UMK 2026 OFFICIAL 🎶🎶🎶
Kohta se huuma taas alkaa. Mitä tiedämme nyt?
1. Haku UMK:hon päättyi eilen
tässä tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetäänkin sitten Wienissä 16.5.2026
Millä mielellä odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lähetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (19157)
Noloa Yleltä taas lobata yhtä. Viime vuonna Erikaa ja nyt LindaPete. Esiintymisjärjestyskin sen kertoo taas.
Vierailija kirjoitti:
Tuo järjestys siis vahvistaa se että YLE on panostanut eniten P&L esitykseen. Komiat saa varmaan lavalle yhden koivun, Etta sen videolaki nähdyn ruostuneet hyrrän ja Anulle kasataan lavalle kasa karvoja. P&L esitykseen käytetty 90% budjetista joten ylläri kun sitten leräävätkin äänet kun niin huikea esitys. Ei nyt voisi selkeämmin YLE manipuloida tulosta. No, niiden kisathan nämä on, joten turha kait luulla että voisi jotenkin vaikuttaa.
Juuri tuolla lailla halutaan ihmisten nyt ajattelevan - menetkö siihen halpaan. Äänestä.
Antilla on ne Ikean talvialen kokokehoperuukit heilumassa taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teknisistä syistä varmaan järjestys tuo.
On kyllä räikeää LindaPeten suosimista, epätoivoinen Yle.
Niin siis Yle epätoivoisesti haluaa menestyspotentiaaliltaan parhaimman biisin viisuihin vai mitä tarkoitat tällä epätoivolla? Shown kannaltahan LLPP on ehdottomasti paras lopettaja. Suurin odotus näissä karkeloissa kohdistuu tällä hetkellä siihen, millainen Liekinheittimen esitys on. Ei kai tätä kukaan voi kieltää. Kannattajia jännittää, onko show yhtä hyvä kuin biisi. Vihaajat toivovat epäonnistumista. Jos LLPP onnistuu esityksessä, heille ei ole vastusta muista. Tämä lienee kaikkien mielestä selvää, myös vihaajien ja sekös kismittää. Eihän muiden esityksistä edes puhuta missään eikä ketään tunnu kiinnostavan, millainen esitys millekään mulle biisille on kehitetty. Myönnetä
No miksei yle suoraan valinnut lindaa ja peteä? Miksi muita edes otettiin kisaan. Olisi tehneet niin kuin Daruden ja Saara Aallon kanssa jos muilla esiintyjillä ei ole väliä.
Olisi edes hyvä biisi, mutta kun liekinheitin on sellainen töks töks
Ylilauta valjastettu äänestämääm Paalasta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän muiden esityksistä edes puhuta missään eikä ketään tunnu kiinnostavan, millainen esitys millekään mulle biisille on kehitetty. Myönnetään nyt vaan ne tosiasiat.
🖕 Minua kiinnostaa paalasen ja kikin esitykset paljon. Että ja satsi ei kun jälkimmäinen on joku liukuhihnan perseenkeikutus ja ensimmäinen muistuttaa varmasti bessin rämpämpämiä mailoineen. Komiat ennalta arvattava, yleisölle jaetaan räkäroitit. Samoin parkkonen ja lampenius. Siellä on semmoinen kehää piirtävä tulivana taustalla. Parkkonen pukeutuneena johonkin revittyyn smokkipaitaan että paljasta pintaa näkyy ja lampenius vinguttaa viuluaan jonkun tuulikoneen edessä. Tylsää, tylsää.
Mä en oikeesti kestä jos Liekinheittimen live on noin juntti. Ja tietty lampaat äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Ylilauta valjastettu äänestämääm Paalasta.
Jaa joko Lindan ja Peten fanit etsii taas sieltä ylikselä syyllisiä jos Paalanen sattuisi voittamaan. Sama marina oli kun win95 voitti.
Milloin Antti tunnustaa, että kertsi on viety Mokomalta ja kurkutus Mayhemiltä?
Vierailija kirjoitti:
Noloa Yleltä taas lobata yhtä. Viime vuonna Erikaa ja nyt LindaPete. Esiintymisjärjestyskin sen kertoo taas.
Sen pienen pieni hesalainen musiikin sisäpiiri ulottuu myös yleen ja huomaa kenen se haluaa voittavan.
Ei pidä aliarvioida kansan voimaa. Ne äänet ja juryt kuitenkin pelin ratkaisee ja ihmiset ymmärtää tämän. Toivottavasti äänestystekniikka kestää äänivyöryn kansansuosikille. Juryilla kriteerit täyttyy, joten sen suhteen ei huolta.
Kannattaa äänestää sekä komioita että Paalasta niin varmistetaan että toinen näistä voittaa eikä Spermapankki-biisi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa äänestää sekä komioita että Paalasta niin varmistetaan että toinen näistä voittaa eikä Spermapankki-biisi.
Mä aattelin tehdä niin.
Olen miettinyt aikaisempina vuosinakin kun katsonut reaktiovideoita, niin miksi sanat on käännetty aivan persettä? On ehkä 60% sanoista käännetty oikein. Toki yle on harrastunut samaa muidenkin euroviisubiisienkin kanssa, mitkä on olleet englanniksi. Jos sanat rimmaa suomeksi, niin ne ei rimmaa englanniksi ja sama toisinpäin, mutta käännösten pitää rimmata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän muiden esityksistä edes puhuta missään eikä ketään tunnu kiinnostavan, millainen esitys millekään mulle biisille on kehitetty. Myönnetään nyt vaan ne tosiasiat.
🖕 Minua kiinnostaa paalasen ja kikin esitykset paljon. Että ja satsi ei kun jälkimmäinen on joku liukuhihnan perseenkeikutus ja ensimmäinen muistuttaa varmasti bessin rämpämpämiä mailoineen. Komiat ennalta arvattava, yleisölle jaetaan räkäroitit. Samoin parkkonen ja lampenius. Siellä on semmoinen kehää piirtävä tulivana taustalla. Parkkonen pukeutuneena johonkin revittyyn smokkipaitaan että paljasta pintaa näkyy ja lampenius vinguttaa viuluaan jonkun tuulikoneen edessä. Tylsää, tylsää.
Mä en oikeesti kestä jos Liekinheittimen live on noin juntti. Ja tietty lampaat äänestää.
Lehtipuhaltimessa volat kaakossa niin että juuri laitetut lisäkkeet pöllähtää ja silmät menee viiruiksi. Parkkosella kiiltävä hikinen iho, repii paitaansa niin että napit lentää kuin mikko niskasen eräässä kuuluisassa elokuvakohtauksessa, parransänki, kärsivä ilme, geelitukka ja nahkahousuissaan leveä haara-asento. Lampeniuksella tiukka muotoja nuoleva mekko jossa pitkä sivuhalkio pakarat tiukkana että reisi vilahtaa. Lopussa taivas sylkee tulta siitä härpäkkeestä mitä edes jenkeissä ei olla nähty. Ja lopussa Pete makaa lattialla kuin meritähti ja Linda kohoaa taivaaseen valjaiden avulla viulua soittaen lehtipuhaltimen puhaltaessa ilmavirtaa iltapuvun helmoihin, jonka voi myös kiskaista pois kun on nostettu tarpeeksi korkealle. Tuulimyllyt jauhaa kaiken taustalla, ja tuhkaa sataa.
Mut miten se laulu menikään? Kuuliko joku Peten äänen? Tuntuiko missään?
Haluan aidon shown enkä kikka kolmosia. Yksinkertaisuus ja rentous on parasta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa äänestää sekä komioita että Paalasta niin varmistetaan että toinen näistä voittaa eikä Spermapankki-biisi.
Hyvä äänestäkää vaan :D. Miltä tuntuu olla tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa äänestää sekä komioita että Paalasta niin varmistetaan että toinen näistä voittaa eikä Spermapankki-biisi.
Mä aattelin tehdä niin.
Sama meidän perheessä.
Pääasia että Liekinheitin sammuu lähtötelineisiin.
Chachi vie finaalipäivänä potin, kun Liekinheitin floppaa.
Luotan Anttiin. Ja minusta aika hyvä olla keskimmäisenä.
Niin läpinäkyvää toi Linda fanien Rybakin haukkuminenkin.
Lindan musiikillisten ansioiden lista on todella pitkä (ks. esim. wikipedia). Joku kuvaus Playboyssa menee sitten kaiken muun ohi tärkeysjärjestyksessä näköjään... Ja ne kuvat oli aika kilttejä, ei niissä mitään "strategista" näkynyt.
Siellä on 16 muuta samanlaista biisiä tulossa muilta mailta ja ei ole nekään niillä pärjänneet ennenkään.