Kauanko sinulla menee hiustenlaittoon aamuisin?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Ponkkari pois, hiusten harominen, ponkkari takaisin. Mitä tohon nyt menis... 30 sekuntia? Jos oon lähdössä johonkin, menee n. 5 minuuttia.
Ponkkari? Oletan että tarkoitat ponnaria.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään jos en ala tekemään kampausta. Luonnonkiharat on siitä pirun helppo.
Samoin. Mulla on luonnontaipuisat ja aina näyttää hyvältä. Kampaajakin sanoi, että on sulla helpot hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ponkkari pois, hiusten harominen, ponkkari takaisin. Mitä tohon nyt menis... 30 sekuntia? Jos oon lähdössä johonkin, menee n. 5 minuuttia.
Ponkkari? Oletan että tarkoitat ponnaria.
Miksi tarkoittaisin? Laitan hiukset yöksi ponkkarille, kiinni ponnarilla ja aamulla otan ponkkarin pois irrottamalla ponnarin.
Kun hiukset oli pitkät, opin tekemään kampauksia alle minuutissa ja niistä tuli helposti näyttäviä.
Nykyään lyhyemmillä hiuksilla arkisin riittää hyvä hoitoaine ja muotovaahto, hiukset ei tarvitse laittoa. Aika usein pujotan hiuskamman toiselle puolelle päätä niin kasvot tulee esiin, tähän menee 3 sekuntia.
Kun on aikaa, asetan lämpörullat otsikseen ja koko päähän, tähän menee 8 min. Pidän rullia päässä 20-60 min, samalla voin hoitaa muita asioita. Lopuksi rullat poistetaan, harjaan hiukset laineille ja kiinnitän kampauksen lakalla.
Kerran viikossa n.5 minuuttia. Leikkaan hiukset samalla kun ajan parran.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt kampaamiseen menee?
Ehkä jotain 10 sekuntia. Eipä siihen enempää kannata tuhlata.
Jos käyttää hiusten laittoon 30 minuuttia, kuten jotkut ovat täällä sanoneet käyttävänsä, niin siitähän kertyy vuoden mittaan yli viikko.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te teette joilla menee 20-30 min?
Saatan kihartaa, suoristaa, tehdä erilaisia kampauksia jne. Mulla on lähes puoliselkään yltävät tummanruskeat hiukset, leikattu kerroksittain ja ei niihin pelkkä harjaaminen riitä, jos haluaa, että ne on kivasti
Vierailija kirjoitti:
Ensin viimeistelyaineet hiuksiin, lämpösuoja varsinkin. Föönaus ja suoristus. Suht pitkät hiukset minulla ja jos en laita niitä, ovat sellainen pörröinen pehko.
Ehkä 5 min. Mulla on niin littana takaraivo, että pitää hiuksilla sellainen muodostaa tupeeraamalla :D
Eli ensin muotovaahto, kevyt föönaus, tupeeraus, hiukset ponnarille, nutturalle tai auki, sitten lakka.
Viikonloppuisin jos on menoa, niin sitten suoristusraudalla joko suoristan tai sitten kiharat, siihen menee n. 10 min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatan kihartaa, suoristaa, tehdä erilaisia kampauksia jne. Mulla on lähes puoliselkään yltävät tummanruskeat hiukset, leikattu kerroksittain ja ei niihin pelkkä harjaaminen riitä, jos haluaa, että ne on kivasti
Onks tää tummanruskea väri jotenkin olennainen siinä, miten paljon aikaa menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks tää tummanruskea väri jotenkin olennainen siinä, miten paljon aikaa menee?
No kunhan tuli se tuohon kirjoitettua, haittaakse?
1 min. Jos föönaan niin ehkä 8 min.
Valitettavasti sen kyllä huomaa, kun hiusten laittoon on käytetty aikaa minuutti
Epäsiistejä hampsakkeita näkyy olevan, vaikka julkisuuden henkilöitä ovat. Ihan kamala hiusmuoti. Eikä ämmillä älyä kuin seurata muotia. Missä tyyli.
Vierailija kirjoitti:
Olen näköjään ainoa, jolla on hennot hiukset. Pakko pestä aamulla ja muutenkin laittaa eri aineilla, että kehtaa mennä ulos. Pelkkä kampaus aiheuttaa sen, että hiuksista tulee sähköinen hattarapilvi. Poninhäntä on tällaisella tukalla niin säälittävä, ettei sitäkään voi laittaa. Eli menee puoli tuntia.
Et ole, en vaan silti jaksa tehdä sen kummempaa, kuin harjata ja suihkuttaa vähän pitoa tyveen... Pesen iltaisin ja föönaan ilmavaksi.
Aamulla siis ei kulu aikaa, kuin vaan harjaamiseen.
Mulla on sama! Nykyään minulla on lyhyet hiukset (ei siis edes polkkamittaiset, vaan kunnolla lyhyet) ja hiusten laittamiseen ei enää mene aikaa paljon mitään. Jos pesen aamulla tukan, niin föönaamiseen menee ehkä 5 minuuttia ja sen jälkeen laitan kuivashampoota ja hiuspuuteria, jotta tukka ei ole ihan päätä pitkin (minulla on edelleen tälleen keski-ikäisenä samanlainen hiuslaatu kuin taaperolla, eli hiukset on todella pehmeät ja liukkaat), sitten vähän lakkaa. Menee siis noin 10 minuuttia. Jos olen pessyt illalla hiukset, niin riittää se noin 5 minuuttia mikä menee kuivashampoon ja muotoilutuotteiden kanssa. Aikaisemmin kun minulla oli pitkät hiukset tai se polkkatukka, niin meni hiusten laittamiseen jopa puolituntia, kun piti föönätä ja sitten vielä krepata juuria tai suoristusraudalla kihartaa, että tukka ei ollut ihan päätä pitkin. Vuosien harjoittelusta huolimatta silti mulla oli aina päänahassa palovammoja,m kun en vaan oppinut olemaan tarpeeksi varovainen kuumien välineiden kanssa. Lyhyt tukka on siis ihana.