Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeutit yms, joista ei saa mitään irti?

Vierailija
17.08.2025 |

Onko teillä kokemuksia tällaisista mt-työntekijöistä? Kyselevät vain kysymyksiä tai sanovat vain jaa, m-hmm, ahaa?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin puolesta kyselen... 

-en ole psykopaatti 

Vierailija
2/37 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että Suomessa pidetään ihanteena sitä, että ihminen saa kuulla omat ajatuksensa ääneen puhuttuina ja tajuaa vastaukset itse, ilman että ammattilaisen täytyy sekaantua asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on myös täynnä huonosti koulutettuja (=paskat oppilaitokset vailla laatua) eri alojen terapeutteja (puhe-, fysio-, jalka- tai mielenterveys-), jotka 'ovat vain töissä täällä' eikä laatu, asiakaspalvelu tai tulosten saaminen kiinnosta. 

Vierailija
4/37 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on myös täynnä huonosti koulutettuja (=paskat oppilaitokset vailla laatua) eri alojen terapeutteja (puhe-, fysio-, jalka- tai mielenterveys-), jotka 'ovat vain töissä täällä' eikä laatu, asiakaspalvelu tai tulosten saaminen kiinnosta. 

Puheterapeutti on yliopistokoulutus. He opiskelevat logopediaa.

Vierailija
5/37 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä pääsi nauru kun kuulin että pahin ja häiriintynyein koulukiusaaja oli pikavalmistunut lyhytterapeutiksi. Sitä ennen hän oli opettaja ja tätä ennen terveydenhoitaja.

Narsistit projisoivat oman avuntarpeensa muihin.

Vierailija
6/37 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä monenlaisia.

Persoona, koulutus, taito, kokemus.

Ihan sanalla lailla on erilaisia, kuin muitakin työntekijöitä on.

Vierailija
7/37 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen terapeutin ammattitaso on sitä parempi mitä enemmän antaa sinun itse työskennellä. Tämä tieto on  ihan perusasioita jos alasta mitään ymmärtää. Se TYÖ on itsesi kanssa tehtävä sinun itse ja terapeutti vaan tukee ja stimuloi että työskentelet asioitten parissa joissa olet alikehittynyt henkisesti.

Vierailija
8/37 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin muutaman kerran työterveyspsykologilla. Hän viljeli hienoja termejä, vastavalmistunut. Mitään näkemystä tai tukea antavaa ei keskusteluista saanut. Lähinnä kiusaannuin. 

Vierailija
9/37 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen terapeutin ammattitaso on sitä parempi mitä enemmän antaa sinun itse työskennellä. Tämä tieto on  ihan perusasioita jos alasta mitään ymmärtää. Se TYÖ on itsesi kanssa tehtävä sinun itse ja terapeutti vaan tukee ja stimuloi että työskentelet asioitten parissa joissa olet alikehittynyt henkisesti.

"Tämä tieto on ihan perusasioita jos alasta mitään ymmärtää."

Älä nyt viitsi, aikuinen ihminen.

Vierailija
10/37 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä monenlaisia.

Persoona, koulutus, taito, kokemus.

Ihan sanalla lailla on erilaisia, kuin muitakin työntekijöitä on.

Minusta tuollainen mt-ammattilainen on sama kuin jos kävisi putkimies joka vaan kyselisi että kauanko tämä lavuaari on ollut tukossa, oletko itse yrittänyt avata sitä, onko ollut useinkin tukossa, oletko laittanut sinne jotain erikoista? Ai jaa, m-hmmm, onpa ikävä homma. Joo, joskus ne vaan tukkeutuu.

Ja sitten toivottelisi hyvät jatkot ja lavuaari jäisi avaamatta. :D

-Ap

Vierailija
11/37 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole koskaan oikein avattu sitä prosessia, sen on kuin salainen näytelmä, jossa esitän jotain roolia, tietämättä mitä. oma käsitykseni on, että esim. jenkeissä terapeutti on aktiivisemmin mukana prosessissa. Suomessa saavat kyllä helpolla liksansa, istuvat ja hymisevät. Välillä tekevät jonkun oman virheellisen päätelmänsä, johon sitten yrittävät istuttaa asiakasta loppukäynnit. Ihan hyvä, että asiakasvirrat on lakanneet, tästä ei saa puhua, mutta tuskinpa noista kovin moni on hyötynyt. Ihan sama puhua asiat tekoälysoftalle, se saattaa sanoakin jotakin älyllistä väliin.

Vierailija
12/37 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös terapeutteja, joiden kanssa tehdään ketjuanalyysejä, harjoitellaan ahdistuksenhallintamenetelmiä, tehdään tehtäviä.

Vierailija
13/37 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tämä tieto on ihan perusasioita jos alasta mitään ymmärtää."

Älä nyt viitsi, aikuinen ihminen.

Kyllä minä viitsin, sitä työtä ei tee se terapeutti vaan sinä ihan itse lopulta- jos menet terapeutille asenteella että mitä saat irti olet jo osoittanut ettei sinulle anneta mitään irti sillä se juuri on sinun kehittymättömyyttä. Ihmisiä ei kohdata siksi että olisi kyse siitä mitä saat heistä irti.

Vierailija
14/37 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin muutaman kerran työterveyspsykologilla. Hän viljeli hienoja termejä, vastavalmistunut. Mitään näkemystä tai tukea antavaa ei keskusteluista saanut. Lähinnä kiusaannuin. 

Auttamisalalla on valtavasti ihmisiä jotka (tiedostamattaan) haluavat olla autettavan yläpuolella ja selittää hänelle ylhäältäkäsin asioita. Kohtaamistaidot näillä on pyöreä nolla ja tätä kliinistä kirjaviisautta on ihan liikaa Suomessa. Kun on mielestä ja psyykeestä kyse pelkkä tieto ei auta ketään. Tarvitaan myös empatiakykyä, kykyä ottaa muiden tunteita vastaan, myötätuntoa, itsereflektiota, jämäkkyyttä, sitä että on itse tarpeeksi henkisesti tasapainossa koska muuten edelläolevat eivät onnistu.

Vierailija
15/37 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP n on syytäkin käydä terapeutilla . Ihan perusasiat hakusessa ihmisyydessä. 

Vierailija
16/37 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sun vastaanotto on. 

Vierailija
17/37 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ihan aluksi jutella terapeutin kanssa, mikä hänen viitekehyksensä on. Ja tietenkin, mitä se tarkoittaa menetelmien kannalta! Hyvä terapeutti osaa mukauttaa otettaan asiakkaan toiveiden mukaan ja näistä asioista olisi hyvä keskustella ihan ääneen.

Vierailija
18/37 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttamisalalla on valtavasti ihmisiä jotka (tiedostamattaan) haluavat olla autettavan yläpuolella ja selittää hänelle ylhäältäkäsin asioita. Kohtaamistaidot näillä on pyöreä nolla ja tätä kliinistä kirjaviisautta on ihan liikaa Suomessa. Kun on mielestä ja psyykeestä kyse pelkkä tieto ei auta ketään. Tarvitaan myös empatiakykyä, kykyä ottaa muiden tunteita vastaan, myötätuntoa, itsereflektiota, jämäkkyyttä, sitä että on itse tarpeeksi henkisesti tasapainossa koska muuten edelläolevat eivät onnistu.

Et tiedä alasta paljoa. Osaat luetella kaikkia odotuksia terapeutilta vaan, vaikka sinun pitäisi miettiä miksi odotat kaikkea tuota juuri terapeutiltasi. Se vaje sinussa odottaa ja on merkkinä siitä mitä vaille olet jäänyt. ja sen kanssa sinun tulee työskennellä. Terapeutti on sellainen ns seinä tai peili sinulle itsellesi, että sinun turhaumasi ja odotuksesi tulisivat tietoisiksi sinulle. Tämä on se tekniikka, ei niiden odotusten ja turhaumien tyydyttäminen välittömästi. Tämä tilanne ap llä kertoo siitä 1. Et tiedä kommunikaatiosi sisältävän elementtejä joissa vaadit toisilta sellaista joka kuuluisi itse työstää. 2.haluat jonkun muun ratkaisevan tunnetilojasi ja kokemuksiasi ilman että otat niistä vastuun itse. 3. Se kertoo mitä vaille olet jäänyt ja on arvokasta tietoa terapeutille kun opit ilmaisemaan ne hänelle. Esim nämä ja kymmenen muuta asiaa paljastuu.

Vierailija
19/37 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti ei ole kaveri eikä anna ammatillisesti ns tyydyttäviä elämyksiä edes rahasta vaan hän niinkuin ohjaa sinut kaikille nille väylille joissa et osaa/uskalla  uida vielä. Siksi hänen on oltava vaan turvallisena mukana, mutta annettava sinun opetella uimaan itse. Joskus hän tuuppaa sinua syvempää veteen ja katsoo pärjäätkö siinä. Mitä pidemmälle terapia edistyy sitä kauemmaksi antaa uida ja lopulta vilkuttaa kun pärjäät ihan yksin. 

Vierailija
20/37 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sun vastaanotto on. 

Kuka sinne on tulossa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä