitsi ettĂ€ Chachin biisi on paljon omaperĂ€isempi ja tuoreempi k-pop, kuin se moneen kertaan kuultu ja kopioitu latinorytmi. Chanelin esityskin oli vailla mitÀÀn erityistĂ€ luovuutta, nĂ€yttĂ€vĂ€ nainen toki ja osasi liikkua lavalla. Silti sillĂ€kin tanssibiisillĂ€ Espanja sijoittui finaalissa kolmanneksi.  Tuo on ihan totta, ettei umk:ssa ole koskaan ollut ehdokkaanakaan mitÀÀn hienoa tanssiesitystĂ€. YleensĂ€ tanssi on ollut korkeintaan vĂ€hĂ€n tepastelua ja kĂ€siliikkeitĂ€. 

KyllĂ€ Chachi paljon tyylikkÀÀmpi olisi lĂ€hettÀÀ edustamaan, kuin Paalanen tai Parkkonen. 

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: yhdeksÀn kuusi kolme