Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIKUUTTARET ja KULLANNUPUT! Uusi viikko 22.9 -

22.09.2008 |

Moi!

Uuuta ketjua pukkaa!

Ihana kuva oli Xenasta ja Pinjasta piitsillä. Se löytyy täältä, eli edellinen ketju:http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Ametisti ja Olavi 13.1

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla hehkuttamaan, kävin äsken kasvimaalta potut, porkkanat, parsaa ja sipulit. Eilen saimme paljon suppiksia. Tänään on suppiskastiketta ja kasviksia ruokana. Rakastan tätä sadonkorjuuaikaa!

Vauva nukkuu ja esikoinen meni sopuisasti eskariin. Mies on töissä. Saan olla yksin puutarhani ja näppikseni kanssa :).

Miukkis: Ihanat kuvat teidän kuningattaresta! Kyselit joskus kestovaipoista ja liikkumisesta. Näitä deluxe-jousto.kertiksiähän on ollut vasta muutamat vuodet ja vauvat ovat oppineet kävelemään ennen näitä naippoja. Mun mielestä kestovaippa ei haittaa liikkumista, vahvistaa vauvan tahtoa. On vähän vastusta elämässä :).

Pajunkukka: Teitkö löytöjä kirppikseltä? Ei saa laittaa tollaisia viestejä ilman osoitetta! Olen kirppihullu, arvaa oisko tehnyt mieli sinne sun kirppikselle. No, pääsyttiin kuitenkin ihanaan syysmetsään retkelle.

Frimmy: Kirjoitti maaseudun ihanuudesta. Mulla on myös kaipuuta maalaisromantiikkaan, haluaisin Tolstoilaiseen tyyliin olla omavarainen. Tuolla sieniretkellä iski taas valtava hinku maaseudun rauhaan, hiljaisuuteen. En tiedä onko tähän hinkuun syynä vauva, ikä vai muu hormoonihuuru. Toteutan tätä viljelystä täällä meidän puutarhassa. Mulla on kasvimaalta ja puutarhasta ruoka syksyksi. Maito -ja kalaruoka joudutaan ostamaan. karjan pito täällä kaupungissa on hankalaa :).

Magda: Mitäs maitoaltistukseen kuuluu?

Olavilla pukkaa ylähampaita. Hän nukkui kolmena yönä koko yön. Viime yönä hän taas heräsi kerran, veikkaan ienkolotusta. Olavi syö todella hyvin 5-6 ateriaa päivässä. Iltaruokailuja on paljon. Eilenkin oli puuro illalla klo 8 ja vielä jugurttia klo 9.

Olavi kääntyilee ja ryömii, tosin vain meidän sängyllä tai sylissä. Tissiähän voi imeä vaikka mahallaan! Lattialla hän ei suostu kääntyilemään.

Strutsi on saaanut arjen ja työn kulkemaan. Onnittelut, ei ole mikään iisi biisi. Mahtaa olla iltaisin puuhaa. Olen miettinyt, että miten "suurperheet" oikein pyörittää tämän arjen. Ilmeisesti lapsilla on seuraa toisistaan?

Töitä taas piisaisi vaikka pienelle palveluskunnalle. Taidan toimia aurinkoenergialla, tuli hirveä hinku taas saattaa kaikki asiat sisällä ja ulkona järjestykseen. Vaan nt ekaks rentoutumaan harrastuksen pariin, shakkiottelu odottaa!

Voikaa hyvin!

Ametisti ja Olavi 13.1

Vierailija
2/29 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut jo 55 lukijaa :).

Mitä blogeja te luette, oikeasti siis? Sammermanni sanoi olleensa bloggailemassa.

Mantelihammas: Joko uusi asukas on muuttanut teille? Olipa ihana koira!. Onko teillä muita lemmikkejä?

Tein Pajunkukat ja viskoin miestä suppilovahveron varsilla ;). Tuli siihe kuittailemaan sienten siivouksesta. Tosin sitä ennen oli pientä sanailua anopin käytöksestä.

Ipu: Anoppi se taas aktivoitui ylittämään sovitut rajat ja säännöt. Heti kun sen kanssa on vähän enemmän tekemisissä niin se luulee asuvansa täällä ja että me elämme hänen tahtinsa mukaan. Sovimme että hän tuo tavaroita meidän rapulle, jos emme ole kotona. No, olimme sienessä. Tuli puhelu:"Missä te olette?" Täällä on nyt sitä ja tätä tuotuna. Tulimme kotiin ja kamat löytyivät keittiöstä ja jääkaapista. Tosin ei niitä, mitä oltiin sovittu. Eli oli taas omin päin ottanut vara-avaimen ja tullut sisälle.

Vedin niin sanotusti herneen nenään! Otin vara-avaimen pois piilosta. Avasin sitten keskustelun aiheesta miehen kanssa. Olin rakentava ja valotin eri näkökulmia. Moninaisten käänteiden ja supisten lentämisten jälkeen, mies sanoi puhuvansa äitinsä kanssa näistä sovituista säännöistä. Kerrankin kannatti olla asiallinen ja hillitä ihtensä :).

Anopilla kun on tapana lukea myös kaikki pöydillä olevat paperit ja tutkia kamat. Hän on aiemmin tullut kysymättä kylään yms.

Olavi tanssii! Isosisko soitti kannelta ja hän alkoi heti huojua syöttötuolissa sivuttain. Kyllä oli suloista! Nyt mies laulelee tiskatessaan vanhoja tangoja ja Olavi laulelee mukana. Olavi rakastaa livemusiikkia; soittoa, laulua ja laululeikkejä.

Kirjottelen taas lisää, kun muistan...

Ametisti ja Olavi 13.1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitus kaikille: ÄLÄ LUE, JOS ELÄMÄSI ON TÄYDELLISTÄ!!!

Mua raivostuttaa. Mulla taitaa olla kolme lasta, joista haasteellisin on tuo vanhin. Se on kai jämähtänyt johonkin murrosikään ikuisesti.

Oikeasti, meillä on PALJON siistimpää kun mies ei ole kotona. Mä saan kämpän pidettyä ihan ok kunnossa kun olen lasten kanssa. Mutta heti kun tuo äijä tulee kotiin, täällä on kaaos. Sehän ei korjaa lasten jälkiä, ei omia eikä sitä edes kiinnosta. "Siivotaan sitten viikonloppuna". Paskat.

Mies oli koko viikonlopun (pe-su) töissä yötä myöten ja tänään oli vapaalla. Tänään kävimme siis kaupassa ja hoidimme juoksevia asioita. Siivotahan ei tänään voi kun pitää käydä kaupassa. Kuulemma. Ja autoakaan ei voi pestä. Manana, manana. Sen toinen nimi on manana. Huomenna sitten.

Nooh, kun tulimme kaupasta, laitoin kuorma-autollisen kamoja kaappiin, tein ruuat kaikille ja ajattelin itsekin ehtiä syöväni ennen illan kokousta. No, mieshän ei onnistunut(?!) syöttämään vauvaa, joten jouduin senkin tekemään. Ehdin itse hotkaista ruuan 5 minuutissa ja lähdin kokoukseen.

Odotin, että mies olisi poissaollessani (2 tuntia) tyhjentänyt tiskikoneen ja ripustanut pyykit. Mutta ehei, ei tietenkään. Kun tulin, kämppä oli räjähdyspisteessä, pyykit mätänä koneessa, Hell's kitchen turvoksissa ja mies sohvalla kaljatölkin kanssa. Voi hemmetti.

No, minä sitten pesin lapset, syötin iltapalat, ripustin pyykit, kirjoitin kokouksen pöytäkirjan, pyyhin pahimmat liat hellalta ja laitoin lapset nukkumaan. Ja nyt otin kaljan ja tulin tänne päästämään höyryjä.

Eikä tässä vielä kaikki! Bonuksena mies iltapäivällä ehdotti, että jospa hän kutsuisi vanhempansa meille illaksi! JESSS! Kun on ollut koko viikonlopun töissä, niin olisi nyt vapaalla kiva nähdä heitä. VOI HEL*ETTI sanoin minä.

Sitä ei siis kiinnosta hoitaa tätä elämää järjestykseen, jolla tarkoitan lapsille ruuan ostamista, pahimpien roskien imuroimista etc. eikä siis oman perheensä kanssa ajan viettäminen. Ehei, äiti pitää saada tänne. Mä suutuin niin että meinasi silmissä sumeta. Sanoin että tänne ne ei nyt tule. Ei hemmetti, mä olen YH päivätolkulla ja kun mies vihdoin tulee kotiin, niin appivanhemmat asettuvat taloksi samalla.

Lopputuloksena ne eivät tänään tänne tulleet. Kai ne sitten huomenna ovat. En jaksa.

Että näin. En jaksa kommentoida mitään, en kertoa muuta, nyt vain puran tämän raivoni tänne, jotta en heitä pinaattilettuja tai suppiloita tai jotakin tuon miehen päähän. Siellä se istuu sohvalla edelleen, kaljatölkin kanssa. ARRRGGH.

Palaan paremmalla tuulella.

ipu

Vierailija
4/29 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva taas sairaalassa. Eilen meni ihan järkyttävään kuntoon (kädet sinersi, tärisi, hengitysvaikeuksia, kuume nousi hujauksessa, ...). Muuta ei ole vielä löydetty kuin korvatulehdus!

Olin yötä kotona esikoisen kanssa ja kohta lähdetään tekeen vahdinvaihto sairaalaan. Poika oli jo illalla ihan ok, joten taitaa päästä tänään kotiin.

Toivottavasti muilla voidaan paremmin!

Justus & poju 14.1.

P.S. Oli puhetta miehen kanssa, että lähdettäis keväällä etelään. Suositelkaa lapsiystävällisiä paikkoja, joihin ei ole kauhean pitkää lentomatkaa, 6h on aika maksimi...

Vierailija
5/29 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas kaikille.

Justus: Voimia! Uskomatonta, että taas jouduitte sairaalaan. Hyvä, että pienokainen voi illalla paremmin. Toivottavasti ongelmat nyt vohdoinkin selviäisivät ja saisitte vihdoin pysyä terveinä.

Ipu: Eikö ole ihanaa, että on nämä ystävät täällä, joiden kanssa voi puida asioita ja saa purkaa suuttumustaan? Voin vain kuvitella miten itse olisin purkanut raivoni. Ei kyllä mies olisi sohvalle voinut jäädä...Temperamenttia kun (valitettavasti) multa löytyy. Viimeksi tänään suutuin esikoiselle koska rupesi murjottamaan kun ei aamupalaksi ollut mitä herra juuri sillä hetkellä olisi halunnut. Kerroin sitten hänelle miten saa olla onnellinen, että meidän pöydästä vielä löytyy ruokaa.... Sitten nolon rauhoituttuani selitin, että äitiä niin harmittaa kun ei ruoka hänelle kelpaa... No, tuli kuitenkin selvitettyä tuokin riita. Toivottavasti teilläkin jo paremmat fiilikset.

Ametisti: Ihanaa, että aktiivinen ametisti jaksaa tänne kirjoitella: ÄLÄ mene minnekään blogittelemaan! Minäkin käyn useasti päivässä lukemassa teidän aktiivisten kirjoittelijoiden juttuja, mutta harvemmin löydän aikaa kirjoittamiseen. Tai sitten ei vaan ole mitään järkevää asiaa (onkohan mulla ikinä?)... On kuitenkin ihanaa lukea muiden juttuja ja samaistua teidän tilanteisiin tai sitten vain päivitellä (kuten minä tein anoppi-juttuasi lukiessa) miten huonokäytöksisiä ihmisiä maailmassa on.

Meillähän anopin kanssa on ollut sellainen tilanne, ettei hän minulle juuri mitään ole sanonut, koska ei halua häiritä meidän elämää tai jakaa neuvoja pyytämättä tms.. Nyt kuitenkin viimeisen kuukauden aikana on hänkin sanonut suoraan asioita kuten "koska oikein ajattelit lopettaa imetyksen" tai "leikkaisit hiukset lyhyiksi". Minua lähinnä naurattaa, koska anoppi vastas nyt sanoo mielipiteitään minulle suoraan (huomenna tulee miehelle ja minulle 10 vuotta ensitapaamisesta). Olen myös helpottunut, ettei tarvitse arvailla mielipiteitä (itse olen aika suorasanainen, enkävälttämättä ymmärrä suoriakaan vihjeitä). Jännää vain, että anopilla kesti 10 vuotta "lämmetä".

Tänään mennään Mikaelin silmäluomia näyttämään terveyskeskuslääkärille. Soitin eilen neuvolaan ja siellä sanottiin, että soita terveyskeskukseen ja sano epäileväsi silmätulehdusta. Saatiin kuin saatiinkin sitten aika jo tälle päivälle. Olin positiivisesti yllättynyt!

Muuten ei meille taaskaan mitään uutta. Nautitaan vauvoistamme ja sairasteleville jälleen toivotaan pikaista paranemista!

Emem ja Mikael 211207

Vierailija
6/29 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää.

Justus, melkoista tuo teidän elämä. Toivon sulle voimia, lasten sairastaminen on henkisestä ja fyysisestikin todella rankkaa. Mikä ihmeen sitkeä tauti se voi olla?

Meillä onneksi pelkkää yskää ja räkää, pieni yskii niin sydäntäsärkevän kivuliaasti kun limaa lohkeaa. Kipulääkettä on nyt mennyt joka yö.

Palatakseni tuohon aikaisempaan viestiini... Mulla oli todella hermo kireänä pari päivää, nyt taas ok. En tiedä mikä riepoo.

No, eilen lähdin poikien kanssa kerhoon ja kun palasimme, mies oli siivonnut koko kämpän. Imuroinut, pessyt lattiat, pyyhkinyt pölyt... oli jopa lieden taustan pessyt. Olihan iloinen yllätys. Hyvä mies se on vaikka välillä jupisenkin. Eikä anoppiakaan ole näkynyt ;)

Nyt taas YH-elämää loppuviikko, mutta kai tämä tästä. Kavereita tulossa kylään parina päivänä ja esikoisella kerhoa sun muuta.

Sellaista tänään. Nyt hommiin.

ipu

Vierailija
7/29 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeeta tuo Kauhajoen juttu. Onko tätä luvassa joka vuosi?? En uskalla kohta itsekään mennä tuonne opinahjoon.

Pajunkukka: joo, kuten ametisti totesi, ei saa laittaa tollasia viestejä ilman osoitetta! Toivottavasti teit hyviä löytöjä! Inna on kyllä aika epeli, kun jo sanankin lausuu!! Onneksi olkoon!!

Ametisti: en lue mitään blogeja. Vain tätä palstaa :D Törkeää anopilta tulla luvatta sisään! Ei se, että tietää missä vara-avain on, oikeuta moiseen "murtoon"!! Tehän oisitte voinu olla ties missä puuhissa siellä!!

Ipu: oiskohan miehellä ollu mielenosoitus..? Eli oli työputki takana ja ois halunnu sun huomioo? Sitten kun ei sitä saanut, alkoi kiukutella. Ja jollei teillä ole tapana istuskella kaljatölkin kanssa harva se ehtoo, niin senkin varmaan teki tahallaan, ärsyttääkseen. Miehethän on vähän kuin lapsia, toisin kuin me naiset, jotka pystymme aina rationaalisesti puimaan asioita, heh heh. Mutta onneksi tuli järkiinsä ja muisti taas sen, millä naiset saa leppymään... Olen omalle ukolle sanonut, että mitä useammin tarttuu erinäisiin siivousvälineisiin, sitä useammin saa musta petiseuraa (kun mun ei tarvi siis käyttää kaikkea vapaa-aikaani kämpän jynssäämiseen) :p

Justus: voi voi teitä! Miten ne taudit ei jätä rauhaan!! Tuo on tosi pelottavaa, että hengitysvaikeuksia ja sinertää. Voi itku! Toivon sydämestäni, että nyt jo riittäis nuo teidän koettelemukset!! En tiedä lapsiystävällisistä paikoista, kun en ole sillä mielellä reissannut, mutta ottakaa sellainen huoneistohotelli, missä oma kööki. Ja jos käytätte kestoja, niin monissa on kuulemma jopa pesukoneet. Olisko Kanarialla jotain hyvää kohdetta? Sinne taitaa olla just tuo 6 h lento.

Emem: mitä sanottiin Mikaelin silmistä? Ai sun anopin mielestä pitäis olla lyhyt tukka?? Ööh, miksi?? Ja imetys on just sellainen juttu, että jos et imetä ni sit ihmetellään sitä ja jos imetät VIELÄKIN niin sitäkin äimistellään... Mun yks tuttu imettää 2-vuotiasta. Lapsi sanoo vaan että, "kiitos oli hyvää maitoa nam nam" tissittelyn jälkeen :D Tuota mäkin vähän ihmettelen, mutta on tosiaankin jokaisen oma asia. Mun äiti on epäilly jo 6 kk, että mun maito on varmaan heikentynyt eikä ole enää ravitsevaa... Olen vastannu, että en ole lähettäny sitä mihinkään labraan analysoitavaksi, mutta kun kelpaa niin ei voi kauheen pahaa olla...

Olin eilen sit koulussa ja ekaa kertaa erossa Millasta yli 4 h. Aamulla läksin kotoa 6:30 ja takas kotona olin 14:30. Lintsasin vähän koulusta, sitä ois ollu klo 16 saakka. Onneksi vihdoin oli sellainen maikka, jota jaksoi kuunnellakin! Oli ihan virkistävä kokemus siis. Ja sen huomasin heti yhden päivän perusteella, että oliko ihan sairaan paljon helpompaa ja kevyempää olla koulussa kuin kotona. Sai syödä rauhassa ja olla vaikka vaan omissa ajatuksissaan, eikä tarvinnu koko ajan kytätä, mitä tapahtuu. Olin siis koulussa lepäämässä! Kotonakin oli kaikki sujunu ihan ookoo. Ilmeisesti vauvoille on ihan sama, onko toinen poissa tunnin vai 8 tuntia.

Tänään en mene kouluun lainkaan, vaan menemme Millan kanssa vauvajumppaan mieluummin :D

Palaillaan taas!

T: Miukkis&Milla 3.1.

Vierailija
8/29 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai yöhän tämä jo on....

Olavi se nukahti äsken vasta ja isin kanssa. Hänelle puhkesi ylähammas viime yönä. Nyt tuli nuha ja "eroahdistus". Hassun hauska nimitys tuolle vauvan erillisyyden kokemiselle. Olavi kuumottaa ikenet, hän on vähän itkuinen ja mun pitäisi olla tisseineni lähes koko ajan näytillä :).

Olavilla on sellainen pehmonukke, jolla on pallon muotoiset jalkaterät ja kädet. Hän työntää nukenkäden tai jalkaterän suuhun, kun on turhautunut tai hämillään. Eli esim. odottaa isin sylissä mun tissejä. Hauskoja omia juttuja noilla vauvoilla.

Pajunkukka: Kirjoitit Innan yöllisistä "kauhukohtauksista". Meillä Olavi on nyt huutanut vähemmän yöheräämisillä, koska hänen sänkynsä takana on yövalo. Meillä ainakin Olavi ei tykkää säkkipimeästä.

Justus: Kuulostaa kamalle tuo vauvan sairastelu. Toivottavasti olette jo kotiutuneet sairaalasta. Kreetan Hania on hyvä kohde lapsiperheelle.

Emem: Meitä lapsena syyllistettiin Biafran lasten nälänhädällä.Miehen kanssa olemme vitsinä syyllistävään sävyyn maininneet myös esikoiselle maailman kurjuuksista. Mitäs lääkärit sanoivat Mikaelin silmistä?

Ipu: Hyvä kun isun isoimman vauvan kapinavaihe ei kestänyt tuon kauempaa :). Taisi mies olla hieman uupunut myös.

Miukkis: Onnea koulun aloitukseen! Eikö ole ihmeellistä se oma aika. Saat rauhassa syödä, ajatella ja käydä vessassa :). Kuinkas Millan päivä sujui isän/anopin kanssa? Onko sulla muuten tällaista jääkaappimagneettia: Jesus is coming ( kiiltokuvamainen kuva Jeesuksesta, joka koputtaa ovelle), keep busy! Toi ei oo mun jääkaapin oves, ostin sen lahjaks yhdelle kaverille ;).

Voihan Kauhavan ruma vallesmanni! Todella ikävä juttu, mistä tuo suunnaton viha kumpuaa? Oikeutus tappaa muita? Aivan käsittämätöntä. Onneksi en ole töissä.

Meillä on jo oma auto saatu takaisin korjaamolta. Siitä meni uusiksi takaluukku ja valot. Vakuutusyhtiö suostuu anomukseni perusteella maksamaan vuokra-auton. Meille jäi maksettavaksi 6e/pv. Tuo maksu perustuu siihen, ettei meidän oma auto kulu tuona korjaamolla olo aikana :D. Työttömät, eläkeläiset yms. eivät saa vakuutusyhtiön piikkiin vuokra-autoa ollenkaan, koska eivät tarvitse autoa työssä. Ajattele, joku ruttaa sun auton, sitten saat itse maksaa vara-auton. toooosiiiii reiluu!

Muistakaa tulla Ritarimarkkinoille Olariin sunnuntaina!

Ametisti ja Olavi 13.1

Vierailija
9/29 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ensimmäiseksi yhdyn osanottoihin Kauhajoen tapahtumien uhrien läheisille. Meillä yritettiin vähän tarkoituksella pysytellä uutispimennossa toissa päivänä. Olinkin onnistunut työntämään tapahtumat pois mielestäni niin tehokkaasti, etten osanottoani eilen sitten ilmaissutkaan. Meillä tosiaan tuo 5 v esikoinen niin kovasti ihailee palomiehiä, että hän kyllä huomaa ja kiinnittää erityistä huomiota jokaiseen uutiseen, jossa vilahtaa palomies, -auto tai ambulanssi... Tuollaisina uutispäivinä saa siis olla erityisen tarkkana, ettei pojalle tule liikaa informaatiota.

Mikaelin kanssa käytiin eilen sitten lääkärissä ja hän ihmetteli myöskin kovin silmän oireita. Totesi sitten, että näyttää lähinnä allergiselta reaktiolta. Sanoi kuitenkin, ettei kyseessä välttämättä ole varsinainen allergia, vaan reaktio voi olla jotain likaa kohtaan, joka on joutunut rikkinäiselle iholle tms. Määräsi sitten 2 vkon ajaksi allergialääkettä ja käski laittaa myös 0,5 % kortisonia luomeen aamuin illoin noin viikon ajan. Jos ei näillä oireet häviä niin pitää varata uusi aika.

Justus: Toivottavasti kaikki olisi vihdoin hyvin teillä. Olet ajatuksissamme!

Ipu: Tsemppiä taas yh-päiviin, toivottavasti miehesi muistaa sitten auttaa taas kotitöissä kun työstään palaa.

Ametisti: Enpä melkein uskalla kysyäkään, mutta minkä merkkinen auto teillä on? Mieheni taitaa olla töissä aika lähellä teidän asuinpaikkakuntaa ja autoalalla on... Onneksi kuitenkin saitte autonne korjattua ja saatte ainakin osan kuluistakin takaisin

Miukkis: Hienoa kuulla, että eka opiskelupäivä sujui niin hienosti. Tsemppiä ja motivaatiota opintoihin jatkossakin (nimimerkillä "opiskelumotivaatio kengänpohjassa").

Onpa täällä muuten hiljaista taas. Allustakaan ei ole vähään aikaan mitään kuulunut, toivottavasti kaikki hyvin sielläkin. Sammermannilla kai riittää kiirettä tyylibloginsa kanssa, toivottavasti kuitenkin jaksat vielä tännekin kirjoitella.

Nyt täytyy kiiruhtaa pankkiin, kerhoon yms...palataan taas paremmalla ajalla.

Emem ja Mikael 211207

Vierailija
10/29 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelin jo eilen, mutta lopulta olin lähettämättä tekstiäni.

Myös mun ajatukset oli vallannut suru-uutiset ja ajattelin ettei se kuulu loppupeleissä tänne vauvapalstalle.(siis oma tekstini sellaisenaan) Myös mua kosketti paljon Jussi Markkasen (maalivahti) 4-vee pojan tapaturmainen kuolema. Oli leikkejensä lomassa tippunut neljännen kerroksen ikkunasta...

Nojoo, alan taas kohta synkistellä, joten menen asiaan!

Voimia jokatapauksessa jokaiselle. Musta tämä kosketta meitä kaikkia. Raastavammin omaisia -luonnollisesti.. NOjoo here we go again.....!!

*********************piste

Tomaksella taitaa olla jonkun sortin alkavaa eroahdistusta. Laitoin siitä kyssäriä tuolle yleisellekin puolelle. Tämä selvä ero aikaisempaan siinä, että olen ihanasti saanut nyt sylivauvan, joka käy vähän väliä leikin lomasta halimassa ja kulkee mun perässä pitkin asuntoa(ei aina niin ihanaa, mutta saa mun sympatiat). KÄyttänyt kanssa pitkään tuota sanaa "äiti" ja nyt hokee sitä jatkuvasti. Oon tähän asti ajatellut sen olevan täysin tahatonta. Enää en ole niinkään varma. Haluaisi myös nukahtaa syliin ja nukkua vieressä. Yritän pitää kiinni ettei nyt otettaisi tuosta uutta tapaa... ONko teillä muilla vastaavaa ilmassa?

Mikaelin silmälle parantumista!! Voi toista!

Ametistin Olavi fiilistelee musiikkia. Aika ihanaa! Kiitos kysymästä, toistaiseksi merkit viittaavat, että Tomas saattaa jo sietää maitoa paremmin. Myös hyvä allergialääkäri teki tulkinnan että kaikki allergiat kuuluvat meidän tapauksessa ilmeisesti tähän vauvaikään. Eli pitäisivät olla voitettavissa. Aika näyttäköön.

Miukkis käy koulua, tosi reipas!

Myös Strutsille hatun nosto työnteosta!

Mitä teille kuuluu Pajunkukka?

Kuten Emem, myös minä kaipailen Allua..

JA JUSTUS: koko tammipoppoo on hengessä mukana! VOimia! Minä suosittelen kevääksi (ellei kyse ole aivan alkukeväästä) Kreikkaa! Siellä rauhallista, ystävällistä, turvallista ja puhdasta. Lyhyt 3-4 tunnin lento, paikasta riippuen. Huoneistohotelli-suositukseen yhdyn myös. On jääkaapit, hellat ym. Saa itse säätää lasten ruokia.

Alan tehdä ruokaa. Kamppailu painonvartijoissa on jatkunut. Tähän mennessä lähtenyt 1kilo..heh. Enemmänkin lähtisi, jos haluaisi olla tarkempi. Mulle riittää, että suunta on oikea...

HALEIN, MAGDA ja TOmas

Vierailija
11/29 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa ajatella että mihin tämä maailma on menossa. Toisella puolen maapalloa soditaan ja täällä niin ihana turvallisessa maassamme on niin amerikkalaismeininkiä että... Missä meidän lapsemme joutuvatkaan asumaan tulevaisuudessa? no Magdan tavoin lopetan aiheesta höpöttämisen, niin on parempi :)

Mikael on kipeä. Kauhea räkätauti ja kuumetta oli eilen hiukan. Mulle on kanssa tarttunut se.

Mikaelin hammas kasvaa. Ei ole enää mikään tynkä vain on ihan oikean hampaan näköinen. Suloinen :)

Koulussa yritän olla ja tehdä. melko huonolla menestyksellä tähän mennessä mutta yritän parantaa tapani.

Nyt pitää rientää. Meille ei siis mitään uutta. Neuvolaki on maanantaina joten sitten saadaan uusimmat tiedot ja mitat :)

MiiKaro+ Mikael 310108

Vierailija
12/29 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olavilla on kuumetta. Yöllä nousi kuume ja räkä valuu. Nyt hän nukahti ylös.

Magda: Meillä Olavi haluaa olla vaan tisiissä kiinni vaikka koko yön. Isälleen nukahtaa ihan viereen tai niin että käsi on päällä suojana. Olavi ei suostu nukahtamaan enää kyljellee sänkyyn, että pitäisin hänestä kiinni. Mun mielestä vauvan ihanin ja luonnollisin paikka on nukkua mun vieressä. Ainoa haitta on tuo mies :). Kaksi isoa aikuista ja vauva poikittain samassa sängyssä. Hyvä ettei tullut mitään maitohärdelliä!

Magda: Kyllä täällä saa purkaa mun mieletä kaikkia fiiliksiä! Sapettaa myös tuo Kiinan maitojuttu. Ei ole ahneudella rajoja.

Mulla on pudonnut yllättäen painoa 2kg. Vissiin tää tolkuton ravaaminen ympäriinsä tuo tulosta. Elixiaan en ole ehtinyt. Mulla on myös kurkkukipeä ja nuhaa.

Mun kaveri ja esikoisen "poikaystävän" äiti sai maanantaina pojan! Ihanaa uusi vauva ja leikkikaveri Olaville. Pitäisi ehtiä katsomaan vauvaa ja mammaa.

Emem: Meillä on Pökötti eli Peugeot. Pari aikaisempaa Pököttiä ostin Olarista. Tämä on Konalasta ja korjaus oli myös Konalassa. Myykö vai korjaako ukkosi autoja? Olarissa on yhden mun tutun veli töissä, siltä olen tinkinyt alet autoista. Onko sama mies? Meillä myös onnistuttiin pitämään Kauhajoki pois esikoisen silmistä. Emme katso tellua tai kuuntele uutisia hänen kanssaa. Esikoinen vaan kysyi, että mikä liputuspäivä tänään on, kun liput on saloissa. vastasin, että en tiedä.

Toivottavasti vauvan silmät paranevat.

Voimia ja auringon säteitä kaikille sairastaville ja väsyneille! Pitäkää huolta itsestänne ja omasta vauvastanne!

Sammermanni se joskus epäili, että vauvakuume iskee kuitenkin taas uudelleen. Totta pakisit, vauvakuumetta ilmassa. Haluaisin toki monta uutta vauvaa, mutta tulee ikä vastaan ja fysiikka. Esikoinen toivoo tyttövauvaa. Josko meille jostakin sellainen putkahtaisi :).

