Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (19157)

Vierailija
11981/19157 |
25.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kuinka suuren painoarvon te annatte ÀÀnestyksessÀ laulamisen onnistumiselle? Tuntuu ettÀ Suomessa sillÀ ei ehkÀ niin isoa painoarvoa ole, en tiedÀ onko muuallakaan. EttÀ vaikka biisiÀ olisi itsessÀÀn kuultuna hyvÀ, mutta live-esityksessÀ laulu ei onnistu, on epÀvarmaa tms.

Itse olen huomannut pitĂ€vĂ€ni sitĂ€ ehkĂ€ tĂ€rkeĂ€mpĂ€nĂ€ kuin keskiverto ÀÀnestĂ€jĂ€, koen ettĂ€ Euroviisut on tosi vahvasti live tapahtuma ja sen lisĂ€ksi ettĂ€ biisi on toimiva on  yhtĂ€ tĂ€rkeÀÀ kuinka artisti esiintyy ja laulaa.

Vierailija
11982/19157 |
25.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Joku eilen sanoi, ettÀ Etta roikkuu jostain. Taisi olla Rasmuksen ilmapallo vain. Eli huvipuistoteema jatkunee. Veikkaan, ettÀ siinÀ lukee $mile!

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11983/19157 |
25.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka suuren painoarvon te annatte ÀÀnestyksessÀ laulamisen onnistumiselle? Tuntuu ettÀ Suomessa sillÀ ei ehkÀ niin isoa painoarvoa ole, en tiedÀ onko muuallakaan. EttÀ vaikka biisiÀ olisi itsessÀÀn kuultuna hyvÀ, mutta live-esityksessÀ laulu ei onnistu, on epÀvarmaa tms.

Itse olen huomannut pitĂ€vĂ€ni sitĂ€ ehkĂ€ tĂ€rkeĂ€mpĂ€nĂ€ kuin keskiverto ÀÀnestĂ€jĂ€, koen ettĂ€ Euroviisut on tosi vahvasti live tapahtuma ja sen lisĂ€ksi ettĂ€ biisi on toimiva on  yhtĂ€ tĂ€rkeÀÀ kuinka artisti esiintyy ja laulaa.

Suuren painoarvon. Olen viisuja seurannut yli 50 vuotta. Olet tĂ€ysin oikein arvioinut mitĂ€ biisissĂ€ ja esityksessĂ€ on tĂ€rkeintĂ€. Jos artistin ÀÀnivaranto ei riitĂ€ isolle lavalle,  turha silloin on sinne lĂ€hteĂ€. 

Esityksen lauluosuus on se mikÀ livessÀ kuuluu ja nÀkyy, vaikuttaen koko esitykseen. HyvÀkin esitys voi mennÀ pilalle jos lauluosuus pettÀÀ.

Vierailija
11984/19157 |
25.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/a/74-20211997

Voi olla, ettÀ saamme illan aikana nÀhdÀ useita voittajaesityksiÀ. MitenhÀn sitten olisi, jos lopulta kukaan ei lÀhtisi?

-winner-

Off topic, mutta kyllÀpÀ Sinikka onkin pitkÀ. KorkokengÀt vielÀ jalassa, niin nÀyttÀÀ suorastaan jÀttilÀiseltÀ kaikkien muiden rinnalla.

Vierailija
11985/19157 |
25.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chachi voisi ihan hyvin edustaa Suomea. HyvĂ€ reipas moderni biisi ja edustava esittĂ€jĂ€, joka varmasti vetoais  euroviisuyleisöön.

Linda ja Pete on myös edustava, harmi vaan, ettÀ esitys on suomen kielellÀ. Tuo olisi ollut helppo kÀÀntÀÀ englannin kielelle.

metamoderni

Linda ja Pete myöhĂ€styi 20 vuotta. Semivanha. Miksi lĂ€hettÀÀ sellaista, joka on jo kuultu ja nĂ€hty eikĂ€ ole koskaan toiminut viisuissa. 

Viulu, haitari vai basso. Ehdottomasti haitari ja jykevÀ basso.

Vierailija
11986/19157 |
25.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, ettÀ saamme illan aikana nÀhdÀ useita voittajaesityksiÀ. MitenhÀn sitten olisi, jos lopulta kukaan ei lÀhtisi?

-winner-

Off topic, mutta kyllÀpÀ Sinikka onkin pitkÀ. KorkokengÀt vielÀ jalassa, niin nÀyttÀÀ suorastaan jÀttilÀiseltÀ kaikkien muiden rinnalla.

Sinikka olisi todella nÀyttÀvÀ nainen edustamaan Suomea. Ihan sama mitÀ kammottavia muotiluomuksia umk- suunnittelijat hÀnelle keksivÀt, niin Sinikka kantaisi ne silti upeasti.

Vierailija
11987/19157 |
25.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Sinikka olisi todella nÀyttÀvÀ nainen edustamaan Suomea. Ihan sama mitÀ kammottavia muotiluomuksia umk- suunnittelijat hÀnelle keksivÀt, niin Sinikka kantaisi ne silti upeasti.

Muotiviikoille Italia, Pariisi jne mutta ei viisuihin.

Vierailija
11988/19157 |
25.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Muotiviikoille Italia, Pariisi jne mutta ei viisuihin.

Euroviisuihin nimenomaan. SiellÀ on nopea ja tehokas 3 minuutin tilaisuus nÀyttÀÀ Suomesta edustavaa puolta. Muista miltÀ mallinukeilta MÄneskin jÀsenet nÀyttivÀt, artisteja jo syntyessÀÀn. Sellaiset antavat heti paremman vaikutelman ja erottuvat lavalla olemuksellaan.

Vierailija
11989/19157 |
25.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Olen pitÀnyt muutaman viikon tauon umk-biiseistÀ ja kyllÀpÀ takatukka kuulostaa nyt taas hyvÀltÀ!

Vierailija
11990/19157 |
25.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Paalanen ainakin lÀhtee. Ja kuulemma Lindakin.

Vierailija
11991/19157 |
25.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kirjoitetaanko-umk-kappaleet-suoraa

Onko UMK:n valintaprosessi reilu? Raadin pomo ja kulttuuritoimittaja suorassa lÀhetyksessÀ kello 12.30

Vierailija
11992/19157 |
25.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PLLP taitaa olla esityksensÀ kanssa lykkimÀssÀ tyyliin PeteÀ ostoskÀrryssÀ katosta sylkevÀn napalmikujan lÀpi.

Sinikka saattaa olla aika sensuaali sen muovirasiansa kanssa, mikÀ ihan ÀlykÀstÀ kun on kirittÀvÀÀ ja edellytykset.

Olisiko linkkiÀ tuohon PP & LL esitykseen. En ole itse ollenkaan instagramissa.

Navi on keksitty, nÀkee ilman omaakin instaa.

Vierailija
11993/19157 |
25.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PLLP taitaa olla esityksensÀ kanssa lykkimÀssÀ tyyliin PeteÀ ostoskÀrryssÀ katosta sylkevÀn napalmikujan lÀpi.

Sinikka saattaa olla aika sensuaali sen muovirasiansa kanssa, mikÀ ihan ÀlykÀstÀ kun on kirittÀvÀÀ ja edellytykset.

Navi on keksitty, nÀkee ilman omaakin instaa.

En mÀ ole löytÀnyt vaikka yrittÀnyt etsiÀ.

Vierailija
11994/19157 |
25.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Lai kin hai tin! Jaakulmaa!

Vierailija
11995/19157 |
25.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinikan livelaulua odotan kovasti 

Vierailija
11996/19157 |
25.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Paalanen ainakin lÀhtee. Ja kuulemma Lindakin.

Myös Parkkonen on lÀhdössÀ. HÀn on sanonut ettei pidÀ siitÀ, ettÀ politiikka sotketaan Euroviisuihin. Eli Pete on lÀhdössÀ. Turha tuosta on enÀÀn vÀngÀtÀ on todella typerÀÀ.

Vierailija
11997/19157 |
25.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Noista kipeistĂ€kin nĂ€kee sen, ettĂ€ Antti tulee olemaan aivan liekeissĂ€ ja haitarista otetaan kaikki tehot ja kuvauksellisuus irti. Tummanpuhuvaa ja tyylikĂ€stĂ€. 

Vierailija
11998/19157 |
25.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Umk Official ja sieltÀ Shorts - sieltÀ ne itse löysin.

Komioilla taitaa olla pyörivÀ lava ja liinatkin.

Vierailija
11999/19157 |
25.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista kipeistĂ€kin nĂ€kee sen, ettĂ€ Antti tulee olemaan aivan liekeissĂ€ ja haitarista otetaan kaikki tehot ja kuvauksellisuus irti. Tummanpuhuvaa ja tyylikĂ€stĂ€. 

TyylikĂ€stĂ€???  Hiuspehkoja  ja pĂ€ivĂ€nkalakkaroita ja ties mitĂ€ muuta roinaa lava tĂ€ynnĂ€. Tuosta on tyylikkyys kaukana.

Vierailija
12000/19157 |
25.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Arvauksia kuka on Erikan kanssa esiintyvÀ "kaikkien tuntema, ulkomainen yllÀtysvieras"?

Ketju on lukittu.