Lidli on kyllä halpa kauppa, ostin kaksi pussillista ruokaa ja maksoi vain 50€
Prismassa olisi varmasti mennyt vähintään 80€, ja sekin on halpa K kauppoihin verrattuna.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
ei se ole enää halpa. on nostanut hintoja viimeaikoina ihan törkeästi.
Ja sitten käyt vilkaisemassa kilpailijoiden kauppoihin, kierrät hyllyt ja poistut.
Ja eiku lidliin hakemaan se kreikkalainen jugurtti, 3kg perunaa ja voipaketti. Taas syö viikon. Ja unelmoi kun pääsee taas kanariankämpälle jossa on paremmat hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Jos Lidl ei olisi tullut Suomeen, olisi hallituksen pitänyt keksiä Lidl.
Lidlin ansiosta on ruuan hinta säilynyt kohtuullisella tasolla jo 20 vuotta.
Miettikää että jos K-kauppias olisi saanut määritellä hinnat Suomessa.
Täällä olisi monet palkkaneuvottelut pitänyt pitää uudestaan.
Hinnat ovat nouseet Lidlissäkin, mutta siellä on vieläkin halvempaa kuin muualla. Täytyy todeta, että S-kauppojen uudet Coop-tuotteet ovat joiltakin osin surkeita. Miten sellaisia voidaan pitää myynnissä? Syön yksinkertaista ruokaa ja on pakko katsoa hintalappuja. En laita gourmet-ruokaa. Mutta Coopin tuotteet, ne joita olen kokeillut, olivat kauheita. Yhtenä esimerkkinä appelsiinit, joita ne pystynyt syömään.
Lidlissä on puutteellinen valikoima. Siellä esim. mantelilaskut ovat kausituote. Saksalaiset ei sitten tee koskaan toscakakkua?
Suomessa vaan on umpisurkea elintaso.
3000e/kk nettona vastaa just ja just 1000e/kk eteläeuroopassa. Ja silloin sää on ilmaista.
Minulle se vaihtuva keskikäytävän tavara on suurin syy miksi reissu voi tulla kalliiksi.
Tosin nyt oli 10€/kpl Minecraft vaatteet, sai hyviä college-housuja ja paitoja lapselle. Laatu on hyvä. Itse löysin pellavahousut alesta 10€. Ostin myös ruoan säilyttämiseen tarkoitettuja säilytysrasioita. Näistä kertyy paljon. Lapsen vaatteet olivat ainoat oikeasti tarpeelliset ja varmaan Torista olisi löytynyt muutamalla eurolla.
Jos en pysähdy keskiköytävän hyllyille, ostokset on edulliset
Ainoa huonompi juttu on, että kaikista tuotteista ei ole suurinpiirtein yhtä edukasta laktoositonta tuotetta. Esim kreikkalainen jogurtti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi niin, että aiemmin en pitänyt Lidlin tuotteista. Pidin niitä vähän epäilyttävinä. Snobia menoa joo. Ehkä.
Mutta sitten Prisma toi Rainbown tilalle Coopin ja siihen verrattuna Lidlistä löytyy todella paljon parempia tuotteita. Lidlin hevi hylly on hyvä ja hyvän kokoinen. Parempi kuin S-marketin. Mukavampi käyttää siis ja riittävästi valikoimaa. Muutenkin mukavampaa kun voi kerätä tuotteet koriin, eikä stoppailla niiden takia vaa'alla monet kerrat.
K-kaupan Pirkka parhaat on ylivoimaisesti paras noista kaupan merkeistä.
Ja kallein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistä tuotteista joita itse useimmiten marketeista ostan Kyllä useat tuotteet ovat merkittävästi kalliimpia (mun lähin)LIDL kuin S-Market tai ainakin Prisma. Useimmat ovat lähes saman hintaisia ja pienehkö osa halvempia.
Paljon vaikuttaa se mitä sinne ostokoriinsa hyllystä ottaa.
Mielestäni Lidl kilpailee tällä hetkellä laadulla. Ei tarvitse kuin vertailla Coopin nektariineja ja Lidlin. Hinta on 10cnt vähemmän kuin Prismassa, mutta laatu Lidlin laatu on todella paljon parempi
No tämä on nyt kokonaan toinen juttu, ja kolmas juttu on LIDL todella puutteellinen valikoima tuotteita. En minä jaksa,enkä halua, eikä mulla kyllä ole aikaakaan useammassa kaupassa kiertää ostoksia tekemässä
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä on puutteellinen valikoima. Siellä esim. mantelilaskut ovat kausituote. Saksalaiset ei sitten tee koskaan toscakakkua?
Täh? Saksassa on valtava määrä muitakin kauppoja kuin Lidl, etkö tiennyt?
