Onko teillä tullut Netflixin nimissä huijausviestejä puhelimeen?
Mulle tuli tämmöinen viesti: "Viimeisin suoraveloitus hylättiin. Päivitä tietosi 24 tunnin kuluessa, jotta tilauksesi ei keskeydy." Ja sitten joku ihme linkki mukana. Menin läppärillä tuohon linkin sivustolle ja onneksi viruksentorjunta esti viruksen. Katsoin myös pankin tilitiedoista onko mun Netflix-tilaus veloitettu tililtä ja kyllähän se on.
Kommentit (7)
Kuka hullu klikkaa tuntemattomia linkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu klikkaa tuntemattomia linkkejä?
Se oli niin aidon näköinen. Eipä onneks mitään sattunut.
Ei ole tullut. Mun Netflix on yhdistettynä palveluna mtv katsomo+ kanssa ja lasku tulee Telian sovelluksen kautta. Ja jos tämmöinen ylipäätään joskus tulisi, niin menen silloin itse suoraan yrityksen omilta sivuilta tarkistamaan asian ja käytän kirjautumisiin mobiilivarmennetta. Jostain syystä minulle ei ole näitä viestejä, sähköposteja eikä soittoja tullut.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tullut. Mun Netflix on yhdistettynä palveluna mtv katsomo+ kanssa ja lasku tulee Telian sovelluksen kautta. Ja jos tämmöinen ylipäätään joskus tulisi, niin menen silloin itse suoraan yrityksen omilta sivuilta tarkistamaan asian ja käytän kirjautumisiin mobiilivarmennetta. Jostain syystä minulle ei ole näitä viestejä, sähköposteja eikä soittoja tullut.
Mistähän se johtuu että toisille näitä tulee ja toisille ei? Onko omia tietoja jaettu itse netin kautta huijareiden ja mainostajien käyttöön? Kerrotaan jatkuvasti kuvin ja sanoin mitä tehdään, kenenkä kanssa ja missä ollaan. On aika helppo selvittää näistä ihmisistä todella paljon asioita nykypäivänä.
Mnkälaisia huijausyrityksiä ja mistä niitä on teille tullut?
Kiitos tiedosta.