Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIKUUTTARET ja KULLANNUPUT! Uusi viikko 22.9 -

22.09.2008 |

Moi!

Uuuta ketjua pukkaa!

Ihana kuva oli Xenasta ja Pinjasta piitsillä. Se löytyy täältä, eli edellinen ketju:http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Ametisti ja Olavi 13.1

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xena: Kerrohan heti miten reissu meni! Tulipa kaipuu merenrannalle, kun näin kuvasi! Teitkö hyviä ostoksia? Missä kävitte? Muita tunnelmia matkalta?

Tänään tuli se lomautuspäätös miehelle. Mies vaan meinas, että hakee loppuajaksi sairaslomaa töistä, kun on sellainen olo, että hän on tehnyt kaikkensa jo firman eteen ja nyt saa riittää... Mies on siis mahdollisesti lokakuun loppupuolelle asti kotona, ennen kuin aloittaa työt uudessa työpaikassa. Kyselin päiväkodista silloin, kun ei ollut uudesta työpaikasta tietoa, että miten sen Aadan paikan käy, niin olisi kuulema pystynyt siirtämään hoidon aloitusta tammikuullekin. Jotkut kuulema siirtävät paikkojaan vuodellakin, eli ei tää meidän tapaus olisi ensimmäinen. Mutta joka tapauksessa, Aada aloittaa 6.10. päivähoidon. Paitsi jos mies on sairaslomalla... Tutustumaan sinne menen Aadan kanssa 2.10.

Aada kiipeää jatkuvasti jonnekin. Ei siis vielä nouse seisomaan, mutta nousee polvilleen. Päivittäin kolauttelee päätä lattiaan, ja tuntuu, että yksi kuhmu päästä ei lähde pois ollenkaan kun sama kohta osuu aina lattiaan. Nukkumaanmenokin meinaa mennä hulinaksi, kun Aada vaan kurkistelee pinnasängystään istuen polvillaan. Istumaan jalat suorina Aada ei osaa itse mennä, mutta viihtyy polvillaan istuen. Edelleenkin kun seisottaa Aadaa lattialla, niin alkaa vimmattu pomppiminen ja varvistaa. Voikohan tuolle varvistamiselle tehdä jotain? Auttaisko jos hankkisi ensiasekelkengät kotiin? Mistähän sekin johtuu. Aadaa ei ole pidetty hyppykiikussakaan kuin pari kertaa kokeiltu, joten siitäkään ei voi johtua.

Nyt pitää lopettaa, kun 2,5-vuotias keksii koko ajan jotain kolttosia... Kauhee meno päällä...

T:vikli80 ja Aada 4.1.08

Vierailija
22/29 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikli, kengät tosiaan auttaa varvistamiseen. Mutta voi mennä itsestäänkin ohi.

Tosi kiva kuulla, että Aadan hoidon aloittamisen ajankohtaa voi muuttaa!

Meillä pääsee lapset siihen päiväkotiin, mihin haluttiinkin. Helmikuussa aloittavat. Pyysivät aloittamaan tutustumisen päiväkotiin jo tämän vuoden puolella, jotta paikka tulee varmasti tutuksi pienemmällekin. Isommalle siellä onkin jo tuttu naapurinpoika ja haluaisi aloittaa hoidon nyt heti :).

Eilen unohtui kertoa, että vauvan hengitysvaikeudet, käsien sinerrys, ym. kamaluudet johtuivat kuumeshokista, kun kuume nousi niin nopeasti neljäänkymppiin. Shokin aikana myös verensokeri nousi ja laski onneksi heti kuumeenkin laskiessa. Magda_lenalle kiitokset altistusinfosta! Mäkin olen siis lukenut, että tällaisia oireita voi tulla allergioista, mutta kun ei raksuttanut itsellä niin ei raksuttanut.

Pitäkäähän peukkuja, että poju ehtii paranemaan ennen ens perjantaita, niin päästään siihen altistukseen heti, eikä sit joskus kun sairastelukierre on ohi.

Mukavaa viikonloppua! Palaan palstalle joskus ens viikolla.

Justus & poju 14.1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Justuksen jengillä taas asiat mallillaan. Melkoisia säikähdyksiä nuo teidän jutut.

Xenan ja Pinjan rantakuva oli kyllä ihana, tuli TODELLINEN kaipuu lomalle...

Jotkut ovat jo aloittaneet arjen ja toiset suunnittelevat. Toivottavasti kaikilla menee hyvin, lomautuksista ja muista huolimatta. Strutsillakin taitaa olla melkoista menoa.

Mä olen vielä niin vauvamaailmassa että en edes kuvittelisi vielä palaavani normaalielämään. Siksi kai kun tuota unta ei täällä kauheasti saa. Nyt kun Sisu ehkä nukkuisikin, niin tuo sitkeä flunssa limoineen ja yskineen valvottaa joka yö. Ja kun yöt menee huonosti, on poika päivisinkin itkuinen ja väsynyt.

