Onko Flixbussilla matkustaneita paikalla?
Haluaisin tietää, onko kaikki mennyt matkalla ok. Aikataulut pitäneet, kommunikointi kuljettajan kanssa ok, onko bussi siisti, ym?
Kertokaa... Jännittää vähän ajatus ostaa lippua tämän yrityksen vuoroihin.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju, sori. Mutta onkohan SUOMEN reiteistä tullut lisäkokemuksia tänne? Netistä luettava palaute on kyllä aika hurjaa, mutta jotenkin kai nämä toimii, kun vuoroja on. Haluaisin testata tätäkin Helsingin ja Turun välillä, mutta uskaltaako.
Miksi - tuolla välillä on Onnibusseja vaikka kuinka paljon! Luota niihin!
Onnibussilla olen jo matkustanut paljon. Perus-Onnibussi ei yleensä ota pyöriä kyytiin ja pitäisi katsoa, onko Flixillä ne telineet kaikissa vuoroissa ja miten homma toimii. Nyt sattuisi sopiva vuoro omiin aikatauluhin Flixbussilla ja voisin testata, aikaa olisi jonkin verran siinä vaikka olisi vähän myöhässäkin.
Jyväskylästä Helsinkiin tai Helsingistä Jyväskylään olen tänä vuonna muutaman kerran työmatkoilla istunut kyytiin. 4,99e suuntaansa ei ole tosiaankaan paha hinta ja yhdelläkään matkalla ei ole ongelmia ollut. Aikataulut ovat kyllä pitäneet. Porukka kansainvälistä kyydissä ja kuskeina, joten perussuomalaisille voi olla ankea matka, jos joku erivärinen viereen istuu. Yleensä kyllä ollut ihan oma penkki kaikille. Penkit voisi olla vähän parempia istua, mutta muuten ihan ok. Pyöristä puheen ollen: Jyväskylässä muuten oli Onnibussia odottamassa nuorehko pyöräilijä, jolle ihan selvällä suomen kielellä sanottiin että painu v-uun siitä ei me mitään pyöriä kyytiin oteta. Että kotimaista asiakaspalveluakin on kuskeissa monenlaista. Onnibussin kyydissä on muuten se paikkalippu ja poikkeuksetta joutuu joku aina vaihtamaan paikkaa, kun oon ennakkoon lipun varannut ja paikat täytetään kuin silakat purkeissa etupenkeistä lähtien, vaikka olisi tyhjiä paikkoja auton takaosassa. Flixissä voi istua aivan vapaasti sinne minne haluaa. Vessoja en oo kummassakaan testannut. Joissakin löytyy usb-laturin paikka puhelimelle tai mainostavat wifiä, mutta näkyy olevan ihan siitä riippuva, mikä linja sattuu sinä päivänä olemaan liikenteessä.
-winner-
Kiitos winner! Jep itse otan paikan yleensä sieltä takaa juuri em. syystä. Aika paha tuo haistatus. Mulle on yleensä Onnibussissa ollut mukavat kuskit.
No niinpä. Mullekin särähti kyllä aika pahasti, koska pyöräilijä ei vaikuttanut miltään ongelmatapaukselta kuitenkaan. Mutta siis Flixiä käytän nimenomaan sen edullisuuden takia, omalla autolla ei kannata tuota matkaa HKI-JKL ajaa.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju, sori. Mutta onkohan SUOMEN reiteistä tullut lisäkokemuksia tänne? Netistä luettava palaute on kyllä aika hurjaa, mutta jotenkin kai nämä toimii, kun vuoroja on. Haluaisin testata tätäkin Helsingin ja Turun välillä, mutta uskaltaako.
Miksi - tuolla välillä on Onnibusseja vaikka kuinka paljon! Luota niihin!
Onnibussilla olen jo matkustanut paljon. Perus-Onnibussi ei yleensä ota pyöriä kyytiin ja pitäisi katsoa, onko Flixillä ne telineet kaikissa vuoroissa ja miten homma toimii. Nyt sattuisi sopiva vuoro omiin aikatauluhin Flixbussilla ja voisin testata, aikaa olisi jonkin verran siinä vaikka olisi vähän myöhässäkin.
Jyväskylästä Helsinkiin tai Helsingistä Jyväskylään olen tänä vuonna muutaman kerran työmatkoilla istunut kyytiin. 4,99e suuntaansa ei ole tosiaankaan paha hinta ja yhdelläkään matkalla ei ole ongelmia ollut. Aikataulut ovat kyllä pitäneet. Porukka kansainvälistä kyydissä ja kuskeina, joten perussuomalaisille voi olla ankea matka, jos joku erivärinen viereen istuu. Yleensä kyllä ollut ihan oma penkki kaikille. Penkit voisi olla vähän parempia istua, mutta muuten ihan ok. Pyöristä puheen ollen: Jyväskylässä muuten oli Onnibussia odottamassa nuorehko pyöräilijä, jolle ihan selvällä suomen kielellä sanottiin että painu v-uun siitä ei me mitään pyöriä kyytiin oteta. Että kotimaista asiakaspalveluakin on kuskeissa monenlaista. Onnibussin kyydissä on muuten se paikkalippu ja poikkeuksetta joutuu joku aina vaihtamaan paikkaa, kun oon ennakkoon lipun varannut ja paikat täytetään kuin silakat purkeissa etupenkeistä lähtien, vaikka olisi tyhjiä paikkoja auton takaosassa. Flixissä voi istua aivan vapaasti sinne minne haluaa. Vessoja en oo kummassakaan testannut. Joissakin löytyy usb-laturin paikka puhelimelle tai mainostavat wifiä, mutta näkyy olevan ihan siitä riippuva, mikä linja sattuu sinä päivänä olemaan liikenteessä.
-winner-
Kiitos winner! Jep itse otan paikan yleensä sieltä takaa juuri em. syystä. Aika paha tuo haistatus. Mulle on yleensä Onnibussissa ollut mukavat kuskit.
No niinpä. Mullekin särähti kyllä aika pahasti, koska pyöräilijä ei vaikuttanut miltään ongelmatapaukselta kuitenkaan. Mutta siis Flixiä käytän nimenomaan sen edullisuuden takia, omalla autolla ei kannata tuota matkaa HKI-JKL ajaa.
-winner-
Jep, eihän tuommoinen oo kivaa muillekaan, jotka joutuu tuommoisen haistattelijan kyytiin 😀. Enemmän olen näistä Flix-kuskien haistatteluista lukenut ja ihmetellyt toki niitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri matkusti Saksan poikki yöbussilla ja tankkauspysähdyksellä meni pissalle. Vessasta tullessa bussi oli ajanut pois ja tietty kaikki passit, avaimet, lompakot ja puhelimet mukanaan. Siinä sitten istui keskenään saksalaisella huoltoasemalla keskellä yötä ja joutui liftaamaan kotiin ja jättämään valituksen jonka käsittely oli oma soppansa.
Flixbusseilla on aika mojova maine ja näiden kanssa saa juuri sitä palvelua mistä maksaa. Itse otan flixin jos haluan matkustaa halvalla, mutta siis etukäteen jo asennoidun että ei kuuta taivaalta tarvitse odottaa. Ihan ok lyhyemmille matkoille. Ranskassa ollut paljon matkatavaravarkauksia.
En voi käsittää kuinka tyhmä pitää olla, että jättää passinsa, rahansa, puhelimensa yms. bussin penkille lähtiessään ulkomailla jonnekin huoltoaseman vessaan kun bussissakin on WC. Kulutusta lähtöajasta ei kai ollut savoksi.
Kyselin aiemmin kokemuksia Suomesta, ja tein jonkin aikaa sitten oman testimatkani. Bussi tuli Kampissa laituriin vain hetken ennen lähtöaikaa. Bussissa oli jotakuinkin täyttä (yksikerrosbussi) ja lippujen tarkastus kesti, joten lähdössä oltiin 12 minuuttia myöhässä. Matka sujui kuitenkin suht sukkelaan ja perillä oltiin ehkä seitsemän minuuttia jäljessä tms. Seuranta näytti, että myöhästyttäsiin vain minuutti.
Paikkavaraus oli ihan hyvä, koska oli tosiaan täyttä. Paikat oli merkattu jollain pehmopaperilapuilla. Viereeni tuli suomalainen, mutta odottaessa oli kyllä suomenkieli vähemmistönä. Ehkä moni matkustaa Onnibussilla täällä helpommin ja sellainenkin oli lähdössä niihin aikoihin, kun tämä Flix pääsi liikkeelle.
Kuljettaja oli ystävällinen ja ajoi siististi. Matkatavarat laitettiin itse ruumaan, koska kuskin aika meni lippujen tarkastukseen. Onnibussiin verrattuna oli hyvä, että istuimen selkänojassa oli laskettava pöytätaso kuten vaikka junissa.
Olemme menneet Zürichistä Colmariin Flixillä. Hyvin toimi
Saksassa, Hollannissa ja Belgiassa ajellut. Ovat halpoja, aikataulut ja bussit ihan ok. Belgiassa ja Pariisiin päin menevillä reiteillä matkatavaravarkauksia. Asiakaspalvelua turha odottaa. Kaverin jättivät yöbussista pimeälle huoltoasemalle kun meni vessaan bussin tankatessa, kun tuli takaisin niin koko bussi oli ajanut pois ja siellä tietty kännykkä, lompakko, avaimet :D
Flix on vähän kuin bussien Ryanair. Ei kannata odottaa mitään ihmeellisempää.
Kuopio- Joensuu väli flix-bussilla 1 tunti 40 minuuttia. Rauhallistta ajamista, moderni bussi. Ei mitään valittamista. Kaksi kuskia oli, koska bussi oli lähtenyt Virosta. Edullinen hinta.
Olen matkustanut Jyväskylästä Kuopioon ja oli tosi viihtyisä bussi.
Joskus 10v sitten tuli käytettyä Saksassa ja sen naapurimaissa. Oli siistit bussit ja aina aikataulussa. En osaa sanoa miten täällä Suomen päässä toimivat.