Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2026 OFFICIAL 🎶🎶🎶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. Mitä tiedämme nyt?

1. Haku UMK:hon päättyi eilen

tässä tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetäänkin sitten Wienissä 16.5.2026

Millä mielellä odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (19157)

Vierailija
11081/19157 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teknisistä syistä varmaan järjestys tuo.

On kyllä räikeää LindaPeten suosimista, epätoivoinen Yle.

 

Niin siis Yle epätoivoisesti haluaa menestyspotentiaaliltaan parhaimman biisin viisuihin vai mitä tarkoitat tällä epätoivolla? Shown kannaltahan LLPP on ehdottomasti paras lopettaja. Suurin odotus näissä karkeloissa kohdistuu tällä hetkellä siihen, millainen Liekinheittimen esitys on. Ei kai tätä kukaan voi kieltää. Kannattajia jännittää, onko show yhtä hyvä kuin biisi. Vihaajat toivovat epäonnistumista. Jos LLPP onnistuu esityksessä, heille ei ole vastusta muista. Tämä lienee kaikkien mielestä selvää, myös vihaajien ja sekös kismittää. Eihän muiden esityksistä edes puhuta missään eikä ketään tunnu kiinnostavan, millainen esitys millekään mulle biisille on kehitetty. Myönnetä

Siellä on 16 muuta samanlaista biisiä tulossa muilta mailta ja ei ole nekään niillä pärjänneet ennenkään.

Vierailija
11082/19157 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa Yleltä taas lobata yhtä. Viime vuonna Erikaa ja nyt LindaPete.  Esiintymisjärjestyskin sen kertoo taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11083/19157 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo järjestys siis vahvistaa se että YLE on panostanut eniten P&L esitykseen. Komiat saa varmaan lavalle yhden koivun, Etta sen videolaki nähdyn ruostuneet hyrrän ja Anulle kasataan lavalle kasa karvoja. P&L esitykseen käytetty 90% budjetista joten ylläri kun sitten leräävätkin äänet kun niin huikea esitys. Ei nyt voisi selkeämmin YLE manipuloida tulosta. No, niiden kisathan nämä on, joten turha kait luulla että voisi jotenkin vaikuttaa. 

Juuri tuolla lailla halutaan ihmisten nyt ajattelevan - menetkö siihen halpaan. Äänestä.

Vierailija
11084/19157 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antilla on ne Ikean talvialen kokokehoperuukit heilumassa taustalla.

Vierailija
11085/19157 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teknisistä syistä varmaan järjestys tuo.

On kyllä räikeää LindaPeten suosimista, epätoivoinen Yle.

 

Niin siis Yle epätoivoisesti haluaa menestyspotentiaaliltaan parhaimman biisin viisuihin vai mitä tarkoitat tällä epätoivolla? Shown kannaltahan LLPP on ehdottomasti paras lopettaja. Suurin odotus näissä karkeloissa kohdistuu tällä hetkellä siihen, millainen Liekinheittimen esitys on. Ei kai tätä kukaan voi kieltää. Kannattajia jännittää, onko show yhtä hyvä kuin biisi. Vihaajat toivovat epäonnistumista. Jos LLPP onnistuu esityksessä, heille ei ole vastusta muista. Tämä lienee kaikkien mielestä selvää, myös vihaajien ja sekös kismittää. Eihän muiden esityksistä edes puhuta missään eikä ketään tunnu kiinnostavan, millainen esitys millekään mulle biisille on kehitetty. Myönnetä

 

No miksei yle suoraan valinnut lindaa ja peteä? Miksi muita edes otettiin kisaan. Olisi tehneet niin kuin Daruden ja Saara Aallon kanssa jos muilla esiintyjillä ei ole väliä. 

Olisi edes hyvä biisi, mutta kun liekinheitin on sellainen töks töks

Vierailija
11086/19157 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylilauta valjastettu äänestämääm Paalasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11087/19157 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän muiden esityksistä edes puhuta missään eikä ketään tunnu kiinnostavan, millainen esitys millekään mulle biisille on kehitetty. Myönnetään nyt vaan ne tosiasiat.

 

🖕 Minua kiinnostaa paalasen ja kikin esitykset paljon. Että ja satsi ei kun jälkimmäinen on joku liukuhihnan perseenkeikutus ja ensimmäinen muistuttaa varmasti bessin rämpämpämiä mailoineen. Komiat ennalta arvattava, yleisölle jaetaan räkäroitit. Samoin parkkonen ja lampenius. Siellä on semmoinen kehää piirtävä tulivana taustalla. Parkkonen pukeutuneena johonkin revittyyn smokkipaitaan että paljasta pintaa näkyy ja lampenius vinguttaa viuluaan jonkun tuulikoneen edessä. Tylsää, tylsää. 

 

Mä en oikeesti kestä jos Liekinheittimen live on noin juntti. Ja tietty lampaat äänestää. 

Vierailija
11088/19157 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylilauta valjastettu äänestämääm Paalasta.

 

Jaa joko Lindan ja Peten fanit etsii taas sieltä ylikselä syyllisiä jos Paalanen sattuisi voittamaan. Sama marina oli kun win95 voitti.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11089/19157 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin Antti tunnustaa, että kertsi on viety Mokomalta ja kurkutus Mayhemiltä?

Vierailija
11090/19157 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloa Yleltä taas lobata yhtä. Viime vuonna Erikaa ja nyt LindaPete.  Esiintymisjärjestyskin sen kertoo taas.

 

Sen pienen pieni hesalainen musiikin sisäpiiri ulottuu myös yleen ja huomaa kenen se haluaa voittavan. 

Ei pidä aliarvioida kansan voimaa. Ne äänet ja juryt kuitenkin pelin ratkaisee ja ihmiset ymmärtää tämän. Toivottavasti äänestystekniikka kestää äänivyöryn kansansuosikille. Juryilla kriteerit täyttyy, joten sen suhteen ei huolta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11091/19157 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa äänestää sekä komioita että Paalasta niin varmistetaan että toinen näistä voittaa eikä Spermapankki-biisi.

Vierailija
11092/19157 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa äänestää sekä komioita että Paalasta niin varmistetaan että toinen näistä voittaa eikä Spermapankki-biisi.

Mä aattelin tehdä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11093/19157 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt aikaisempina vuosinakin kun katsonut reaktiovideoita, niin miksi sanat on käännetty aivan persettä? On ehkä 60% sanoista käännetty oikein. Toki yle on harrastunut samaa muidenkin euroviisubiisienkin kanssa, mitkä on olleet englanniksi. Jos sanat rimmaa suomeksi, niin ne ei rimmaa englanniksi ja sama toisinpäin, mutta käännösten pitää rimmata?

Vierailija
11094/19157 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän muiden esityksistä edes puhuta missään eikä ketään tunnu kiinnostavan, millainen esitys millekään mulle biisille on kehitetty. Myönnetään nyt vaan ne tosiasiat.

 

🖕 Minua kiinnostaa paalasen ja kikin esitykset paljon. Että ja satsi ei kun jälkimmäinen on joku liukuhihnan perseenkeikutus ja ensimmäinen muistuttaa varmasti bessin rämpämpämiä mailoineen. Komiat ennalta arvattava, yleisölle jaetaan räkäroitit. Samoin parkkonen ja lampenius. Siellä on semmoinen kehää piirtävä tulivana taustalla. Parkkonen pukeutuneena johonkin revittyyn smokkipaitaan että paljasta pintaa näkyy ja lampenius vinguttaa viuluaan jonkun tuulikoneen edessä. Tylsää, tylsää. 

 

Mä en oikeesti kestä jos Liekinheittimen live on noin juntti. Ja tietty lampaat äänestää. 

Lehtipuhaltimessa volat kaakossa niin että juuri laitetut lisäkkeet pöllähtää ja silmät menee viiruiksi. Parkkosella kiiltävä hikinen iho, repii paitaansa niin että napit lentää kuin mikko niskasen eräässä kuuluisassa elokuvakohtauksessa, parransänki, kärsivä ilme, geelitukka ja nahkahousuissaan leveä haara-asento. Lampeniuksella tiukka muotoja nuoleva mekko jossa pitkä sivuhalkio pakarat tiukkana että reisi vilahtaa. Lopussa taivas sylkee tulta siitä härpäkkeestä mitä edes jenkeissä ei olla nähty. Ja lopussa Pete makaa lattialla kuin meritähti ja Linda kohoaa taivaaseen valjaiden avulla viulua soittaen lehtipuhaltimen puhaltaessa ilmavirtaa iltapuvun helmoihin, jonka voi myös kiskaista pois kun on nostettu tarpeeksi korkealle. Tuulimyllyt jauhaa kaiken taustalla, ja tuhkaa sataa.

Mut miten se laulu menikään? Kuuliko joku Peten äänen? Tuntuiko missään?

Haluan aidon shown enkä kikka kolmosia. Yksinkertaisuus ja rentous on parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11095/19157 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa äänestää sekä komioita että Paalasta niin varmistetaan että toinen näistä voittaa eikä Spermapankki-biisi.

 

Hyvä äänestäkää vaan :D. Miltä tuntuu olla tyhmä?

 

Vierailija
11096/19157 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa äänestää sekä komioita että Paalasta niin varmistetaan että toinen näistä voittaa eikä Spermapankki-biisi.

Mä aattelin tehdä niin.

Sama meidän perheessä.

Pääasia että Liekinheitin sammuu lähtötelineisiin.

Vierailija
11097/19157 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chachi vie finaalipäivänä potin, kun Liekinheitin floppaa. 

Vierailija
11098/19157 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan Anttiin. Ja minusta aika hyvä olla keskimmäisenä. 

Vierailija
11099/19157 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin läpinäkyvää toi Linda fanien Rybakin haukkuminenkin.

Vierailija
11100/19157 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindan musiikillisten ansioiden lista on todella pitkä (ks. esim. wikipedia). Joku kuvaus Playboyssa menee sitten kaiken muun ohi tärkeysjärjestyksessä näköjään... Ja ne kuvat oli aika kilttejä, ei niissä mitään "strategista" näkynyt.

Ketju on lukittu.