Miksi sosiaalialan mies ei kelpaa parisuhdemarkkinoilla
Olen päälle 30-vuotias hoikka ja tavallisen näköinen mies, joka on opiskellut valtiotieteellisessä sosiaalitieteitä. Olen määräaikaisessa projektityössä kolmannella sektorilla. Alan olla epätoivoinen parisuhteen löytymisen suhteen. Jos pääsen puheisiin ihan tavallisen naisen kanssa, jatko kaatuu ammattiini. Kaikkein kummallisinta on, että syy kerrotaan suht suoraan. Ammatin takia ei nähdä esim. yhteistä tulevaisuutta toimeentulon näkökulmasta. Ennakkoasenteet ovat koko lailla jäätävät. Oman alan naisista joku voisi periaatteessa kiinnostuakin, mutta yllättävän monet laiminlyövät ulkonäkönsä täysin ja ovat lisäksi passiivisia tai woke-hössöttäjiä. Olen jo funtsinut, että opiskelisin muun ammatin, että saisin joskus perheen. En ole ollut missään lahjakas ja esim. insinööriopinnoissa en pärjää. Hyvät neuvot olisivat tarpeen.
Kommentit (37)
Voisitko suoraan katsoa itsellesi mieluisia naisia (kiinnostus tai harrastus), ettei tarvitse arvostella ja kauhistua, kuten tuossa niitä naisia kuvaat. Alasi voi olla tosiaan liikaa joillekin, varsinkin jos et kyseenalaista siinä mitään käytäntöjä ja onko se oikein eettisesti. Ja jos et itse näe sitä, mitäs joku nainen sille voi. Onko Suomessa vai ulkomailla sopivia ehdokkaita, mikä on paras paikka.
Minä haluan miehen, joka osaa hoitaa miesten työt kotonakin. Siitä tämä kinnaa.
Rumia ja typeriä Eivät arvosta materiaa pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Rumia ja typeriä Eivät arvosta materiaa pätkääkään.
Ketkä?
"yllättävän monet laiminlyövät ulkonäkönsä täysin ja ovat lisäksi passiivisia tai woke-hössöttäjiä." Tässä syy siihen miksi et saa vaimoa. Tuollainen asenne naisia kohtaan paistaa varmasti olemuksestasi ja puheistasi läpi, vaikka et itse sitä tajua. Se että sanovat sun ammatin syyksi, on vain hätäpäissään keksitty tekosyy, kun eivät kehtaa sanoa, että tuntevat olonsa epämukavaksi naisena sinun seurassasi. Nuo sun puheet ei sovi meidän alalle muutenkaan. Kun tekee sosiaalialalla töitä, pitää olla luonteeltaan sellainen että hyväksyy erilaiset ihmiset, eikä arvostele ulkonäön perusteella jne. kuten sinä teet. Olet varmasti aika paska myös työssäsi.
T: Sosionomi 3. sektorilta
Mun tuntemani miespuoliset sosiaalityöntekijät ovat kyllä joka ikinen perheellisiä miehiä, Miksi eivät olisi, eläkevirka ja palkka neljäntonnin paremmalla puolella pitkälti.
Pitää olla rikas status-mies, kuten lääkäri tai lentäjä. Mutta kyllä sä jotain yh-roskaa pääset halutessasi elättämään.
Vierailija kirjoitti:
Mun tuntemani miespuoliset sosiaalityöntekijät ovat kyllä joka ikinen perheellisiä miehiä, Miksi eivät olisi, eläkevirka ja palkka neljäntonnin paremmalla puolella pitkälti.
Ei ap sanonut että olisi sosiaalityöntekijä tai edes sosionomi. Eipä tuosta nyt saa selvyyttä mitä hän käytännössä tekee työkseen ja millä nimikkeellä. Itse ole ollut 10 vuotta sosiaalialalla töissä, ja nimenomaan suurimman osan aikaa 3. sektorilla, ja kaikki alalla työskentelevät miehet ovat naimisissa tai seurustelevat. Eikä kyllä naisiinkaan tuo ap:n kuvaus sovi.
Voisin ottaa sossumiehen, mutta pitäisi selvitä myös elämästä kanssani maalla. Yleensä sote-alan miehet ovat kaupunkilaisia ja ehkä vähän feminiinejä. Itse taas, sen lisäksi että olen sossu, pärjään myös niissä ns. miesten töissä maalla.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla rikas status-mies, kuten lääkäri tai lentäjä. Mutta kyllä sä jotain yh-roskaa pääset halutessasi elättämään.
Ja pahimmissa tapauksissa naiset haluavat lentäjä-lääkärin samassa persoonassa. Viikonloppuisin käydään lentämässä Tokioon ja takaisin, sitten viikolla parina kolmena päivänä ollaan töissä Mehiläisellä työterveyshuollossa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli ennen ja nyt on nyt
Vierailija kirjoitti:
Surkea prospekti. Eläkevirka on enää unelma ja sen tämä nuorempi polvi tajuaa. Ei haluta sitoutua mieheen, jolla ei ole uskottavaa ja tulevaisuudessa tuottavaa duunia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap sanonut että olisi sosiaalityöntekijä tai edes sosionomi. Eipä tuosta nyt saa selvyyttä mitä hän käytännössä tekee työkseen ja millä nimikkeellä. Itse ole ollut 10 vuotta sosiaalialalla töissä, ja nimenomaan suurimman osan aikaa 3. sektorilla, ja kaikki alalla työskentelevät miehet ovat naimisissa tai seurustelevat. Eikä kyllä naisiinkaan tuo ap:n kuvaus sovi.
Seurustelevat voittopuolisesti oman alan edustajien kanssa. Sitähän ap ei halunnut.
Tiedän 2 hyvännäköistä sosiaalialalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkea prospekti. Eläkevirka on enää unelma ja sen tämä nuorempi polvi tajuaa. Ei haluta sitoutua mieheen, jolla ei ole uskottavaa ja tulevaisuudessa tuottavaa duunia.
Sosiaalityöntekijät ovat virassa tälläkin hetkellä ja on 100% työllisyys.
Naisilla on nykyään vaikka mitä vaatimuksia. Olet ottanut häviävän arvan ammattisi suhteen.