Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sisustaminen on niin vaikeaa?!

Vierailija
24.08.2025 |

Täydellisen lopputuloksen saamiseksi ainakin minun pitäisi saada kokeilla useita eri huonekaluja, mattoja ja tekstiilejä nähdäkseni mikä sopii parhaiten. Eihän kukaan voi kaupasta raahata montaa eri sohvaa tai lipastoa. Joten joudun siis arvailemaan mikä ehkä voisi näyttää hyvältä, ja tyytymään siihen. Tämän takia olen vähän väliä tyytymätön johonkin asiaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaatii silmää. Mutta kun päättää alkuun värit, joita käyttää ja pysyy niissä, on ainakin jäljillä. Ja mittanauha on toinen tärkeä. Jos vanha sohva vaikuttaa sopivan kokoiselta, osta suurinpiirtein saman kokoinen.

2/6 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se vaikeeta oo. Mä oon ostellu kotiin vähän kaikkee, mikä näyttää hyvälle mun silmään. Ensin oon kyl valinnu paikan kaikille hienoille jutuille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ostat isommat kuten sen sohvan juuri sellaisen mistä pidät ja teet lopun sisustuksen niihin sopivaksi.

Vierailija
4/6 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/6 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/6 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut tuota Ikeaa, mutta en koe että siitä on hirveästi apua. 

Olenkin sisustaessa käyttänyt jotain simppeleitä sovelluksia kuten PowerPoint ja OneNote, jonne olen kerännyt netistä kuvia. Sinne voi laittaa valokuvia omista olemassaolevista huonekaluista ja tekstiileistä, ja sitten kokeilla netistä ottamillaan tuotekuvilla miten sopisivat yhteen. 

Tyyli taas on sellainen juttu, että pitää keksiä joku teema ja rakentaa sisustus sen ympärille. Väritkin tulevat sitten aika luonnostaan tyylin mukaan. Yleensä sisustus lähtee siitä tunteesta, että kuvailet itsellesi minkälaiselta haluat huoneen näyttävän: onko se moderni, vaalea ja kirkkaanvärinen vai 1930-50 -luvun retrotyyliä, jossa puuta ja neutraalimpia värejä vai tumma ylellinen barokkisistus? Siitä se lähtee eli yleisestä vaikutelmasta yksityiskohtiin.

Ja sitten se suomalaisten rakastama käytännöllisyys määrää sen, että sopiiko valitsemasi tyyli elämäntapaasi, huonetilaasi ja lompsallesi.