UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (10304)
Vierailija kirjoitti:
Voittiko Kaj niillÀ oddseilla ei, tuleeko Suomi toiseksi viisuissa ei, ketÀÀn ei kiinnosta nÀmÀ oddsit. Ne on vedonlyöntiÀ ei se miten esim. Suomessa ÀÀnestetÀÀn. Sama pÀtee Spotify kuuntelu jankkaukseen.
Joo, sen takia harva se vuosi kÀrkikymmenikössÀ on ainakin yhdeksÀn kisaajaa ihan oddsien ulkopuolelta, ei ne vedonlyöntifirmat kyllÀ mitÀÀn osaa. Ihan varmasti vauva-palstan spÀmmitrollit tietÀÀ kaiken paremmin.
Niin vedonlyönneillÀ pyritÀÀn ohjailemaan ihmisten ajatuksia, ei se kai yllÀtÀ ketÀÀn.
VedonlyöjÀt lyövÀt vetoa siitÀ, miten suomalaiset juntit ÀÀnestÀvÀt. Vaikka kappale olisi heidÀn omasta mielestÀÀn kattauksen huonoin. Pidin itse Windows95 miestÀ huonoimpana biisinÀ sinÀ vuonna, mutta aavistin esityksen nÀhtyÀni sen voittavan ainakin yleisöÀÀnet.
Imho, jos halutaan voittaa, niin Pete ja Linda. Jos halutaan nÀyttÀÀ, ettÀ miten monenlaista musiikkia tÀÀllÀ tehdÀÀn, Antti ja Takatukka. Ja jos halutaan auttaa hyvÀ muusikko maailmalle, Kiki.
Muut on vÀhÀn sellaista musiikkia, mitkÀ eivÀt herÀtÀ huomiota, vaikka eivÀt huonoja olekaan.
Minua ei harmittaisi lÀhettÀÀ yhtÀÀn noista kolmesta, vaikka ovat tÀysin erilaisia tyylejÀ.
Liekinheitin nÀköjÀÀn herÀttÀÀ kaikissa waun, Takatukka saa kaikki hyvÀlle tuulelle ja Rakkaudenkipee herÀttÀÀ huomiota tuotannollaan, siis sen perusteella mitÀ olen katsonut reaktioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liekinheitin vois toimiakin jos laulaisivat englanniksi.
MikÀ liekinheiti on enkuksi ja voiko kiimaan kuolla?
No eikös se Pete aiheuttanut sellaista sydÀmentykytystÀ, ettÀ se voi johtaa sydÀriin
Minun sydÀmeni tykyttÀÀ kiivaammin vain Aleksille ja hÀnen vaivattomasti soivalle ÀÀnelleen.
Sama, ihan yhtÀkkiÀ mun soittolista on tÀyttynyt Komioiden kapaleista...
Jaahas, komioiden fanit on tĂ€yttĂ€neet palstan, ja yrittĂ€vĂ€t saada nĂ€yttĂ€mÀÀn siltĂ€, ettĂ€ kaikki muutkin fanittaa vain niitĂ€ đ
Tuo taktiikka saattaa potkaista takaisin aika rajusti...
No hitsi, olen kuullut Liekinheittimen sanat yhdessÀ kohtaa vÀÀrin. Oikea on Mut tulel vielkin leikin ja minÀ olen kuullut Mut tulel liekin leikin.
Kertokaa tietÀmÀttömÀlle, mitÀ on oddsit Euroviisuissa! Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
ItÀvalta oli viime vuoden oddseissa toinen osuudella 21 %, ja moni muukin kÀrkipÀÀstÀ roikkuin kÀrkisijoilla, joten on niistÀ jotain suuntaa, muttei lopullista. Viime vuonna pistin kyllÀ television kiinni jo hyvissÀ ajoin pisteenlaskua, kun huomasin, ettÀ voitto menee jollekin kulahtaneelle biisille (moni ulkomaalainenkin oli parempi), eikÀ suomalainen edustus ole mukana taistelussa mitaleista. ItÀvallalla taisi olla se rasittava mustavalkoinen venebiisi, jonka rankkasin tylsÀksi ja laskelmoivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, komioiden fanit on tĂ€yttĂ€neet palstan, ja yrittĂ€vĂ€t saada nĂ€yttĂ€mÀÀn siltĂ€, ettĂ€ kaikki muutkin fanittaa vain niitĂ€ đ
Ui, eikö sexy Pete saa tarpeeksi tilaa, itkupotkuraivarit.
