Kauanko pystytte olemaan yksin?
Onko ok olla omassa seurassa ja mikä on maksimiaika, ennen kuin seuraa kaipaa tai alkaa ahdistaa?
Paikassa missä ei näe muita ihmisiä kuin vahingossa, esim. mökillä luonnon keskellä.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olenkin erakko, niin max viikon jälkeen on pakko saada jotain ihmiskontaktia. Siihen kelpaa vaikka kaupan kassan kanssa jaettu "moi". Sitten taas jaksaa syrjäytyä.
Tämä 👍
Suomalaiset metsäkansaa, on täällä saanut itsensä kanssa oppia pärjäämään ja halolla tulijat vastaanottamaan.
Pystytte? Joillakin ei ole muuta mahdollisuutta kuin olla yksin, ellei ole aidosti kivoja kontakteja.
Vietän laatuaikaa yksin metsämökissäni peniksenkehittäjän kanssa.
Mitä se kertoo ihmisestä ettei oma seura kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yksin reissussa reilu 2kk kerrallaan. Toki pidän yhteyttä mieheeni päivittäin muttaseuraa en kaipaa
Missä reissussa voi noin pitkään olla täysin yksin?
2 kodissa etelä-Euroopassa.
Toki tapaan ihmisiä kaupassa ja torilla mutta en jää hengailemaan heidän kanssaan. Kotona saan olla ihan rauhassa
Talvella olin hetken lomautettuna töistä. Nautin siintä ajasta todella paljon. Saatoin olla 2viikkoa yksin. Ainoa ihmiskontakti oli kun kävin pari kertaa kaupassa. Silloinkaan en puhunut muille mitään. Kassa kysyi kuittia ja heilutin vain päätäni samalla kun pakkasin. Itse rakastan viettää aikaa yksin.
Pari vuotta menisi ihan kevyesti. Valitettavasti asun kaupungissa ja jo roskia viedessä tulee joku vastaan. Asuntoni ikkunat on onneksi metsään päin eikä ikkunasta katsoessa yleensä näe ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Välillä en näe moneen viikkoon muita kuin kaupan myyjät.
Ei tee tiukkaa, mutta ei se ehkä ole terveellistä.
Töissä olen kuitenkin ihan normaalisti.
Etkö näe siellä kaupassa ketään muuta tai matkalla kauppaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yksin reissussa reilu 2kk kerrallaan. Toki pidän yhteyttä mieheeni päivittäin muttaseuraa en kaipaa
Toki tapaan ihmisiä kaupassa ja torilla mutta en jää hengailemaan heidän kanssaan. Kotona saan olla ihan rauhassa
Eli et ole yksin.
Ihan yksin ilman vilaustakaan muista ihmisistä, eikä edes puhelinyhteyttä läheiseen, niin ehkä muutaman päivän.
Sen sijaan tykkää oleilla itsekseni vaikka kuinka kauan. Viihdyn hyvin itsekseni, mutta en ole erakkotyyppi, että jossain erämökissä aivan täydessä hiljaisuudessa haluaisin olla. Korona-aika oli kamalaa siksi, että oli pakko nököttää kotona, eikä voinut valita, missä on tai mitä tekee. Yksinolossa parasta on vapaus mennä ja tehdä mitä ja milloin haluaa, vailla muiden odotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et ole yksin.
Kotona olen. Kukaan tuskin on päiväkausia käymättä kaupassa?? En todellakaan laske kaupassakäyntiä yhdessä vietetyksi ajaksi jonkun kanssa.
Aika paljon täällä näyttää olevan pystyviä ihmisiä, itsekseen oloon. Onkohan kuinka suomalainen ominaisuus.