Syökä teidän taaperot koko munan esim.muumimunan?
Meillä tyttö söisi vaikka kaksi tai kolme isoa munaa peräkkäin jos antaisin ja muuta makeeta päälle. onkohan ihan liian perso makealle...Pakko vähän rajoittaa lapsen herkuttelua.
Kommentit (7)
Kai sitä voi herkutella, jos vanhemmatkin herkuttelevat - silloin tällöin!
Muumimunista eivät edes tykkää (suklaasta, sisältö kyllä kelpaa), mutta muuten suklaa kyllä maistuu.. mutta ei todella kuin ihan vähän vaan kerralla, vaikka antaisin enempikin syödä.
Sama muussakin ruoassa, pyytävät itse mieluummin porkkanaa ja omenaa, kuin syövät mitään tarjolla olevia herkkuja. Ok, jotain karkkia, sokeria ja vain tiettyä sorttia karkkia saattavat syödä hieman enempi, esim. Muumi-karkkiaskit menee, mutta vain tietynväriset sieltä isommalle. ;) Sipsit ja popcornit ja jäätelö maistuu sentään, ne onkin ainut herkku, mutta ei niitäkään mene rajattomasti, puolikas jäätelöpuikko korkeintaan, ja samaten popcornia ehkä joku 1-2dl, ja sitten taas pyydetään sitä omenaa tai banaania tai kurkkua.
Sama se on muunkin ruoan suhteen. Paitsi sitten joku porkkana ja kurkku, ja sitten maissi, niitä sitten menee paljon. Ja perunaa, seurana rasvaa, jos margariinipurkin unohdan vartioimatta, niin se on takuulla tyhjä alta aikayksikön, kun lapset pääsee lusikan kanssa sen kimppuun.
pojat täyttävät toukokuussa 3 ja 5, he söisivät makeeta kuinka paljon tahansa. Säätelen todellakin munien syöntiä. Ovat jo saaneet monta muumi ja puuha pete munaa ja lisää tulee. Aion osasta antaa vain yllätyksen, meillä on munan etsintää pääsiäisenä ja isompien munien yllätys kuoret ihan munan muotoisia, niitä vähän koristelen tarroilla ja pojilla hauskaa kun etsivät munia ja saavat yllätyksiä.
Meillä onnex syödään myös muuta yhtä innolla.
Meillä ennemmin keksejä ja jäätelöä menisi niin paljon kuin vain antaisi, mutta karkki ei niinkään ja suklaa vielä vähemmän.
Meillä se on ainakin pelkästään makuasia. Eivät vain tykkää niin kovasti suklaasta. Ainoa suklaamuna mikä maistuu on kinder mutta siitäkin maistuu ainoastaan yhden munan suklaa, yllätys kiinnostaa enemmän. Jäätelöä sen sijaan menisi paljon. Itse olin samanlainen lapsena ja edelleenkin, en syö paljon suklaata ja karkkia mutta jädeä menee tosi paljon. Niin, ja mieheni syö suklaata enemmän mutta ainoastaan kinderpatukoita ja -munia, joten meillä ainakin vaikuttaa vahvasti myös se, että lapset ovat tottuneet syömään samalla tavalla kuin me ja oppineet tykkäämään samoista asioista.
koko munaa 2,5 vuotias. Pitää kyllä herkuista, mutta syö niitä vähän (vähän syö myös kunnon ruokaa eli linja pitää.). Eikä munien krääsästäkään lapsi pahemmin välitä. Itse ostin hänelle yhden munan pääsiäiseksi; isovanhemmilta sai pari lisää.
Kumpikin lapsistani syö koko munan. Tämä tapahtuu pääsiäisin.