Koska viimeksi olit hautajaisissa? Minä 20 vuotta sitten.
Kommentit (112)
Pari viikkoa sitten. Aikoinaan oli yksi ajanjakso johon osui kuudet hautajaiset puolen vuoden sisällä.
Alkuvuodesta. Saattelimme hautaan ikätoverini, -79 syntynyt. Otti aika koville enkä vieläkään voi käsittää asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kalle lehteni kuoppajaiset oli kokolla kasarilla.
Nyt olet sitten huumoriveikko.
Mummo yli 20v sitten.
Asun ulkomailla ja ei oo ketään niin läheistä kuollut, että lähtisin hautajaisiin.
Tänä kesänä kaksissa ja kolmannetkin olisi ollut, mutta en jaksanut mennä. Yhteensä lienee liki 20 hautajaiset missä olen ollut. Kun olin lapsi ja nuori, oli kyse isovanhempieni ikäisistä, nyt on alkanut olla omien vanhempieni ikäisiä.
2023 oli vaarini hautajaiset ja lähdin tilaisuuden jälkeen synnyttämään esikoistani. Hyvin merkittävä päivä. Samana päivänä on myös siskoni syntymäpäivät.
Taas jotakin päävikaisia löytyi tällaiseenkin ketjuun. Sairasta porukkaa tuollaset.
Oon ollut 35v ikään mennessä 50 hautajaisissa.
Ihan kuukausia sitten. Sillä kertaa oma äiti. Toki ei tullut yllärinä
Joskus 50v sitten lapsena olin kahden isoisäni hautajaisissa muutaman vuoden välein. Sen jälkeen en ole enää mennyt ja toivottavasti ei tarvitse mennäkään.
Vierailija kirjoitti:
2023 oli vaarini hautajaiset ja lähdin tilaisuuden jälkeen synnyttämään esikoistani. Hyvin merkittävä päivä. Samana päivänä on myös siskoni syntymäpäivät.
Eikö ollut supistuksia tms hautajaisten aikana, kun menit synnyttämään heti hautajaisten jälkeen? Vai oliko suunniteltu sektio?
Olen ollut hautajaisissa 25kertaa 20v ikään mennessä. Kaikki isovanhemmat, omat vanhemmat, sedät, tädit, enot, serkut, oma lapsi on menneet.
12 vuotta sitten isäni hautajaisissa
2022 setä ja sisko, 2023 äiti, kummitäti (enon vaimo) ja setä. 8kk:n aikana viidet hautajaiset.
Vierailija kirjoitti:
3 vuotta sitten veljeni hautajaisissa. En käy sellaisten hautajaisissa, jotka eivät ole pitäneet yhteyttä muutamaan vuoteen. Olen myös tehnyt tahtoni, jossa määrään, ettei hautajaisiini saa tulla yhtäkään turhaa " ystävää" eikä sukulaista, jotka eivät ole olleet yhteyksissä, eivät ole kiinnostuneita asioistani. Sukulaiset myös olen tehokkaasti rajannut pois, koska ei tarvitse tulla, kun ei ole kutsu kelvannut ennenkään.
Kirkkoon siunaustilaisuuteen voi tulla kuka tahansa.
Viime keväänä