Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako opiskella välinehuoltajaksi? Millaista työ on?

Vierailija
20.08.2025 |

Olen FM, joka ei vuosien yrittämisestä huolimatta saa vakituisia oman alan töitä. Minulla on hieman kokemusta sairaalahuoltajan työstä ja tämän kokemuksen kautta opin sellaisesta ammatista kuin välinehuoltaja, kiinnostuin. Olen tarkka ja perusteellinen, joten ainakin sen puolesta minulle voisi sopia instrumenttien parissa työskentely. Onko välinehuoltajilla hyvä työllisyystilanne? Millaista työ kokemuksesi mukaan on? 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt myös joitain oppisopimuspaikkoja, joten kai jotain alueellista pulaa on.

Vierailija
2/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok palkka, pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille

Ap

Vierailija
4/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalapalkka-ala. Sairaaloissa usein kolmivuorotyötä isoissa välinehuoltokeskuksissa. Paljon maahanm uu ttajia alalla.

Vierailija
5/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko palkka yli 2000 euroa?

Vierailija
6/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, huono palkka, itse et voi vaikuttaa työn kulkuun, vuorotyö. Minulle riitti, ei antanut koulutus muuta kuin paska työn surkealla palkalla. Onneksi oli muukin koulutus ja työ paremmalla palkalla.

Vierailija
7/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tarvisi suoraan kotiinsa (siihen käytävään) välineen jos ei saa kuljetettua tai pysty. Eikä ole ketään avuksi.

Vierailija
8/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko palkka yli 2000 euroa?

Peruspalkka 2200€. Kokemuslisät ja vuorolisät nostaa. Vuorotöissä n. 2400-2800€/kk, riippuen montako yövuoroa. 

Vierailija
9/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni tarvisi suoraan kotiinsa (siihen käytävään) välineen jos ei saa kuljetettua tai pysty. Eikä ole ketään avuksi.

Et taida ymmärtää mitä välinehuoltaja tekee, googlaa niin viisastut enemmän.

Vierailija
10/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata, huono palkka, itse et voi vaikuttaa työn kulkuun, vuorotyö. Minulle riitti, ei antanut koulutus muuta kuin paska työn surkealla palkalla. Onneksi oli muukin koulutus ja työ paremmalla palkalla.

Peruspalkka lähes sama kuin lähihoitajalla ja tietysti lisät päälle. Pääsee kyllä helpommalla. 

Vierailija
11/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalahierarkiassa melkein yhtä alhaalla kuin laitoshuoltaja eli on lähes ihminen.

Vierailija
12/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on likaista ja siksi vaarallista. Myös todella tylsää.

Vierailija
13/17 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikanaan opiskelujen ohessa tutustumassa välinehuoltoon. Likaiselle puolelle en menisi töihin, mutta puhtaalle puolelle kyllä. Opiskelin amk-ammattiin joten en muuten kuin ajatuksen tasolla kuitenkaan menisi sinne töihin. 

Vierailija
14/17 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalahierarkiassa melkein yhtä alhaalla kuin laitoshuoltaja eli on lähes ihminen.

Tiedän, mutta minua ei kiinnosta hierarkiat. :)

Ap

Vierailija
15/17 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Haluatko, että työtoverisi ymmärtävät suomea? 

Vierailija
16/17 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Alkaa siinä kohtaa kiinnosta, kun sun elämä ja työskentely työpaikalla tehdään helvetiksi. 

Terveisin nm Lähin muualle th-alalta. 

Vierailija
17/17 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matalapalkka-ala. Sairaaloissa usein kolmivuorotyötä isoissa välinehuoltokeskuksissa. Paljon maahanm uu ttajia alalla.

Ei ole mmuuttajia jos matalapalkka ala. Taitaa olla ulkomaalaistahalpatyövoimaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi