Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalismasut alkuviikko

22.09.2008 |

Heips vaan kaikille. Kuten klo ajasta näkee niin yö työläinen kirjoittelee...onko mahdollisesti muita jotka tekee kolmivuorotyötä?

Minulla on nimittäin aika hankala olla yöt töissä. Aikaisemmin olen kovasti tykännyy ja olen tehnyt 5 yötä per kolmeviikko...nyt tuntuu etten millään pysy hereillä, vatsassa tuntuu vihlontaa huomattavasti enemmän kuin ilta tai aamuvuorossa. Olen pyytänyt että vain yksi yö per lista, mutta nyt tuntuu sitlä että huomenna en haluaisi tulla lainkaa...

Ois kiva jos kertoisitte omasta kokemuksestanne...

terv: Särkija rv 14+2

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä unia näyttää.Mulle piti mukamas tehä sektio kun mulle oli joku ihme sydänvika tullu etten pystynyt normaalisti synnyttämään...Ja sitten ne tikit mitä tuli mahaan niin oli sellasella mustalla karhunlangalla laitettu.Voi sitä helpotuksen tunnetta kun heräsin ja tajusin että oli vaan unta!huh huh...Ja vauva oli sitten poika.Esikkoa odottaessa näin sellasta että joku mies kuoli ja muuttu hunajaksi.Sitten se hunaja tarttu mun paitaan kiinni ja se oli kamalaa....ei siis mitään järkeä.

Nyt jos lähtis laittaman päikkäreille tytön ja itekkin vähän oikasis.Neiti leikkii pikkueteisessä kumpparit jalassa ja reppu selässä,on kuulemma hississä.On raahannut koirankin sinne.Ja huutelee postiluukusta naapureille kun kävelevät pihalla..hävettää..

Vierailija
22/29 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli viidettä odottelen ja la on 24.03.

Nyt kerrankin oli aikaa ja etenkin Avionin kysymys tällaiselle jo "megakatraan" omaavalle... :) Meillä lapset ovat syntyneet 03/01, 10/03, 08/05 ja 09/07. Ikää itsellä jo 38 eli ehtoopuolella näissä lastenhankinnoissa kyllä jo olen. Ja siihen jaksamiseen: itsellä vaikuttanut tosi paljon se millainen nukkuja vauva on ollut. Meillä "lapsisarjan" kakkonen oli oikea supernukkuja ja itse välillä pyörittelin tuolloin peukkuja, että mitähän seuraavaksi tekisi. Perheeseemm kuului tuolloin kolme koiraa, nyt kaksi. Mutta kyllä ne peukalon pyörittelyt ovat sittemmin jääneet kun kolmas ja tämä neljäskin lapsistamme on ollut "huonompi" nukkumaan niin öisin kuin päivisin. (Tällä hyvällä nukkujalla eli toisiksi vanhemmalla lapsella tarkoitan sitä, että nukkui yöt lähes alusta alkaen katkotta, ja päiväunet olivat ruhtinaallisia 3-3,5tuntia).

Omaa jaksamista auttaa se, että olen vanhempainvapaan jälkeen ollut töissä (aikuisten jutut...) ja se, että mieheni osallistuu arjen pyöritykseen. Ensi kertaa nyt neljännen lapsen jälkeen töiden aloittaminen on tuntunut raskaalta. Tosin ikäeroa neljännen ja viidennen välille tulee vain 1,5v., joten alkuraskauden huonot olot yms ovat varmasti verottaneet jaksamista.

Kotiin tietysti voisi jäädä, jos taloudellisesti sellainen olisi mahdollista. Asunto-/autovelallisena se vain ei onnistu :((

Olen ketjuanne lukenut silloin tällöin ja tunnistanut tuttuja oireita. Itselläni edelleen vaivaavat iltaisin huonot olot, mutta ovat onneksi jo selkeästi lievempiä ellotuksia kuin muutamia viikkoja sitten.

Hyvää torstaita kaikille maalismasuille,

Titan 14+1 (laskut välillä sekaisin, mutta kait ne vkot noin oli...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriseerumiseula on aikaisemmin tehty riskiryhmille. Vuoden vaihteesta veriseulaa on alettu tekemään kaikille odottajille HUSsin alueelle. Eli tämä on ihan kiinni siitä mihin sairaanhoitopiiriin kuulut, samalla tavalla, kuin ultrien määrä ja ajankohtakin.

Vierailija
24/29 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keskisessä Suomessa seulaan saa osallistua yli 30 v. odottaja. Ja siihen kuuluu oman valinnan mukaan np ultra, veriseula (kromosomipoikkeavuudet), verikoe, jossa tutkitaan vakavaa munuaissairautta, sekä nyt uutena rakenneultra.

Tuloksessa otetaan huomioon np turvotus (meillä 0.5mm), verikoetulokset, sekä äidin ikä. Ja täällä päin vielä saadaan tuo suhdeluku. Jatkotutkimuksia tarjotaan vasta, kun suhdeluku on 1:250. Eikä silloinkaan monellakaan ole mitään ongelmia.