Äsken yritin nukuttaa sitä vaunulenkillä mutta ei se malta. Limaa on tosi paljon ja yskä on kivulias. Kunpa voisin auttaa häntä.

Esikoisella oli tänään kaveri äiteineen kylässä. Oli tosi mukavaa. Pojat saivat touhuta yhdessä ja äideilläkin oli taas juttuseuraa. Täytyy sanoa että mukaviin ihmisiin olen tässä äippärillä tutustunut, ja erityisesti te, joiden kanssa matka on aloitettu jo toista vuotta sitten ;) Yritetään pitää tapaamisista kiinni.

Mä tosiaan pysyn kotona vielä elokuuhun asti. Se on oikeasti yllätys jopa minulle, paatuneelle URAäidille. Ei tämä kotona oleminen helppoa ole, haluan olla kohtuullisen hyvä äiti lapsilleni ja se vaatii työtä. Ja henkisesti rankkaa, koska niin erilaista elämää. Mutta antoisaa.

Hoitovapaa elokuulle saakka ei tee hyvää rahatilanteelle... ja se vähän ärsyttää. Kun on tottunut ihan keskinkertaiseen toimeentuloon, niin tämä "tili tyhjä ennen palkkapäivää" vaatii totuttelua. No, säästöjä syödään sitten hoitovapaalla, onneksi ei lisävelkaa tarvitse ottaa. Mutta eipä tällaista kotona olemisen mahdollisuutta enää mulle tule, joten nautin tästä nyt.

Mun pitäisi nyt mennä tekemään ruokaa, mutta kun en jaksaisi. Menen kuitenkin ennen kuin nuo lihat mätänee jääkaappiin...

Mukavaa viikonloppua kaikille.

ipu

Vierailija
24/29 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelempa hieman matkakuulumisia näin lauantai-illan ratoksi.

Eli matka oli tosi onnistunut ja vauvan kanssa ei ollut mitään ongelmia. Taitaa olla just toi ½vuotta-7kk tosi hyvä ikä matkustaa. Itseasiassa Pinsku näytti nauttivan ihan hirveesti siinä lötkötellessään vaipatta aurinkotuolilla ja altaaseen pulahdettiin monta kertaa päivässä. Päivällä en siis pitäny mitään vaatteita ja illalla aina vaan jotain kevyttä. Rasvasin joka aamu ja lähes koko ajan Pinsku oli varjossa. Silti on ihan selkeesti saanu väriä, hih. Auringon ja kuumuuden kans ei siis ollu ongelmia.

Meillä oli omat puurot, soseet ja vaipat mukana. Ja tissit tietty =). Pinja oppi juomaan itse vettä taikamukista. Ekat päikkärit otettiin puoliltapäivin aurinkotuolissa tai rattaissa, ja tokat aina ennen ku lähettiin illalla liikenteeseen. Iltaa istuttiin usein melkein puolilleöin joten Pinsku nukutettiin rattaisiin kympiltä.

Kerran oltiin viihteellä kunnolla jolloin äitini hoiti lasta. Oli kuulemma ekat 20 min. huutanu äitiäitiäitiisiisiisi. Ja mää luulin että oon kuvitellu että se osaa sanoo noin!. Onneks oli sitte kuitenki nukahtanu heti.

Kahdella retkellä oltiin - jokiristeilyllä ja Dimcayllä (=ravintola joessa + pato,vuoristo,tippukiviluola) Ainoostaan yhtenä päivänä mentiin varta vasten rannalle aurinkoo ottaan. Viihdyttiin paremmin altaalla =).

Jotain kertoo se että Pinja itki koko loman aikana vaan kaks kertaa julkisesti - menomatkalla 10 min.bussissa kun oli väsy ja kuuma ja paluumatkalla koneessa samasta syystä saman aikaa. Nousuja ja laskuja ei muuten huomannu olleskaan.

Kämpillä kitisi kyllä, varsinkin tokalla viikolla. Syystä että ekalla viikolla synty eka ylähammas ja tokalla viikolla synnytettiin toista. Muutama päivä sitten se sieltä vihdoin pullahtikin. Mutta joo, Panadollia meni paljon. Jännää oli kyllä se miten harmitus loppu ku seinään aina kun lähettiin liikenteeseen.

Turkkia voi hyvin suositella vauvan kans matkustaville mutta lähinnä kuitenkin kuumien kuukausien (kesä,heinä,elo) ulkopuolella. Lentomatka on lyhyt, 3½h. Ei aikaeroo, ei ötököitä. Ei rokotuksia eikä malarialääkkeitä. Turkkilaiset on tosi lapsirakkaita. Hotelli kannattaa kyllä ottaa rannan läheisyydestä missä hyvät kävelytiet. Meiän hotelli oli sen verran syrjässä että rattaitten kans liikkuminen hotellin lähimaastossa oli ikävää.

Suht halpaakin siä on. Laskin just että meiltä meni 100€ päivä ostoksineen kaikkineen. Ravintoloissa syötiin vallan.

Että tämmösiä. Uutta matkaa tekis mieli varata jo.

Pistän, tai ainakin koitan laittaa kuvia.

T: Xena ja Pinja 070208

Vierailija
27/29 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti laittaa kuvalinkit vaan tähän mutta tää lykkäskin ne sit tonne alotuksiin.

No, siis lisää kuvia:

[URL]http://www.aijaa.com/v.php?i=2810338.jpg[/URL]

[URL]http://www.aijaa.com/v.php?i=2810340.jpg[/URL]

[URL]http://www.aijaa.com/v.php?i=2810341.jpg[/URL]

[URL]http://www.aijaa.com/v.php?i=2810342.jpg[/URL]

Vierailija
28/29 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin käytiin siellä retkellä, missä oli tippukiviluola ja ravintola joen päällä. Vauvan kanssa on kyllä helppo käydä ulkomailla. Samoin, ei tuo 2,5v isovelikään ole mikään vaikea reissussa, kun hänkin on niin tyytyväinen kaikkeen. Vanhimman tytön kanssa ollaan taas oltu reissussa silloin, kun hän oli 7v ja viimeksi kun hän oli 9v. Hän vaatii koko ajan, että pitäisi jonnekin olla menossa, hetkeäkään ei malttaisi olla paikoillaan, esim. hotellilla. Viimeksi Turkissa oli onneksi meillä mukana myös appivanhemmat, joten silloin kun me nukuttiin pienten kanssa päiväunia, niin vanhin tyttö sai olla mummon ja papan kanssa. Seuraavasta reissusta haaveillaan miehen kanssa ihan kahdestaan. Ollaan ajateltu, että joka toinen reissu vois olla koko perheen kanssa, ja joka toinen ihan kahdestaan. Jospa sitä taas pian pääsisi reissuun, kunhan miehen työtilanteet taas vakiintuu.

T:vikli80 ja Aada 4.1.

Vierailija
29/29 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vitsi, tuli noista Xenan lomakuvista oikein kesän odotus! Ihania kuvia!! Olis lämmin ja aurinko paistais... Tai no, onhan täällä nyt aika lämmin ja aurinko paistaa, mut en silti mene bikineis tonne pihalle :D Mä oon niin vätys, että en edes harkitse mitään ulkomaanreissua vielä. En vaan jaksa miettiä kaiken sen tavaramäärän roudaamista...

Ametisti: Millalla on mennyt ihan hyvin ne 2 pvää, mitkä olen koulussa ollu. On siis ollut isänsä kanssa. Ei oo anoppia näkyny. Ja itse asiassa olen funtsinut, että miten aikoo hoitaa Millaa, kun toistaiseksi ei ole halunnut esmes syöttää sitä lainkaan... Mites Olavin nuha? Millalle tuli kans eilen nuha. On ihan tukossa raukka! Voikohan noin pienelle antaa viinimarjamehua...?

Magda: ei havaittavissa eroahdistusta. Toisaalta Milla liikkuu niin minimaalisesti, että ei ehkä vielä ole sen aika. Ei siis ehkä tajua vielä erillisyyttään.

Frimmy: voi hitsi, kun ei ne tropit jeesannu. Toivottavasti lekurilla on vaihtoehtoja valvomiseen... Millalla ei muuten ole vielä ollenkaan hampaita ja ikää tulee ens viikolla 9 kk... Eli älä ole huolissasi :p

Justus: Et ole lekuri, eikä sulla kai ole kristallipalloakaan... Ja jos lääkäritkään ei tiedä missä vika, miten sä voisit! Toivottavasti syy oireisiin selviää ja saatte avun!!

Vikli: onko sun miehellä jo uusi työpaikka tiedossa? Milla varvistaa kans tosi paljon eikä ole mitään kiikkuja meillä, kokeilin kenkiä ja raukka alkoi itkemään! Pelästyi vissiin, että mitkäs härvelit hänen koipiinsa köytettiin. Onneks sentään sallii sukkia käytettävän :D

Mä olen alkanut haaveilla siitä, että sais nukkua edes yhden yön niin, ettei tarttis herätä kenenkään muun kuin itsensä takia. Ei vitsi se ois ihanaa! Olen varmaankin viime vuoden elokuussa viimeks nukkunu kunnolla! Elävästi muistan raskausajalta ne valvomiset noin klo 2-4 joka yö... Mutta en usko, että saan nukkua ennen kuin Milla on tissistä vieroitettu. Eli joskus 6 vuoden päästä näillä näkymin, hah hah!

Palailemme taas, nyt on pakko alkaa pakertaa yhtä kouluhommaa, argh!

T: Miukkis&Milla 3.1.