Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (19157)

Vierailija
7261/19157 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

VielÀ hevistÀ/rockista

Umk on kaksi kertaa sanonut esim. nÀille ei nÀillÀ biiseillÀ. Itse en tajua.

Kun valitaan keskinkertaista poppia autotunella kuitenkin..

Kuka noi biisit valitsee..

Vierailija
7262/19157 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin,  voiko nĂ€ihin biiseihin vielĂ€ tehdĂ€ joitakin muutoksia? Vai vain lavajĂ€rjestelyihi,

Muutoksia voi varmaan tehdÀ, mutta mistÀ ajattelit Paanaselle löydettÀvÀn lavakarisman?

MistÀ löydetÀÀn joku Paananen mukaan kisaan xD

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7263/19157 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin,  voiko nĂ€ihin biiseihin vielĂ€ tehdĂ€ joitakin muutoksia? Vai vain lavajĂ€rjestelyihi,

Muutoksia voi varmaan tehdÀ, mutta mistÀ ajattelit Paanaselle löydettÀvÀn lavakarisman?

Opettele kirjoittamaan.

Vierailija
7264/19157 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Luovutan. Lainaukset ei vain onnistu.

Vierailija
7265/19157 |
24.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VielÀ hevistÀ/rockista

Olen myös ihmetellyt samaa. Onko UMK tiimissĂ€ niin rockvastaisia ihmisiĂ€, vai onko kyse kaupallisuudesta? Suomalainen rock ei ole mainstream musaa. Vai odottaako ne kunnes saavat kĂ€siinsĂ€ rockgenren huippubiisin, joka toimii sen vuoden villitsijĂ€nĂ€ ja nousee yli muiden. (Dark side sai hypeĂ€ taakseen). Joka tapauksessa olin pettynyt, kun ei mitÀÀn raskaamman musiikkia ollut. Parkkonenkin lĂ€hti tekemÀÀn keskinkertaista euroviisua, vaikka olisi ollut viulut ja kaikki mahkut rockballadiin. 

Vierailija
7266/19157 |
24.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kai sinne sitten pitĂ€is Linda ja Pete lĂ€hettÀÀ, jos heidĂ€n live onnistuu. TykkÀÀn kyllĂ€ Paalasestakin ja hĂ€nelle mieluusti soisin euroviisukokemuksen, kun hĂ€n vaikuttaa siltĂ€ ettĂ€ aidosti sinne haluaa.LiekinheittimellĂ€ kuitenkin on varmaan parhaat mahdollisuudet saada hyvin jury- ja yleisöÀÀniĂ€ kumpiakin.  NĂ€istĂ€ jo livet niin vois tehdĂ€ lopullisen valinnan.

Vierailija
7267/19157 |
24.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VielÀ hevistÀ/rockista

Olen myös ihmetellyt samaa. Onko UMK tiimissĂ€ niin rockvastaisia ihmisiĂ€, vai onko kyse kaupallisuudesta? Suomalainen rock ei ole mainstream musaa. Vai odottaako ne kunnes saavat kĂ€siinsĂ€ rockgenren huippubiisin, joka toimii sen vuoden villitsijĂ€nĂ€ ja nousee yli muiden. (Dark side sai hypeĂ€ taakseen). Joka tapauksessa olin pettynyt, kun ei mitÀÀn raskaamman musiikkia ollut. Parkkonenkin lĂ€hti tekemÀÀn keskinkertaista euroviisua, vaikka olisi ollut viulut ja kaikki mahkut rockballadiin. 

MinÀkin ihmettelen. Tuntuu ettÀ ainoa raskaampi mikÀ sinne nykyÀÀn hyvÀjsytÀÀn on sitten sitÀ hupiukkoilua niin kuin puppy. Ihme ettÀ Blind Channelin aikoinaan kelpuuttivat.

Vierailija
7268/19157 |
24.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Liekinheittimessa ja Takatukassa nÀkyy olevan muuten sama tuottaja.

Vierailija
7269/19157 |
24.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kun ekaksi tullut ei lÀhde, kuka onkaan se 2.joka lÀhtee? TÀllaiseen tilanteeseen on hyvÀ varautua.

Vierailija
7270/19157 |
24.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta hyvÀ combo olisi Rodeo ja heidÀn kanssaan Ege Zulu. Linda Lampeniukselle soolo. Tuolla lÀhtee. Samaa futuristista ilmettÀ kuin KÀÀrijÀn biiseissÀ.

Eikös Linda Lampeniuksen biisi ollut hauskan humoristinen, nyt vaan YLE soittamaan aamuin /illoin ja useasti yleensÀ.

Rodeo ei sovi nÀihin juttuihin esiintymÀÀn.

Vierailija
7271/19157 |
24.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Linda ja Pete osaa!!👋

Vierailija
7272/19157 |
24.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VielÀ hevistÀ/rockista

Hyi mitÀ musaa

Vierailija
7273/19157 |
24.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Liekinheitin  on 20 vuotta myöhĂ€ssĂ€. Vanhat idolit kaivettu naftaliinista eikĂ€ pĂ€ivitys biisin, lookin,videon osalta ole muuta kuin nolo. WienissĂ€ biisi unohtuu heti kun seuraava alkaa. Koska siinĂ€ ei ole mitÀÀn joka jĂ€isi mieleen. Eilen kuuntelin, nyt en muista biisistĂ€ mitÀÀn muuta kuin laskevan auringon ja eilispĂ€ivĂ€n tĂ€hdet ilman energiaa, ja biisin sotaan viittaavan nimen. Sanoitus joka oli ontto ja sai toivomaan ettĂ€ loppusi jo. BĂ€ngeriĂ€ tĂ€stĂ€ ei saa.

Vierailija
7274/19157 |
24.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tökkii Liekinheitin. Lindan viulu ainoa oikea soitin siinĂ€ kappaleessa ja sekin parin sekunnin ajan muutamassa kohdassa. Muuten koneella tai tekoĂ€lyllĂ€ tehtyĂ€ höttöÀ. Pete ei osaa laulaa ja artikuloida, sanoista ei saa selvÀÀ. Sekava kokonaisuus. 

Komioitten ja Antin biisit vaikuttaa sydÀmellÀ ja ammattitaidolla tehdyiltÀ aidoilta musiikkiteoksilta.

Olen kuullut monilta tuttavilta samaa ettĂ€ ei saa oikein sanoista selvÀÀ ja liian koneellista. Ei uppoa. Miksi olevinaan klassinen viulisti tekee tĂ€mmöistĂ€ kuraa? Surkeampaa jopa kuin Parkkosen oma tuotanto. 

Ja kaiken huppuna se nolo kiima siihen pÀÀlle. Linda ja Pete olis voineet tehdĂ€ jotain vakavastiotettavampaa ja ilman tuota konemusiikkia. 

TÀÀllÀkin liekinheitin tökkii. Huonoin ja mitÀÀnsanomattomin kaikista. MissÀ siitÀ tunne, lÀmpö, koskettavuus. Liekinheitin on aivan liian etÀinen. YhteyttÀ ei vain jostain syysta yleisön je esittÀjien vÀlille pÀÀse syntymÀÀn ja se on tÀrkeÀ jotta voisi menestyÀ.

Vierailija
7275/19157 |
24.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sinne sitten pitĂ€is Linda ja Pete lĂ€hettÀÀ, jos heidĂ€n live onnistuu. TykkÀÀn kyllĂ€ Paalasestakin ja hĂ€nelle mieluusti soisin euroviisukokemuksen, kun hĂ€n vaikuttaa siltĂ€ ettĂ€ aidosti sinne haluaa.LiekinheittimellĂ€ kuitenkin on varmaan parhaat mahdollisuudet saada hyvin jury- ja yleisöÀÀniĂ€ kumpiakin.  NĂ€istĂ€ jo livet niin vois tehdĂ€ lopullisen valinnan.

ÄÀnestĂ€ mitĂ€ ITSE haluat, ei tĂ€n ketjun painostuksen mukaan.

Vierailija
7276/19157 |
24.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Eurovisionilla oli ÀÀnestys kuka on umk-voittaja, liekinheitin, Kiki ja Antti oli kolmikko.

Vierailija
7277/19157 |
24.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eurovisionilla oli ÀÀnestys kuka on umk-voittaja, liekinheitin, Kiki ja Antti oli kolmikko.

Ja sitten? Iltalehden ÀÀnestyksessÀ Kiki ei pÀÀssyt kolmen parhaan joukkoon.

Vierailija
7278/19157 |
24.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

POLL

Finland: Who should win UMK 2026?

54%

Lampenius & Parkkonen  "Liekinheitin"

19%

Kiki  "Rakkaudenkipee"

14%

Antti Paalanen  "Takatukka"

4%

Chachi  "Cherry Cake"

4%

Etta  "Million Dollar Smile"

3%

Komiat  "Lululai"

2%

Sinikka Monte  "Ready To Leave"

4,675 votes

Vierailija
7279/19157 |
24.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten? Iltalehden ÀÀnestyksessÀ Kiki ei pÀÀssyt kolmen parhaan joukkoon.

EnemmÀn annan arvoa Eurovision ÀÀnestyksellÀ kuin Iltalehden. Jota tuskin ulkomaiset viisufanit lukee :D

Vierailija
7280/19157 |
24.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tossahan voi ÀÀnestÀÀ monta kertaa, suomalaiset kÀyneet klikkailemassa.

Ketju on lukittu.