Naurattaa, kun sijoitusasinnot ovat osittautuneet KATASTROFEIKSI monille
Naurattaa seurata tätä epätoivoa. Ei saa kaupaksi, ei löydy vuokralaista.
Kommentit (38)
Sijoitusasuntojen ostaminen on ollut aivan avaintekijä siinä, miksi asuntojen ja vuokrien hinnat ovat karanneet aivan liian korkeiksi.
On siis vain aivan täysin oikein, että tämä pelkästään järkevä asumisen hinnan korjausliike vaikuttaa sijoittajien kukkaroon. Oman asunnon ostajan kannalta nuo ovat pelkkiä haittaelukoita.
Ostin 15 vuotta sitten yksiön kokonaan velaksi ja nyt se on vuokralaisten avulla kokonaan maksettu ja voisin myydä sen noin 100000e hintaan. Kyllä vähän hymyilyttää.
Me aloitettiin asuntosijoittaminen aika myöhään, oli jo näkyvissä että pienten yksilöiden ja kaksioiden kauppa on ylikuumentunut, ja epäilytti sijoittaa niihin. Pienissä yksiöissä ja kaksioissa on myös vaihtuvuutta, opiskelijat valmistuvat, nuorilla myös alkaa ja loppuu parisuhteita jolloin muutetaan yhteen ja erilleen jne. Pohdin jo sijoittamisen alussa, että vuokralla asuminen tulee olemaan yhä useamman perheen asumismuoto, sillä vakituista työtä ja lainaa ei ole helppo saada, asuntojen hinnat nousevat jolloin myös omistusasunnon hankinta siirtyy myöhemmäksi jne. Niin me valittiin jo alussa asiakasryhmäksi perheet, ja sijoituskohteiksi järkevän hintaiset perheasunnot sellaisella sijainnilla, että se palvelee perheen tarpeita pitkän aikaa. Eli siis päiväkoti, koulu, lähikauppa, perheellistä houkutteleva pihapiiri ja lähiluonto jne, löytyvät läheltä. Strategia on osoittautunut hyväksi, vuokralaiset asuvat pitkään ja viihtyvät. Asuntojen arvo on vähän laskenut, mutta koska ne on ostettu pitkän tähtäimen sijoituksiksi, ja ovat vuokralaisten näkökulmasta houkuttelevia kohteista, ja tuottoprosentti on hyvä, niin arvonlasku ei haittaa. Esimerkiksi omakaan työttömyys ei heti aiheuttaisi painetta myydä, sillä vuokratuotto kattaa asunnon kulut. Pidän myös vuokraamisesta sijoitusmuotona, vuokralaiset ovat minulle tärkeitä asiakkaita ja heidän viihtymisensä on minulle tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, varmasti ainakin pienillä paikkakunnilla ka etenkin Itä-Suomessa.
Todella hyvin olen Helsingin kantakaupungissa saanut aina sijoitusasuntoni vuokrattua. Ihan on valitakin saanut. Suosin akateemisia pariskuntia, ilman muuta käyvät myös he, jotka ovat samaa sukupuolta.
Kyseessä on vain kaksio joten lapsiperheet eivät sovi, joskin niitäkin on ollut hakijoissa. Koirat ja kissat ovat aivan ok.
Teen sinusta ilmoituksen.
T. Kaksiota etsivä värillinen perhe
Paskon ilolla nurkkiin. T. Wuffe the koiruli
Huvittavaa että media jatkaa asuntohypeä vaikka lama vaan syvenee joka päivä pankkiirit näkee valoa tunnelissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua kenenkään ahdinko naurata.
Kommenttisi kertoo kaiken teidän vihervassareiden "empatiasta".
Eiköhän se naureskelija ap edusta teitä ison ja vanhan rahan omistajia. Naureskelette huiputuspyramidin huipulla, kun tavan kansa meni vipuun ja osti velkarahalla sijoituskämppiä. Joutuvat nyt myymään ne teille pilkkahintaan. Suhdanteet kun paranee te suorastaan hohotatte pankkiin mennessänne.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla taitaa olla aika epäonnistunut elämä, jos tuollainen naurattaa.
Puhtaaseen ahneuteen perustui se asuntosijoitusbuumi. Haluttiin maksattaa muilla velalla ostetut sijoitusasunnot. Samalla asunnoilla keinottelevat pilasi monen tavallisen ihmisen asunnonoston maksamalla mitä vaan. Kyllä saa olla vahingoniloinen.
Vierailija kirjoitti:
Ostin ensimmäisen yksiön Töölöstä 2001 ja toisen 2006. Maksoin niistä 59.000€ ja 67.000€. Nyt ensimmäisestä saisi 200.000€ ja toisesta 180.000€. Molemmat on jo maksetttu, eikä tyhjiä kuukausia ole tullut.
Nauretaanko yhdessä?
Varmaankin oikea saanti hinta jos saisit myytyä on 100t luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Opettele ensin kirjoittamaan.
Sittenkö se on ihan ok, kun hän on sen kirjoittanut oikein
Meillä on muuttotappiokaupungissa kaksio vuokrattuna. Ollut kauan ja vuokralaiset maksaneet sen jo kahteen kertaan, joten ei paljon liikuta, mitä sille tapahtuu. Toistaiseksi saatu hyviä vuokralaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua kenenkään ahdinko naurata.
Kommenttisi kertoo kaiken teidän vihervassareiden "empatiasta".
Jos on varaa vivutella ja kikkailla kiinteistökaupoilla niin ei ole "ahdingossa".
Vierailija kirjoitti:
Ostin 15 vuotta sitten yksiön kokonaan velaksi ja nyt se on vuokralaisten avulla kokonaan maksettu ja voisin myydä sen noin 100000e hintaan. Kyllä vähän hymyilyttää.
Eli tarjosit rahoillasi ja älykkyydelläsi 15 vuodeksi asumuksen tarvitseville. Olet hyvä ihminen.
En ikinä menisi yksityiselle vuokralle. Parempi, että rahat menevät vaikka ruotsiin. Onneksi on vuokralaisten markkinat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhtaaseen ahneuteen perustui se asuntosijoitusbuumi. Haluttiin maksattaa muilla velalla ostetut sijoitusasunnot. Samalla asunnoilla keinottelevat pilasi monen tavallisen ihmisen asunnonoston maksamalla mitä vaan. Kyllä saa olla vahingoniloinen.
Ahneet tulevat hyvin toimeen meidän loisten kanssa. Minä olen huolehtinut, että olen pysynyt koko elämäni yhteiskunnassa saajapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Sijoitusasuntojen ostaminen on ollut aivan avaintekijä siinä, miksi asuntojen ja vuokrien hinnat ovat karanneet aivan liian korkeiksi.
On siis vain aivan täysin oikein, että tämä pelkästään järkevä asumisen hinnan korjausliike vaikuttaa sijoittajien kukkaroon. Oman asunnon ostajan kannalta nuo ovat pelkkiä haittaelukoita.
Suomessa vuokrat ei ole korkeita. Ei ole koskaan ollut.
Velkavivulla vaurauteen! 😂
Tarjolla tulikaapillinen kaksio, johon tuulipuvun voi kätevästi jättää 🤣
Aina kannattaa laskea tarkkaan, mihin rahansa sijoittaa, eikä velkarahalla kannata sijoittaa ollenkaan.