Mitähän tosiaa Allulle, Frimmylle, Sammermannille ja muille tammimammoille kuuluu! Tämä meidän ketju on niin "hiljainen". Tosin, lukijoita meillä on ollut!

Ametisti ja Olavi 13.1

Vierailija
13/29 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia olen käynyt lukemassa, mutta kirjoittelemaan en ole ehtinyt. Enkä oikein ehtisi nytkään. Lähdetään reissuun heti kun mies tulee kotiin ja Ohto herää päikkäreiltä. Kauempaan mummolaan ollaan menossa vaihteeksi, pitkä viikonloppu ollaan, maanantaina kotiudutaan.

Eipä meille erityistä kuulu, samaa valvomista edelleen. Ei ne lääkkeet sit tainnutkaan auttaa. hassu juttu vaan ku ne auttoi neljä ekaa yötä, sitten palasi entinen meininki.

Ens viikolla on lääkärineuvola, pitää siellä yrittää selvittää asioita ja sitä miten jatkossa edetään, vai eikö edetä mitenkään ja valvotaan vaan.. Oikeestaan mä alan jo pitää tätä ihan normaalina.

Voih, onpas täällä sairastelua liikkeellä. Paranemisia ja voimia kaikille! Justuksen luo erityisesti, kamala tuo teidän tilanne jos ei sairastelut lopu!

Nyt pakko mennä pakkaamaan loput tavarat. Hyvää viikonloppua kaikille!

Frimmy ja Ohto - tänään tasan 8kk ja ei vielä ensimmäistäkään hammasta!

Vierailija
14/29 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea kiire on, koitan jossakin välissä ehtiä kunnolla kirjoittamaan tänne ja vastaamaan minulle heitettyihin kommentteihin, jne... :)

Mantelihammas! Jäi silloin viimeksi kesken se vauvatanssiteatterijuttu! Unohdin koko jutun hetkeksi, välillä muistin mutten silloin ehtinyt miettiä, unohdin taas, nyt muistin..

Saitko liput jo jollekin? Jos et, niin oliko se juttu lauantaina? Me voitais ostaa ja hakea sulta ne liput, jos oli. Onko sulla semmosta sähköpostia, jonka osoitteen voisit kirjoittaa tänne, mulla ei (ainakaan vielä) ole. Siis siinä tapauksessa, että et ole vielä löytänyt ketään muuta, joka haluaisi näytökseen mennä :)

Ametisti, taidan tulla pistäytymään silloin heti aamusta niillä markkinoilla! Kiinnostaa sen mun opinnäytetyön takia miten ne on toteutettu, saan ehkä siitä hyvää ideaa sen paperilla perustettavan päiväkodin vuositulojen kartuttamiseen... :) En tiedä tuunko yksin vai tuleeko Inna ja mies mukana, joka tapauksessa pistäytyminen on suht' nopea, kun ollaan menossa auttaa kavereiden raksalle siitä sitten kiireellä.. :)

Halaus kaikille, ja voimia tarvitseville!!

Pajunkukka ja Inna s. 29.1.

P.S. "Äiti"-sanaa saan edelleenkin kuulla usein, mutten tiedä ymmärtääkö Inna mitä se tarkoittaa... "Äitä" tulee vielä useammin. Äsken lattialla leikkiessään Inna hoki koko ajan että "äit-äit-äit-äit-äit-äit, äit-äit-äit-äit-äit, äit-äit-äit-äit-äit..." :)

Vierailija
15/29 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajunkukka, kiva että tulet markkinoille, Mun mies on siellä takomassa. Tässä linkki ohjelmaan ja myyjiin. Siellä on klo 11 tanssiesitys ja yksi myy kestovaippoja.

http://www.mechaul.com/ritarimarkkinat/Ohjelma.html

Ametisti ja Olavi 13.1

Vierailija
16/29 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maga_lena, kertoisitko mitä maitoaltistuksessa tehdään!?!

Meillä on nimittäin sellainen edessä ens viikon perjantaina. Jos tulee oireita, siirrytään testaamaan soijamaitoa. Mistäköhän sitä hankitaan? Onkohan sitä samaa, mitä saa ihan ruokakaupoista?

Me siis kotiuduimme tänään sairaalassa. Poju sai reilun vuorokauden suonensisäistä antibioottia ja kotiin (taas) viikon kuuri suun kautta - korvatulehdukseen.

Jatkuvan limaisuuden ja kasvamattomuuden syyksi epäillään nyt ruoka-aineallergiaa, ensimmäisenä maitoproteiinia. Arvatkaapa vain millaiset on fiilikset, kun itsellä ei aiemmin raksuttanut! Nyt jälkeenpäin ajatellen oireet ovat olleet ihan selkeät ja minä tyhmä en tajua! No, kuudes lääkäri vasta tajusi tämän, että ei ne ammattilaisetkaan aina...

Poju opetteli pinsettiotetta ahkerasti sairaalassa, eli taas jotain hyvääkin siellä olossa. Lisäksi hän taisi sanoa ekan sanansa: kakka ja kukka :). Aiemmin en ole huomannut noin selkeää "puhetta" sen kaiken höpötyksen keskellä.