Vierailija kirjoitti:
Pieniä summia ne kuponki tarjoukset mutta jos keskittää ostamaan niitä niin varmaa riippuen säästää 10€-20€ kuussa
Minä olen säästänyt yli 400€/v kun käytän k ketjua , lähinnä supermarketia, ja sovellusta, luen joka viikko kaksi kertaa tarjoukset (ma ja to) ja ostan varastoonkin jos on hyviä tarjouksia. Syön hyvin ja monipuolisesti. Vuodessa menee k kauppoihin noin 3000€ mutta siinä on myös kaikki k raudasta ostetut kukat ja puutarhamullat ym ja tänä vuonna vaatteitakin paljon kun Citymarket lopetti verkkokaupan ja myi alella kaiken. En näe mitään syytä vaihtaa muualle ostoksiani.
Lidliin ei mene niin paljon rahaa kun sieltä ei saa kaikkia tuotteita. Jos ostat tasan samat tuoteet Prismasta kuin lidlistäkin niin saat ne varmasti samalla hinnalla jos et halvemmallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvin hinta on järjettömissä hinnoissa yleisesti sen kaikki tietää. Minulle kävikin niin, että se on ollut halvempaa kuin koskaa aikaisemmin kun olen ostanut kahvini Lidlistä hintaan alle 3€/500g pkt.
Mikä kahvi on siedettävää siellä? Esim Xtraa en pysty juomaan, mutta entisen Rainbown tumma meni
En ole X-traa enkä Rainbowta koskaan maistanut joten en voi vertailla niihin. Olen ostanut Lidlistä kaikkein halvimpia kahvimerkkejä ja nyt juon ainoastaan alle 3€:n Emilia-kahvia joka on halvin kahvi Lidl:ssä. Alkuun oli maultaan hiukan outoa ja kahvinporojen annostelun kanssa oli hakemista kunnes löytyi sopiva maku ja vahvuus. Nyt kun tuohon on tottunut se maistuu hyvälle ja on riittoisaa kun en vahvasta kahvista pidä. 15g - 12g kahvinporoja annostelen yhteen täyteen pannulliseen, joten tuolla paketilla pärjää pitkään.
Lidl nosti muuten Emilia-kahvin hintaa keväällä noin eurolla, mutta pudottivat hinnan kesän aikana takaisin tuohon alle 3€:n..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi niin, että aiemmin en pitänyt Lidlin tuotteista. Pidin niitä vähän epäilyttävinä. Snobia menoa joo. Ehkä.
Mutta sitten Prisma toi Rainbown tilalle Coopin ja siihen verrattuna Lidlistä löytyy todella paljon parempia tuotteita. Lidlin hevi hylly on hyvä ja hyvän kokoinen. Parempi kuin S-marketin. Mukavampi käyttää siis ja riittävästi valikoimaa. Muutenkin mukavampaa kun voi kerätä tuotteet koriin, eikä stoppailla niiden takia vaa'alla monet kerrat.
K-kaupan Pirkka parhaat on ylivoimaisesti paras noista kaupan merkeistä.
Ja kallein.
Mutta merkki siitä, että tuote on hyvä. Tosin joku riisinuudelin merkkaaminen Pirkka parhaat merkillä on aivan pöljää. Tasan samaa kuin vaikka Mama merkkinen.
Muuten kyllä tykkään, merkattu ne erityisen hyvät tuotteet, ei tarvitse erikseen miettiä perjantaina, esim että mitä juustoa ottaa. Voisi olla myös Pirkka parhaat viinejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistä tuotteista joita itse useimmiten marketeista ostan Kyllä useat tuotteet ovat merkittävästi kalliimpia (mun lähin)LIDL kuin S-Market tai ainakin Prisma. Useimmat ovat lähes saman hintaisia ja pienehkö osa halvempia.
Paljon vaikuttaa se mitä sinne ostokoriinsa hyllystä ottaa.
Mielestäni Lidl kilpailee tällä hetkellä laadulla. Ei tarvitse kuin vertailla Coopin nektariineja ja Lidlin. Hinta on 10cnt vähemmän kuin Prismassa, mutta laatu Lidlin laatu on todella paljon parempi
No tämä on nyt kokonaan toinen juttu, ja kolmas juttu on LIDL todella puutteellinen valikoima tuotteita. En minä jaksa,enkä halua, eikä mulla kyllä ole aikaakaan useammassa kaupassa kiertää ostoksia tekemässä
Ihan ymmärrettävää, ettei käytä kauppaa, joka ei sovi omalle elämäntavalle
Toisaalta taas pieni valikoima vähentää Lidlin ruokahävikkiä. Ei ole niin isot varastot. Varastointi ei myöskään tule sitten niin kalliiksi, sekin vaikuttaa ruoan hintaan positiivisesti.
Samoin se, että sitä keskikäytävän roinaa, eli niitä vaatteita ja muita, on se rajallinen määrä, ihan fiksua. Kun tuote on myyty loppuun niin sitten se on myyty loppuun. Se ei vie tilaa varastossa.
Nyt Lidl on kuitenkin Suomessakin vähän vaikeuksissa. Taisi olla ainoa ketju joka on tappiollinen. Varmasti sen takia hinnat ovat nousseet.