Täällä tullut pari uutta vaivaa. Lenkillä käydessä häpyluu ja nivuset kipeytyvät niin, ettei lenkin jälkeen meinaa pystyä asentoa vaihtamaan.

Ja lisäksi on tullut jonkinlaisia rytmihäiriö tuntemuksia. Normaaliolotilassakin minulla on joskus sellaisia muljahduksen tunteita, jotka olen tulkinnut hyvälaatuisiksi ekstroiksi. Mutta viikon ajan niitä on tullut useita kertoja päivässä. Onko kellään vastaavanlaisesta kokemuksia?

Mutta hyvää viikonlopun alkua kaikille!

Kaarna@laiva rv.14+3 (?)

Vierailija
25/29 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa eksyin keskustelupalstoille ja pakkohan se oli osallistua. Esikoista odotellaan ja viikkoja menossa 16+5. Ihanaa kun voi jo nauttia raskaudesta pahoinvoinnin ja alkujännityksien jälkeen. Eilen oli terveydenhoitajalla käynti ja sydänääniä kuunneltiin, pulssi oli hurjat 155. Tosin sydänääniä oli vaikea löytää ja terveydenhoitaja arveli, että sikiö on kiinnittynyt etuseinämään. Onko muita vastaavia tapauksia? Käsittääkseni tilanne on aivan normaali, liikkeitä vaan voi olla vaikeampi alussa tuntea... Rakenneultrassa tilanne selviää vasta varmaksi, sinnekin on aikaa vielä melkein kuukausi. Innolla odotellaan että pääsee taas asukkia näkemään.

Hauskaa viikonloppua kaikille! :D

Vierailija
26/29 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla niitä on ollut myös. On ollut vähän aina ja kun stressaannun niin lisääntyvät. Itselläni on verenpainelääkitys ollut vuodesta -99 ja aina raskauksien aikana sitä on pienennetty tai jätetty pois kokonaan kun verenpaineet ovat laskeneet tosi alas. Itsellä varmaan tuo verenpainelääkityksen (betasalpaaja) vähentäminen lisää vielä muljahduksia.

Kerran kysyin nlalääkäriltä asiasta ja vastauksen sain, että silloin, jos ovat "vaarallisia" sen kyllä tuntee/hakeutuu hoitoon. Tulee kuulemma niin huono olo...

Hyvää viikonloppua kaikille,

Titan

Vierailija
27/29 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin,silloinkun yrittää levolle asettua niin ihan ärsyttäviä ovat.Ei niitä onneksi joka päivä tule...Mutta sitten kun tulee niin kyllä ne pistää syvään huokailemaan. Olin tuhma ja ostin illaksi YHEN siiderin,kauhea himotus.Piti kauppa moneen kertaan kiertää että löysin 0,3 litrasen kun ajattelin että puolen litran pullo olis jo hurjastelua tässä tilassa...Eilen rupes yhenäkin näkymään vauvan potkut päälle päin,hassun näköstä.Onhan sieltä sellasta mönkimistä näkyny jo jonkun aikaa mutta nyt nuo potkut erottuu.Ja ne ei mitään pieniä jumpsauksia olekkaan!Minkälainen kylkiluun murskaaja tästä kehittyy loppua kohden.Esikko olo aika paha.Auts.Ja tänään huomasin kauhukseni että on maha kasvanu mun lempifarkuista ulos,ne mahtu vielä viikko sitte ihan hyvin kiinni.Pääsee vaateostoksille!

Nyt TAAS siivoamaan,koirilla oli kamalat kuratassut kun rymistelivät sisälle takapihalta...

Sunny ja vauveli rv 17+0

Vierailija
28/29 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans on ollu noita rytmihäiriöitä jo vuosia ja syön niihin verenpainelääkettä. Nyt tosin raskausaikana tosi matalaa annosta, ja inhottaviahan ne jumpsaukset on! Mutta niille kun ei voi oikein mitään tehdä...

Joku kyseli etuseinämään kiinnittymisestä... Mulla on istukka tässä raskaudessa kohdun etuseinämässä ja sydänäänten kuuntelu on tosi hankalaa, kun kuuluu vaan omat jumpsutukset. Naurettiinkin terkkarin kanssa että oon tainnu nielasta sydämeni :) Vauvankin äänet sieltä välillä taustalta kuuluu mut sit häviävät taas. Luultavasti johtuu just etuseinäistukasta, koska edellisen kans sydänäänet kuulu vahvasti jo viikolla 9+1. Ja ultrassa on nytki varmistettu et kaikki on kunnossa.

Uskomaton olo kun ei kokoajan okseta. IHANAA!!!!

Piiperö rv 14+6

Vierailija
29/29 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas on viikko lopuillaan. Saatiin tuossa äsken ihanasti sydänäänet kuulumaan :) on noin kerran viikossa koitettu kuunnella ja 5v haluaa aina kuulla myös jumputukset ja on aina niin iloinen kun kuulee ne :)

Aiemmin on ollut ISO hakeminen,et on löytynyt ja aina on kadonnut samantien,nyt sit löytyi heti ja kunnon TUMTUMTUM,syke n 140,eli ihan niinkuin olen kokoajan ajatellutkin niin poikaan (kai?) se viittaa :)

keyes rv17