Oli tosiaan kamala taas tuo ampumisjuttu. Jokelan tapauksen pystyin kiertämään, koska mun mielikuvitus ei olisi kestänyt sitä kaikkea raskausaikana - vaikka siellä yksi läheinen olikin. Mutta tällä kertaa en voinut välttyä lukemasta ja kuulemasta juttuja. Oli kamala kävellä ekan kerran ulkona, kun lähdin sairaalasta. Mielikuvitus teki tepposet ja kuvittelin, että koska joku tulee eteen pyssy kädessä!

Nyt alkaa olla takki tyhjä näiden kaikkien tapahtumien johdosta (sairastelut, rakentaminen, maailman meno, jne. jne).

Palaan palstailemaan, jahka kerkeän lukemaan teidän muiden kuulumiset. Sen verran huomasin, että olette muistaneet meitä ja antaneet matkavinkkejäkin. Kiitos niistä!

Esikoisen kanssa oltiin pari vuotta sitten Kanariansaarilla ja oltiin huoneistohotellissa, loistojuttu, mutta Kanarialle ei enää haluta.

Justus & poju 14.1.

Vierailija
17/29 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoaltistus:

Meillä se eteni näin:

1. lääkärintarkastus: käytiin läpi iho ym., jotta voidaan seurata

sitten jatkoi allergiahoitaja:

2. Tuttelia siveltiin alahuuleen, odotus 15 min. Ihon läpikäynti, jos ei reagointia, jatketaan

3 Tuttelia 5 ml lääkeruiskulla. Taas odotus ja tutkinta

4. Tuttelia 10 ml nyt odotus 30 min ja tutkinta

5. Tuttelia 60 ml, odotus 30 min

6. Tuttelia 100 ml, odotus 1 tunti, jonka aikana lääkäri tutki

Ja sitten jatkettiin kaksi päivää 2 x 100 ml tuttelia kotona, sen jälkeen vain pelkkää tuttelia. (eikä enää almiron peptiä) ja seurantaa kotoa käsin.

Allergiaa voisi tosiaankin olla tuollainen sairastumiskierre. Niin moni lääkäri pitää sitä mahdottomana, siksi ei varmaan aikaisemmin ole otettu esiin. EN ymmärrä miksi lääkärit haluaa kieltää allérgian mahdollisuuden. Se kun on melko yleistä nykyisin vauvalla.

VOIMAHALIT

Magda.

Vierailija
18/29 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutrisoija on muistaakseni apteekeista saatava, soijapohjainen, korvike. Ehkä tarkoittivat tätä!

Vierailija
19/29 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/29 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitte kaipailleet ja tulin ilmoittautumaan, kaikki ok taalla pain palloa =)

Pikaisesti kommentoin sita mita muistan edellisilta viikoilta...

Tutti kannattaa laittaa kiinni harsoon, harso on helpompi loytaa pimeassa!

Sir Ephdrin tai jotain sinne pain yskanlaake aiheutti meilla Rasmuksella aivan jarkyttavat vilkkaus-kohtauksia, jos niin voi sanoa eli ei sopinut meille! Sisaltaa siis efedriinia joka on douppinkia... =/

Anopit ja miehet oli taas olleet puheenaiheena, mie en valita talla kertaa omastani, on ihana ollut kotona jo parisen viikkoa, jee! =) Tsemppihalit kuitenkin onkkelmissa talsiville...

Ja todella kamala oli tuo ampumistapaus... aivan jarkyttavaa... en muuta osaa sanoa...

Xenalla oli reissu mennyt hyvin, kiva! Mulla ei kuva auennut jostain syysta...?

Magda oli kaynyt maitoaltistuksessa, hyva jos asiat alkavat selviytymaan!

Justus oli myos menossa, kamalaa sairastamista teilla ollut kylla tama syksy, tsemppia sinnekin!

Uusia taitoja ja sanojakin oli jo vaavelit sanoneet, onnittelut niista! Meilla neiti losottaa paikoillaan, pyorii kylla ympariinsa mutta edelleen nokka kyntaa maata konttausasennossa...

Ja painonvartijoihin oli liitytty ja painoa pudotettu, HIENOA!!! =) Itse olen nyt parisen viikkoa tsempannut ihan kunnolla ja painoa on pudonnut kolmisen kiloa! Kayn lasten kanssa aamuisin tunnin vaunulenkin ja joka toinen paiva kuntosalilla juoksemassa/holkkaamassa/punttitreenilla, tavoitteena on paasta helmikuuhun mennessa 57 kiloon eli silloin ois -13kg alkupainosta!

Suosittelen lampimasti naillakin sivustoilla mainostettua kiloklubia!, on ilmainen ja motivoi ainakin mua ihan tosissaan!

Meilla neiti heraa edelleen ainakin kerran yossa syomaan ja aamut alkaa 04.30-05.30, en edes muista milloin ois nukuttu kuuteen asti...? No, kaikkeen nakojaan tottuu ;)

Halaukset teille kaikille, kayn kylla lukemassa juttunne mutta harvoin tuntuu olevan aikaa paria minuuttia etta saisi omatkin kuulumiset laitettua pinoon...

-Allu ja Neea 21122007