Puilla lämmittäjät, joko olette alkaneet lämmittää taloa?
Itse tein eilen ensimmäiset pienet tulet, nyt toiset. Ihan muutama pieni klapi. Ihan odotan aikaa, kun saa alkaa lämmittää kunnolla 😍 Ja sitä että puuhellalla on aina lämmintä vettä kattiloissa 😄
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt kukaan vuonna 2025 enää puilla lämmitä? Kannattaisi vähän kehittyä. Tuohan on ihan keskiaikameininkiä :D
Keskiaikameininki on just parasta. 1890 rakennettu talo, valurautakamiina, hiljalleen rätisevä tuli. Usein istun lattialla lampaantaljalla teemukin kanssa ja kehräävä kissa painautuu kylkeen kun katselen tai kohennan tekemääni tulta. Ihanaa kun tulee syksy ja talvi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt kukaan vuonna 2025 enää puilla lämmitä? Kannattaisi vähän kehittyä. Tuohan on ihan keskiaikameininkiä :D
Moni lämmittää yhdistelmällä sähkö & ILP & puu
Ei tod, helteiden jäljiltä asunnossa on vieläkin 24.
Koko kesän olen pitänyt tulta hellassa pari kertaa viikossa ja polttanut pesällisen puita ja roskia. Myöskin helteiden aikana. Kun piti tulta aamuyöstä, niin sai läpivedolla tasaantumaan lämpötilan hyvin, eikä pirtti lämmennyt liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä lämmitän ja poltan samalla kertaa roskatkin, että ilmastonmuutos ei pysähdy paikoilleen!
Ei meilläkään vielä tarvitse lämmittää, vanhassa puutalossa. Mutta öisin on ulkona ollut jo vain 6-7 astetta, joten hiljalleen alkaa viilentyä sisälläkin. Tulisijoja hyvä herätellä etukäteen, vaikka ei vielä lämmitäkään. Muutaman klapin tulet.