Mitä se tarkoittaa jos kukaan työkavereista
Ei laita viestiä takaisin että "parantumisia/parane pian" kun laitan että olen sairaana?
Pitääkö tässä jotenkin mennä itseensä?
Luulin että kaikki on hyvin. Nyt alan epäilemään että asiat ei olekaan hyvin.
Kommentit (37)
Ei nykymaailmassa enää olla ajattelevaisia. Älä ota itseesi vaan ole ylpeä siitä että sinulla on tuollaista herkkyyttä ajatella asioita :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitetaanko muille työkavereille vastaavassa tilanteessa parane pian -viestejä? Jos laitetaan, sitten kyseessä on tahallinen syrjintä. Jos ei, unohda koko juttu. Ei kuulu työyhteisön kulttuuriin.
Se tässä vaivaakin, että muille kyllä laitetaan..
Ehkä en ole ollut niin tiivisti tekemisissä muiden kanssa että sen vuoksi olen vähän ulkopuolella.. en oikein tiedä pitäisikö asialle tehdä jotain vai antaako olla.
Syön lääkkeitä ahdistuneisuushäiriöön ja siihen liittyen olen kärsinyt sosiaalisten tilanteiden pelosta ja tällaiset jutut saa kaikki vainoharhaiset ajatukset taas aktivoitumaan.
Vielä ei ole onneksi tullut ahdistusta, mutta vähän sellaista mielipahaa on, että olenko tosiaan niin turha kaikille.
-ap
Kyllä näistä jutuista todella näkyy se ahdistuneisuushäiriö ja vainoharhaisuus.
Mietit asioita ihan liikaa. Kaikki on ihan hyvin. Keskity paranemiseen, ja unohda työt, kun olet sairaana.
Kun menet takaisin töihin, niin kaikki tervehtivät sinua siellä ihan normaalin hyväntuulisesti. Murehdit aivan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa, kun "se yksi työkaveri" on koko ajan sairaana, muut tekee tämän töitä omiensa lisäksi, hommat työpaikalla on sekaisin ja taas tulee uusi "oon saikulla"-viesti, niin jotenkin kummasti karisee se into toivotella jälleen kerran pikaista paranemista, vaikka todellakin toivoisi sitä pikaisinta mahdollista.
Tätä pelkään. Olen joutunut olemaan paljon saikulla koska mulla on yksi sairaus joka alentaa vastustuskykyäni ja oon kokoajan kipeä.
Tuntuu tosi ikävältä että aiheutan muille ongelmia, vaikkakin tällähetkellä tehtäväni on sellainen ettei se ole keltään muulta pois, ennemminkin pääsevät hyödyntämään työpistettäni kun olen poissa.
Minkäs teet jos on kipeä, en tässä kunnossa voisi olla töissä.
AP on juuri sellainen ihminen, joka loppupeleissä pilaa työpaikan ilmapiiriä omilla vainoharhaisuuksillaan. Raskas työkaveri ja todella raskas alainen.
En ole ikinä kuullut, että työkaverit lähettäisivät kellekään tuollaisia viestejä. Enkä todellakaan ole sellaisia odottanut, kun itse olen ollut sairaana. Esimies korkeintaan toivottanut pikaista paranemista, kun olen ilmoittanut sairaslomasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näistä jutuista todella näkyy se ahdistuneisuushäiriö ja vainoharhaisuus.
Mietit asioita ihan liikaa. Kaikki on ihan hyvin. Keskity paranemiseen, ja unohda työt, kun olet sairaana.
Kun menet takaisin töihin, niin kaikki tervehtivät sinua siellä ihan normaalin hyväntuulisesti. Murehdit aivan turhaan.
Kiitos. Tässä tilassa tarvitsen aina jonkun osoittamaan että ajatteluni menee yli. Sitä on vaikea itse havaita.
-ap
Näin käy, kun lumihiutaleet saapuvat työelämään ja erityiskohtelua pitäisi saada sielläkin. Sairaspoissaolosta ei ole tarpeen ilmoittaa muille, kuin pomolle. Olen ollut työelämässä yli 25 vuotta, enkä ole koskaan saanut parane pian -viestejä muilta kuin pomoltani. Yhyy. En tajunnut olevani kaltoinkohdeltu.
Vierailija kirjoitti:
AP on juuri sellainen ihminen, joka loppupeleissä pilaa työpaikan ilmapiiriä omilla vainoharhaisuuksillaan. Raskas työkaveri ja todella raskas alainen.
Näin voi olla. Ei tämä ole mukavaa itsellenikään. Hyvin ahdistavaa on.
Silti munkin on pakko töissä käydä.
-ap
Näistä sairauksista yleensä paraneen nopsaan kun ne alkavat vaikuttaa palkkaan. Oon huomannut. Ihmeparanemisia.
Vierailija kirjoitti:
Mä ilmoitan pomolle jos oon kipeä. En mä työkavereille ilmoita. Eikä niille mun sairaudet kuulu.
Esihlö ei saa edes kertoa muille työpaikalla, että joku on saikulla.
Ei meillä kyllä kukaan tommosia ole koskaan laittanut enkä ole sellaista odottanut. Nehän on kuitenki vain työkavereita, oikeat kaverit ja perhe sekä suku on töiden ulkopuolella. Pomo toki sanoo kun aiheesta hänelle ilmoittaa että ikävä homma ja paranemisia.
Mutta jos oot kunnolla sairas niin ei sulla kyllä riitä energia missään vauva palstalla kirjotteluun saati sen murehtimiseen mitä muut ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Näistä sairauksista yleensä paraneen nopsaan kun ne alkavat vaikuttaa palkkaan. Oon huomannut. Ihmeparanemisia.
Se onkin ihme. Aikanaan entisellä työpaikalla oli ammattisaikuttaja, jolle tuli aina joku uusi vaiva, kun edellinen oli hoidettu. Jännästi palasi aina päiväksi tai pariksi töihin ennen kelan päivärahoille putoamista ja sitten saikku jatkui. Tietysti kesäsaikulta tultiin aina pronssisen ruskeana, varmaan painanut pihahommia kovien kipujen kourissa, mutta töitä ei voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ilmoitan pomolle jos oon kipeä. En mä työkavereille ilmoita. Eikä niille mun sairaudet kuulu.
Esihlö ei saa edes kertoa muille työpaikalla, että joku on saikulla.
Minä kerron työkavereille, koska he joutuvat tekemään mun hommat kuitenkin.
Ei varmaan ap ole laittanut mitään mihinkään. Tää on taas niitä hulluks paska provoja? Mutta rautalangasta väännettynä: Eiköhän ensin ilmoiteta pomolle, joissain tapauksissa pitää ilmoittaa pomolle ja työkavereille, jotta heti tietävät puutokset miehityksessä. Joskus palkanmaksaja voi olla eri kun työpaikka, missä työskentelee.
Jokatapauksessa en ainakasn itse odottaisi, eikä varmaan monella muullakaan ole tapana viestiä työkaverille takaisin: Parane pian viestejä.
Tuollsisia lähetetään lähinnä hyville ystäville tai perheenjäsenille.
Asiasta toiseen: Osaatteko kuvitella, että jostain olisi.vuosikausia liikkeellä huhuja laajaltikin, että olisi sairaslomalla tai jotain mt juttuja tai muuta. Näitä liikkuisi ihan koulutettujen ja ns. järkevien henkilöiden toimesta myös? Ehkä valehdeltu että joku lähipiiristä olisi mukana myös?
Ehkä olisi jopa väärennettyjä papereita jonkin tetveydenhuollossa? Ehkä jopa lääkäreitä mukana? Ehkä joku esiintyisi henkilönä somessa uskottavasti tyyliin kertoisi muka terveysongelmista?
Mutta kaikki olisi paskaa! Jopa niin pitkälle vietynä että olisi tehty rikoksia terveydenhuollossa, ilman että hän itse tai läheiset tietää niistä? Jotkut tietää niistä, mutta eivät tajua valheiksi tai rikoksiksi koska eivät osaa kuvitella että tuollainen olisi mahdollista tai että asianomaisen ei hysteerisenä menisi valittamaan jollekin, jos epäilisi jotain?
Miksi hön sanoisi jos e ole muuta kun epäilys tuollaisista? Eiköhön se ole niiden asia sanoa jotsin jotka tietävät varmasti tuollaisista valheista ja rikoksista?
Joku kirjoittaisi jonkun nimellä; Ulina sentään kul olen itkuinen, ahdistunut ja masentunut, mitta se on joku muu!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako tälläistä miettiä ja jotenkin muuttaa käyttäytymistään vai olla huomioimatta? Miten itse tekisitte?
-ap
Täysin suomalaista perusmenoa. Empatia ei kuulu elämään eikä hyvät tavat. Näinhän eräs johtava poliitikkomme on linjannut.
Ei meillä ainakaan oo tapana tommosia laitella vaikka joku ilmotti olevansa sairaana.