Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyin Chat GPT:ltä millainen on maailma 10 vuoden päästä

Vierailija
25.08.2025 |

Luetelluilla spekseillä en halua olla juurikaan osallisena tai tekemisessä ko tulevaisuuden kanssa. Olen reilu 50-vuotias, en säännöllisesti työelämässä. Mietin vaihtoehtoja ns kadota. Jos muilla saman suuntaisia ajatuksia, löytyykö ehdotuksia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy. Faceväbookissa on kommuunit ryhmä.

Maksat asumisesi työllä.

Vierailija
2/9 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kommuuni tai jonkinlainen syrjäinen samanhenkisten yhteisö jos pitää seurasta/ihmisistä. Itse olen aika erakko, ja onneksi löytyy rantatontti keskeltä ei-mitään. Haaveilen pienen hirsitalon rakennuttamista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan oli jotain vihvassu-utopias, jossa tekoäly itse valvoo että kukaan ei loukkaannu.

Koko maailma on ns. turvallinen tila.

Vierailija
4/9 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiri 🐭 

Vierailija
5/9 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan oli jotain vihvassu-utopias, jossa tekoäly itse valvoo että kukaan ei loukkaannu.

Suosittelen kokeilemaan. Ennemminkin hyvin epävarma ja horjuva viritelmä, jossa kuitenkin eletään kaikki-mulle-heti-periaatteella. 

Vierailija
6/9 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kokeilemaan. Ennemminkin hyvin epävarma ja horjuva viritelmä, jossa kuitenkin eletään kaikki-mulle-heti-periaatteella. 

Toinen vaihtoehto on sitten Pohjois-Korea -meininki jossa kaikki ovat onnellisia vaikka sitten väkisin...

Vierailija
7/9 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman äärellä. Seuraan.

Vierailija
8/9 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kylläkään kysynyt AIvolta mitään, mutta samoilla linjoilla kuin ap. 

Mietin, et pääsisinkö "katoamaan" en fyysisesti pois vaan "irtaantumaan" netistä. Mietin omia (kuolleita) vanhempiani: heillä ei ollut tietsaa eikä älypuhelinta; äiti ei edes osannut käyttää kännykkää (muistisairaus). Tulin siihen tulokseen, että kokonaan en pysty irtaantumaan. En toisaalta ole mikään kala- enkä metsämies eli vaikeaa/mahdotonta olisi.

En pidä (yhtään) siitä dystopia-ajatuksesta, mikä on pikkuhiljaa alkanut tulemaan.

Vierailija
9/9 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ahdistaa ja vtuttaa. Missään tapauksessa en myöskään halua jäädä vanhuuttani Suomen vanhushoivan käsiin, vaan siihen on varauduttava kuolinapteekilla ja omatoimieutanasialla. Vielä olisi kuitenkin ehkä parikymmnetäkin vuotta ihmeteltävää, ja yhtään ei kiinnostaisi nykymenoa ihmetellä. No, ehkä keksin jotakin jos päätän pysyä hengissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän