hiusten värjäys hennajauheella
Kannattaako värjätä hennajauheella hiukset? Lähteekö väri pois vai pysyykö?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin pysyy. Värjäsin hennalla 6v putkeen. Sitten kyllästyin ja pari kk annoin kasvaa jaa kulua. Värinpostolla sain vaalean oranssin tukan. Toisella värinpoistolla meni vielä vaaleammaksi mutta oranssi jäi. Taittosävyllä sai neutraalimmaksi.
Muutaman vuoden kuluttua halusin taas hennalla värjätä ja edelleen pysyy väri hyvin. Kemialliset värit ei mulla pysy yhtään hiuksissa.
Ok, väri pysyy siis hiuksissa? Olen kyllästynyt kalliisiin kestoväreihin ja ajattelin kokeilla hennaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin pysyy. Värjäsin hennalla 6v putkeen. Sitten kyllästyin ja pari kk annoin kasvaa jaa kulua. Värinpostolla sain vaalean oranssin tukan. Toisella värinpoistolla meni vielä vaaleammaksi mutta oranssi jäi. Taittosävyllä sai neutraalimmaksi.
Muutaman vuoden kuluttua halusin taas hennalla värjätä ja edelleen pysyy väri hyvin. Kemialliset värit ei mulla pysy yhtään hiuksissa.
Ok, väri pysyy siis hiuksissa? Olen kyllästynyt kalliisiin kestoväreihin ja ajattelin kokeilla hennaa.
Joo pysyy itsellä. Itse teen värin edellisenä päivänä valmiiksi ja annan olla kelmun alla huoneenlämmössä/patterin päällä yön yli. Näin olen huomannut että väristä tulee voimakkaampi. Värjään pelkällä hennalla (eli punainen). Annan vaikuttaa n. 3h päässä kelmun alla. Pesen hoitoaineella pois. Annan hiusten levätä pari päivää ennen shampoopesua ja väri vähän voimistuu sinä aikana.
Itsellä riittää ekan värjäyksen jälkeen puoli pussia juurikasvun värjäykseen ja loppuseoksen levitän hoitoaineen seassa hiusten pituuksiin (mulla pitkät hiukset). Huoletta värjään n. 3vko välein juurikasvun piiloon.
Hennasin pari vuotta. Saa kauniin luonnollisen sävyn, mutta laitto vaatii vähän opettelua. Esim. vaikutusaika ja se peittääkö hiukset vaikuttaa sävyyn. itse pidin yleensä 2 h ja peitettynä.
Hyvin pysyi hiuksissa, mutta kun haluaa luopua, niin on iso operaatio.
Niin ja yksi vinkki. Osta henna etnisestä ruokakaupasta. Iso paketti maksoi n. 3 euroa ehkä pari vuotta sitten. Luontaistuotekaupassa henna voi olla esim. 16 euroa per yhden kerran värjäyssetti.
Minulla ainakin pysyy hyvin. Väri haalistuu, mutta kokonaan ei lähde.
Pysyy, ei lähde kuin kasvamalla tai kampaajalla voimakkaalla blondauksella itselläni aikanaan.
Hiusten oma väri tai värjäykset vaikuttavat lopputulokseen, voi tulla isojakin yllätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
miksi.
haittavaikutukset.
Mitkä haittavaikutukset?
Vierailija kirjoitti:
Hennasin pari vuotta. Saa kauniin luonnollisen sävyn, mutta laitto vaatii vähän opettelua. Esim. vaikutusaika ja se peittääkö hiukset vaikuttaa sävyyn. itse pidin yleensä 2 h ja peitettynä.
Hyvin pysyi hiuksissa, mutta kun haluaa luopua, niin on iso operaatio.
Niin ja yksi vinkki. Osta henna etnisestä ruokakaupasta. Iso paketti maksoi n. 3 euroa ehkä pari vuotta sitten. Luontaistuotekaupassa henna voi olla esim. 16 euroa per yhden kerran värjäyssetti.
Prismat myi aiemmin Mc urht tms. Hennaa n. 7€/paketti. Cultivatorsin ja khadin tuotteet on aika hintavia marketeissa
Vierailija kirjoitti:
miksi.
haittavaikutukset.
Voitko kertoa mitä nämä haittavaikutukset ovat oikealla hennalla. Toki allerginen voi kaikille kasveille olla, mutta tämän lisäksi.
Aito luonnon punainen henna myrkytöntä, toisissa muistaakseni lisäaineita, mustassa ainakin.
Vierailija kirjoitti:
miksi.
haittavaikutukset.
Minäkin haluaisin kuulla mitkä haittavaikutukset? Henna on kasvi ja sillä ei ole mitään tekemistä mustien hennatatuiontien kanssa
Luonnonhenna on yleensä turvallista, mutta musta henna voi olla vaarallista, sillä se saattaa sisältää PPD:tä, joka voi aiheuttaa vakavia allergisia reaktioita. PPD on kemikaali, jota lisätään mustaan hennaan värin tummentamiseksi ja sen kestävyyden parantamiseksi, mutta se voi olla haitallista iholle
Kannattaa tehdä, kuten muissakin hiusväreissä, ensin koevärjäys pieneen osaan. Vaaleissa hiuksissa tunti riitti aluksi punaisessa hennassa voimakkaaseen väriin.
Todellakin pysyy, pois sitä ei saa. Oon testannut eri vaikutusaikoja, viimeksi puoli tuntiakin riitti, kun halusin kevyemmän sävyn. Pidemmällä vaikutusajalla syvempi ja vielä paremmin pysyvä väri. Sävy muuttuu parin ekan päivän ajan vähitellen, heti pesun jälkeinen sävy ei ole se lopullinen. Kolmasosa pakkauksesta riittää mulla tyvikasvuun, eli tosi halpaa.
Värjään merkillä Cultivators. Saa ainakin Prismasta, Ruohonjuuresta, Kärkkäiseltä. Itsellä pysyy paljon paremmin kuin synteettiset hiusvärit jotka poispeseytyivät kolmessa viikossa ja jätti hiukset vaurioituneiksi. Hennalla saa kauniimmat, terveemmät sekä kiiltävämmät. Etsi netistä tuloksia niin näät lopputuloksia eri sävyistä. Mielisävyni on itse sekoittamani Dark Blonde ja Auburn Copper 50:50. Väri pysyy niin hyvin että vaatii jatkossa vain juurivärjäyksen. Kerran vuodessa teen kokovärjäyksen hiuksiin. Voi olla että tarviit pari värjäyskertaa ennenkuin väri tarttuu kunnolla hiukseen, mutta sitten se siihen jääkin. Pidän kolme tuntia kelmun ja myssyn alla. Käytä jatkossa vain sulfaatitonta shamppoota ja hoitoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Luonnonhenna on yleensä turvallista, mutta musta henna voi olla vaarallista, sillä se saattaa sisältää PPD:tä, joka voi aiheuttaa vakavia allergisia reaktioita. PPD on kemikaali, jota lisätään mustaan hennaan värin tummentamiseksi ja sen kestävyyden parantamiseksi, mutta se voi olla haitallista iholle
Valetta puhut. Musta hennaväri sensijaan sisältää paljon Indigoa. Indigoa myydään erikseenkin pakkauksissa, tummentaa muitakin hennavärejä halutun lopputuloksen saavuttamiseksi.
Pitkään hennanneena on tullut yksi haittavaikutus: jos en ole pessyt ja huuhdellut hennaa pois erittäin huolellisesti, hennan haju ennen seuraavaa pesua yskittää, sillä sairastan astmaa. Siksi pesen kaiken hennan sampoolla pois kahteen kertaan heti värjäyksen yhteydessä ja huuhtelen huolellisesti. Tämä ei ole vähentänyt värin tarttumista, vain hajua.