Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mitä talopaketti tulee oikeasti maksamaan?

Vierailija
20.08.2025 |

Eli jos ostan avaimet käteen talopaketin + tontin niin paljonko sen päälle pitää laskea kulua? Tontti ihan kaava-alueelta.

Kommentit (31)

Vierailija
22/31 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy sieltä talofirmasta että mitä vielä lisäksi kyllä ne auttaa. Kyllä noin 250000€ saa jo talon jos et asu pääkaupunkiseudulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rakentamiseen liittyvä lupabyrokratia maksaa.

Vierailija
24/31 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täällä tulee kaikki kertomaan kuinka säästää tekemällä tämä ja tuo itse. Mulla ei ole kiinnostusta tehdä mitään itse vaan saada nimensä mukaisesti avaimet käteen -talopaketti. -ap

Vierailija
25/31 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs tietoliikenneliittymä, jos haluaa maata pitkin tulevan eikä antennin.

Tarkoitatko valokuitua vai kaapeli-tv:tä?

Vierailija
26/31 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy talopakettifirmalta.

Vierailija
27/31 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy talopakettifirmalta.

Kai ne myyntireiskat jättää kuitenkin osan muille kuin heille menevistä kustannuksista kertomatta.

Vierailija
28/31 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa ettei kaikkea kannata ja tarvitse tehdä kerralla. Pihaan saa menemään muutamasta tonnista aina useampaan kymppitonniin ihan helposti. Itse laitettiin nurmikko ja vähin erin paranneltu puutarhaa vuosien varrella. Voi jättää myös kanervikolle jos männikköä ja laittaa vaan kivituhkalla tasaisen pihan.

hatusta vetäen jotain hintoja

Sähköliittymä 2500-3000€ (voi olla enemmänkin jos kaukaa joutuu vetämään)

Piha 5000-10000€, hitusen pihakiviä mukana. Ei mikään erityisen hieno piha

Kunnallistekniikka eli vesi+jätevesi 5000-8000€

Valokuitu max 2000€, yleensä saa paljon halvemmallA

4G/5G muutamab kympin, ulkoantennilla ehkä 600€ asennettuna jos hankala paikka signaalille

Mahdollinen todella hieno lasitettu veranta 20000-40000€

Perusveranta valokatteella 5000-10000€

Piharakennukset 1000-70000€ kpl

Kaikki riippuu siitä haluatko aivan kaiken heti ja nyt avaimet käteen mallilla vai teetkö kuten yleensä eli tehdään loppuja hienosteluja sitten kun on varaa toiseen lainaan?

HUOM. Älkää säästäkö pistorasioissa tai mahdollisessa verkkokaapeloinnissa (tukiasemien datapisteet, jne). Niitä on tosi ärsyttävä laittaa pintavetona jälkikäteen.

suunnittele ja paljon. Käy katsomassa mallikohteita, et kadu. Jos huiskit suunnittelun, niin yllätyksiä tulee. ChatGPT voi olla myös ok apuri selvityksissä

Vierailija
29/31 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi- ja viemärikustannukset, sähköliittymä, TV, Netti, pihatyöt ja kaikki se, mitä mahdollisesti paketistasi puuttuu, esimerkiksi kodin koneet, huonekalut, astiasto, kiuas, erilaiset verot yms ja tietysti lainakustannukset Varaa nyt aluksi kuitenkin vähintään 100 000 euroa.

Vierailija
30/31 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

200000 eurolla saa jo hyvän talon sisältää perustukset. Siihen viemäri, sähkötyöt 50000 euroa lisää

Vierailija
31/31 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ap edes YMMÄRRÄ lukea sitä talopaketin sopimusta, että miltä siihen kuuluu, suosittelen vahvasti että et rakenna. Ja 400 000€ saa kyllä rakennettua jo isonkin talon, toki ei silloin, jos ei ole valmis mitään itse tekemään eikä osaa. 

En aio tehdä itse mitään muuta kuin maksaa loppulaskun enkä tarvitse isoa taloa. -ap

Siinä tapauksessa kannattaisi katsoa valmiilta markkinoilta = halvempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän