UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2171)
Ensijulkaisunsa tekevÀ artisti ei ole Oliver Rosenholm, sillÀ hÀn julkaisee ensimmÀisen singlensÀ 9. tammikuuta.
KansaivÀlisesti kysyttyyn yleisönvillitsijÀÀn veikkaisin tÀllÀ hetkellÀ Noora Louhimoa, sillÀ hÀn lÀhti Battle Beast -yhtyeestÀ ja aikoo nyt keskittyÀ soolouraansa.
IhmeellistĂ€ ettĂ€ artisteja ei ole vielĂ€ vuodettu julkisuuteen! TĂ€ytyykö tĂ€ssĂ€ oikeasti odotella viralliseen julkistukseen saakkađ
Vierailija kirjoitti:
TÀmÀ ketju on OFFICIAL?
KyllÀ kyllÀ.
Vierailija kirjoitti:
KansaivÀlisesti kysyttyyn yleisönvillitsijÀÀn veikkaisin tÀllÀ hetkellÀ Noora Louhimoa, sillÀ hÀn lÀhti Battle Beast -yhtyeestÀ ja aikoo nyt keskittyÀ soolouraansa.
Jos ois jossain kohtaa kerennyt tehdÀ biisin, ollut niin kiireinen kyllÀ.
Vierailija kirjoitti:
Mun toiveissa on Nora Louhimo feat. Linda Lampenius ja mahtipontinen, visuaalisesti upea spektaakkeli, jolla on sanoma.
Mulla edelleen toivo elÀÀ. Jospa hÀn aloittaisi soolo- uransa umk:ssa.
Valitaanpas sitten taas oikeen typerÀ jollotus ettÀ saadaan taas selitellÀ miksi meitÀ ei huomattu ym.
Valitaan taas oikein sellainen "anteeksi ettÀ olen olemassa "-kappale ja ihmetellÀÀn kun ei voitettu taaskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun toiveissa on Nora Louhimo feat. Linda Lampenius ja mahtipontinen, visuaalisesti upea spektaakkeli, jolla on sanoma.
Ei kiitos. Ei ainakaan toi SpotifyssÀ ollut joulubiisi mikÀÀn erikoinen ollut ja se on Noora (ei Nora)
TÀmÀ Louhimo yms on ensimmÀinen huhu, joka vÀhÀn alkaisi jo kiinnostamaan. Just joku hyvin laulettu ja viulua ja tunnelmaa jne...
ĂrsyttÀÀ jo etukĂ€teen ne Pudaksen juorut, joissa ei ketÀÀn itseĂ€ni kiinnostavaa, toivottavasti olisi jotain ihan muuta. En myöskÀÀn halua, ettĂ€ niitĂ€ vuodetaan etukĂ€teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos. Ei ainakaan toi SpotifyssÀ ollut joulubiisi mikÀÀn erikoinen ollut ja se on Noora (ei Nora)
Kiitos kun korjasit. Tietysti oleellisin asia on hyvÀ kappale, mutta hÀnen kohdallaan ei ainakaan tarvitsisi jÀnnittÀÀ laulusuoritusta.
Vierailija kirjoitti:
IhmeellistĂ€ ettĂ€ artisteja ei ole vielĂ€ vuodettu julkisuuteen! TĂ€ytyykö tĂ€ssĂ€ oikeasti odotella viralliseen julkistukseen saakkađ
Toivottavasti. Mua inhottaa kaikki malttamattomuus. Ainakin ulkopuolelle jÀÀneitÀ on sentÀÀn kuultu ainakin youtubessa kuten:
Berta - Kuu
Asmo Kauppinen - Salaisuuksien yö
NĂRDX - Miss You Boo
MĂ€ luulin aluksi, ettĂ€ Liukas Anu - Makkaraa suuhun on tĂ€mĂ€n vuoden bĂ€nnĂ€tty kappale, mutta sehĂ€n olikin monia vuosia sitten. NĂ€inĂ€ aikoina vissiin vasta julkaistu tuo kappale ja aika kauhea sellainen đ
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse lopulta ole ollenkaan artistista vaan biisistÀ. Artisti voi olla kuka vaan jos biisi on onnistunut.
Ja kukaan artisti ei itsessÀÀn viisuissa menesty jos biisi on mitĂ€ on. SiitĂ€ meillĂ€ on liikaakin kokemustađ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti. Mua inhottaa kaikki malttamattomuus. Ainakin ulkopuolelle jÀÀneitÀ on sentÀÀn kuultu ainakin youtubessa kuten:
Berta - Kuu
NĂRDX - Miss You Boo
MĂ€ luulin aluksi, ettĂ€ Liukas Anu - Makkaraa suuhun on tĂ€mĂ€n vuoden bĂ€nnĂ€tty kappale, mutta sehĂ€n olikin monia vuosia sitten. NĂ€inĂ€ aikoina vissiin vasta julkaistu tuo kappale ja aika kauhea sellainen đ
Tinan Kohoma myös tÀn Umk:n hylky, enpÀ kyllÀ ois tykÀnnyt, hiukan Erikan aiheen matkimista ehkÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Berta - Kuu
NĂRDX - Miss You Boo
Tinan Kohoma myös tÀn Umk:n hylky, enpÀ kyllÀ ois tykÀnnyt, hiukan Erikan aiheen matkimista ehkÀ.
LisÀksi Miki Ratsulan biisi "Supposed to Be", joka esiteltiin joulukuun alussa Uuden musiikin X- ohjelmassa, ja kerrottiin pÀÀsseen kÀrkikymmenikköön.
Supposed to Be -kappale kuulosti erittÀin hyvÀltÀ korvaani, kun se on niin fresh. Jos Umk:ssa tulee taas olemaan purkan kuuloista konemusaa kuten KÀÀrijÀ tai Vikman, niin menee jo maku tÀhÀn Uuden musiikin kilpailuun. EnkÀ kaipaa yhtÀÀn samanlaista esiintyjien poisvetÀmistÀ, kuten viimeksi niin kÀvi.
Eikö noista vuosia sitten kakkoseksi tulleista umk-kipaleista voi valita osallistujaa, miks aina pitÀÀ koko karuselli aslusta uusin biisin.
Toivottavasti olisi ainakin RÀppigenre jÀtetty pois kun noita ehdokkaita on valittu.
Sen sitten nÀkee kun ne paljastetaan.
Itse toivon ettÀ olisi joku oikein menevÀ rockbiisi, ja vaikka Noora Louhimo laulamassa sen.
MitenköhÀn muuten Battle Beast olisi viisuissa pÀrjÀnnyt, jos olisi sinne jonakin vuonna lÀhetetty?
Aa, minÀ en yhtÀÀn tajunnutkaan, ettÀ vois olla myös mies.