Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Istukka etuseinämässä! Onko se huono juttu?

Vierailija
05.04.2007 |

Mietin kun lääkäri ei sanonut mitään ultrassa kun totesi että on eteis-istukka.. Jostain olen kuullut että se olis huono asia???

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono juttu on, jos istukka on kohdunsuun päällä. Mutta jos alkuraskaudesat ultrassa istukka näyttäisikin olevan kohdunsuun päällä, se voi vielä siirtyä siitä sivuun. Jos istukka on kohdunsuun päällä, sitä kyllä seurataan.

Vierailija
2/8 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteisistukka on kohdun päällä, etuseinämässä oleva ei.

Eteisistukka voi estää alatiesynnytyksen, jos ei siirry pois kohdunsuun päältä. Päässet erityisseurantaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-etuseinä, ei aiheuta ongelmia

-eteisistukka, tukkii siis vauvan ulostulotien, edessä sektio jos se ei siitä siirry raskauden edetessä eli kun kohtu kasvaa.

Vierailija
4/8 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuseinä istukka on ihan normaali juttu, lähinnä jos sulla on muita lapsia, niin hiukan normaalia enemmän varoa mahan päällä hyppimistä.. tosin eihän siinä mahan päällä nyt muutenkaan hypitä raskausaikana...

Jos kyse on eteisistukasta, niin silloin tilanne on toinen. Uskoisin että siitä lääkäri olisi kyllä puhunut enemmän. Sitä täytyy nimittäin seurata, jos se nousee, niinkuin monesti käy, niin hyvä. Jos se jää kohdun suulle, niin ainut synnytystapa on sektio. Ja esim. verenviuodon riski raskausaikan on melko iso...

Vierailija
5/8 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vatsapeitteitä paljon, sydänäänet ei aina kuulu helposti ja potkut saattavat olla vaimeampia. En huolestuisi ollenkaan, hyvin yleistä, että se istukka on etuseinässä.

Vierailija
6/8 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnärillä, mutta siihen asti olin autuaan tietämätön asiasta, joten etuseinäistukka sitten varmaan ihan normaalia, minulla muista syistä ei vauva ruvennut syntymään, joten oli pakko leikata ulos.

Vierailija
7/8 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eli uskon että kyse on siitä että istukka on etuseinässä. Minulla on muita lapsia ja jonkun verran kyllä " istuvat" sylissä ja näin ollen välillä ovat mahan päällä, pitänee varoa nyt enemmän sitten.

Ap

Vierailija
8/8 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy sanoa, että viimeisin raskaus ollut kaikista helpoin silleen, että ei vatsan alta kipeä, kuten muulloin ja muutenkin paljon " kevyempi" olo. Tosin vauvakin oli vähän pienempi kuin aikaisemmat. Mutta selällään pystyin nukkumaan koko ajan. Vatsan tukivyötä en pystynyt käyttämään, kun tuli huono olo. Painoi kai jotenkin istukan verisuonia, mutta en kyllä vyötä tarvinnutkaan.