Pete ja Linda viisuihin. Molemmat erinomaisia ja karismaattisia artisteja. Biisinkin ihan mainio, tosin siitÀ puuttuu se lopullinen "se jokin".
Komioita kannattavat kÀyttÀytyvÀt myös palstalla asiallisesti.
PitÀÀ ottaa huomioon ettÀ ehkÀ jotkut koettavat tahallisesti kirjoituksillaan antaa tÀÀllÀ toisenlaisen kÀsityksen. Kaikki keinot kun nÀyttÀÀ olevan sallittuja trolleille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YllÀ esimerkki iloisesta trollista. Jonka tarkoitusperÀt tiedetÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
PitÀÀ ottaa huomioon ettÀ ehkÀ jotkut koettavat tahallisesti kirjoituksillaan antaa tÀÀllÀ toisenlaisen kÀsityksen. Kaikki keinot kun nÀyttÀÀ olevan sallittuja trolleille.
Onko asiallista alapeukuttaa kaikkia jotka ovat eri mieltÀ ja haukkua muita kilpailijoita? EnpÀ usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YllÀ esimerkki iloisesta trollista. Jonka tarkoitusperÀt tiedetÀÀn.
KyllÀ PeteLinda porukan ilkeys ja pinnallisuus jo tunnetaan varsin hyvin.
MitÀ vedonlyöntiin tulee, niin itsekin nyt veikkaisin suomalaisten suosivan LiekinheitintÀ, vaikka se onkin Cherru cakea huonompi valinta pÀrjÀÀmisen kannalta. Liekinheitin kuulostaa tÀÀllÀ samaan aikaan tutulta suomipopilta ja vanhanaikaisella tavalla hyvÀltÀ euroviisubiisiltÀ. SiinÀ on jotain samaa kuin JezebelissÀ, suomalaisiin vetoavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko asiallista alapeukuttaa kaikkia jotka ovat eri mieltÀ ja haukkua muita kilpailijoita? EnpÀ usko.
Alapeukku tai ylÀpeukku, ei kai ne ketÀÀn loukkaa tai hivele. Jokainen saa suunnata peukkunsa mihin suuntaan tahtoo. Kritisoidakin saa ja pitÀÀ. Mutta trollailu on epÀrehellistÀ, kieroa ja halveksuttavaa. Sellaiseen en itse halua alentua.
Vierailija kirjoitti:
No jos Komioiden faneja on niin paljon, niin anna niiden fanittaa vaan rauhassa ilman mitÀÀn uhkailua tai viestien poistamista. Kisaa ei ole vielÀ kÀyty.
Viisuedustus on paineinen paikka. SitÀ se oli Erikalle ja KÀÀrijÀllekin. Yöunet jÀÀvÀt minimiin. Miten Chachi kestÀÀ sen, kun mediassa ja somessa usein niin itkuisena? Onko hÀnellÀ kokemusta julkisuuden paineista edustustehtÀvissÀ?
Vierailija kirjoitti:
VedonlyöjÀt lyövÀt vetoa siitÀ, miten suomalaiset juntit ÀÀnestÀvÀt. Vaikka kappale olisi heidÀn omasta mielestÀÀn kattauksen huonoin. Pidin itse Windows95 miestÀ huonoimpana biisinÀ sinÀ vuonna, mutta aavistin esityksen nÀhtyÀni sen voittavan ainakin yleisöÀÀnet.
Suomessa on paljon homoja.
Juuri niin. Molempia vituttaa kun niin ei voi tehdÀ.