Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ENSKATTARET TOIVEIKKAISEEN TORSTAIHIN

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin eilen niiiiin puhki koko reissusta että menin nukkumaan jo ysiltä! Ja uni tuli samontein, yöllä heräsin kaksi kertaa, vaihtamaan asentoo, ja heräsin tuossa puolkasilta täysin pirteänä, ja ai, että teki hyvää!

Mutta siis, oikein paljon kiitoksia kaikille eilisille treffaajille! Ja erityiskiitokset bejbille ja Evelle vielä matkaseurasta!

Kylläpä täällä enskoissa onkin tuota allergiaa, tai epäilyä allergioista! Mutta tosiaan jos " hyvää" ettii näistä jutuista ne menee yleensä onneksi ohi ennen kouluikää.

Viipulille onnittelut pojusta, ja tervetuloa tänne puolelle! Täältä ei sitten helpolla lähdetäkään pois!!! Ja kiitokset ihanasta kuvasta!

Hermione, mä jotenkin aattelin eilen, vaikkei keretty sun kanssa vaihtaa sanaakaan, että oisit mua muutaman vuoden vanhempi, mutta ehei, samassa mennään... Siis jos tuo 79 tarkoittaa syntvuottasi? Ja mä haikeudella kattelin teidän Miloa! Pojillamme kun näyttää olevan aika tarkkaan vuosi ikäeroa, niin tuntuu jotenkin kaukaiselta, että meidän Eetu oli tuollainen pien nyytti vuosi sitten... huoh!

qkin siellä aloittelee konttausta, onnea! Täytyyhän hänen kasvaa isoksi pojaksi, ennen miniquuta! hih!

Jenni oli käynyt hammaslääkärissä, johan on miehelläs hyvät hampaat! Ja hieno juttu että saitte naapurin kuriin noin vähällä!

Joo, mutta nyt lähen puuronkeittoon... Palailen myöhemmin mikäli kerkeen, ollaan tänään menossa illalla miehen kanssa kattomaan pronssipeliä... Eetu viedään mun vanhemmille hoitoon, ja yöksi, halusivat ite näin...

napero ja Eetu 1v2kk

Vierailija
2/8 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi myöhästyneet puolivuotisonnittelut Idalle ja samaan syssyyn Aino kiittää onnitteluista. Hurjaa että puoli vuotta on jo hurahtanut siitä kun Aino ja Ida tähän maailman tupsahtivat. Kyllä aika kiitää!

Onnea Viipulille ja tervetuloa vauvapuolelle turisemaan. Suloinen pieni poitsu! :)

Ja vielä onnea Naperolle ihanista uutisista!

Täällä maalla siis ollaan enkä siksi ole ehtinyt pinoutumaan, mutta nyt oli pakko kun oli ihan perään kyseltykin. :)

Minä nyt sitten vihdoin viimein lopetin imetyksen, viimeisen kerran imetin maanantaina ja täytyy kyllä sanoa että tuntuu tosi haikealta. En tajua miten se voi näin ikävältä ja surulliselta tuntua. Niin toivoin salaa mielessäni että jollain konstilla olisin vielä voinut imetystä jatkaa, vaikka lopettamista olin pitkään jo suunnitellutkin. Mutta nyt kun Aino vetää jo kovasti kiinteää ruokaa, söi hän tissistä entistä vähemmän eikä muutaman maitotipan takia ole mielekästä jatkaa diettaamista + vielä se että kiinteitä ruokia on paljon helpompi antaa kun tietää mistä oireet tulee jos tulee, imetyksen aikanahan Ainolle tuli oireita vähän väliä, ei vaan tiedetty että mistä.

Joten Viipero ymmärrän täysin miltä susta tuntuu. Pitäisi vaan yrittää ajatella että lapsi voi paremmin korvikkeella. Se vaan on vaikeaa. Huoh. Yritä totutella ajatukseen nyt rauhassa, kun tässä vielä on aikaa ennen kuin joudut imetyksen lopettamaan. Ehkä vähän auttaa että yrittää suhtautua asiaan järjellä ei tunteella.

Ope kyseli miten meillä sujuu kiinteiden kanssa. No, toistaiseksi meilläkin hyvin suppea valikoima. Eli Aino syö 2-3 dl bataattisosetta päivässä, kahdessa erässä. Aamupuuroa menee pikkaisen, se ei ole niin herkkua. Ainon vatsa on mennyt kiinteistä niin kovaksi että seuraavaksi otan mukaan luumusoseen, sitten varmaan otan toisen kasviksen mukaan. Aino on parissa viikossa tuntunut pyöristyneen ja on ruvennut nukkumaan pääsääntöisesti ilman yösyöntejä. Eli hyvin menee so far, mutta katsotaan sitten mitä tulee kun laajennetaan repertuaaria. :)

Sitä ihmettelin miten Ope saatte verikokeen tulokset vasta kuun lopussa?? Me saatiin ne muistaakseni seuraavalla viikolla jo. Labrassa vissiin sitten jonoa...? Voi vitsi miten kurjaa että Ainolle ei löydy sopivia kiinteitä, noi oireet on kyllä tosi kurjia.

Rohkeesti vaan liikkeelle, mäkin alussa kun noita allergioita havaittiin halusin vaan jäädä kotiin kun kaikki tuntui niin hankalalta, mutta nyt jo normaalisti kuljetaan ja sählätään maitojauheiden ja syömisten kanssa milloin missäkin. :)

Mistä tulikin mieleeni, että haluttais tulla seuraaville Tampere-treffeille ensi kuussa. Nyt kun matkustettiin junalla huomasin miten helppoa se on. Turkuun reissaisin myös mielelläni, jos sinne vaan treffejä sovitaan? Keväällä ja kesällä on muutenkin kiva matkailla. :)

Nyt nappula alkaa hermostua sylissä, palailen myöhemmin jos vaan ehdin. :)

Karssuli & Aino 6kk

P.S. Voi vitsi Osse teidän tyttöä, kyllä P on topakka typsy kun jo ryömii! Voiskohan se näyttää vähän Ainolle mallia, kun meillä liikutaan vaan persillään. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin vastata... Eli mä kun oon niin huippu laiska tekemään noita soseita, niin mä tein niin, että alotin Heidillä ensin porkkanan, sit omenan ja perunan ja sit lihan... Ni oon sitte ostanu semmosia lihasosepurkkeja missä on vaan noita edellä mainittuja. =)

En kerkee ny muuta... pitää mennä suihkuun ja sit pikku hiljaa muskariin.

Burde ja Häydi (tai olla jo 6,5kk? :))

Vierailija
4/8 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino meni ekoilla päikkäreille. Hirvee tuuli, mutta onneksi täällä ukkilassa on lasitettu terassi.

Viipulille vastailen nopsasti:

- Pitääkö tuttipullot/rintakumit/rintapumppu/tutit joka käyttökerran jälkeen keittää tai pestä astianpesukoneessa?

Meillä pestiin ja keitettiin ennen kiinteiden aloitusta jokaisen käyttökerran jälkeen pullot ja rintapumppu. Rintakumin pesin jokaisne käyttökerran jälkeen ja keitin kerran päivässä. Nyt enää pesen käsin tutit ja pullotutit ja keittelen satunnaisesti.

- Onko järkevää antaa pienen vauvan imeä tuttia ollenkaan? Haittaako imemistekniikkaa? (pojalla tosi kova imemisentarve)

Ainolla oli ainakin niin kova imutarve että annettiin tutti, mutta tosin vasta kun tyttö oli 3 vkoa vanha. Kannattaa ensin ehkä katsoa että imuote kunnossa ja vasta sitten antaa tutti. Mikään pakkohan tuttia ei ole antaa... Itse en vaan jaksanut olla tuttina.

- Kuinka paljon on järkevää antaa " lypsettyä" maito pullosta kerrallaan vauvalle?

Kyllä antaisin niin paljon kuin vauva vaan jaksaa syödä.

- Mikä auttaisi siihen, että tissit eivät täyttyisi niiiiin nopeaa tahtia (tissejä särkee kovasti ja maito pakkautuu nopeasti)?

Pumppaamalla saatat saada kivan kierteen aikaiseksi... Se kun tuppaa kovasti lisäämään vielä maidontuotantoa. Rinnan hieronta auttaa, ja itse pumppasin vaan ihan pikkaisen että sain pakkaumat pois.

- Mikä olisi hyvä keino saada vauva nukahtamaan syönnin (lähinnä pullosyötön) jälkeen?

Aino nukahti aina rinnalle, autoon tai vaunuihin, joten meillä ei ollut mitään kummempia konsteja.

- Helpottaako nännikipu jossain vaiheessa (imetys tuntuu aikas kivuliaalta)?

Mulla helpotti noin kuukauden jälkeen. Se alku oli kyllä aikas kauheeta, mutta kyllä se helpottaa! Rasvaaminen ja ilmakylvyt auttoi tosi paljon, ja myös se että imetyksen jälkeen hieraisin nänneihin maitoa ja päälle ilmakylpy. :)

Karssuli

P.S. Pitihän mun vielä se mainita, että on tässä imetyksen lopetuksessa ollut hyviäkin puolia. Nyt kun Aino ei voi nukahtaa enää rinnalle, on ruvennut nukkumaan kunnon unia eikä pikatorkkuja tissillä. Ja meikä saa taas syödä suklaata! Söinkin heti maanantaina neljä suklaapatukkaa. =)

Vierailija
5/8 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota eilistä tekstiäni selventääkseni.

En mäkään oo pumpunnu muutakun sen verran että jos rinta on ollut niin pinkeä että Milo ei ole huolinut sitä, niin vähän olen pehmentänyt sitä pumppuamalla 5 ml pois, niin jopas kelpasi paremmin. Niin tai joskus oon joutunut muutaman kerran tyhjentämään kokonaan kun Milo on päättänyt olla huolimatta tissiä ja syönyt vain pullosta. Mutta ne on onneksi ollut vain ohi meneviä vaiheita. Nykyään söisi vain tissistä mikä on loisto juttu.

Paakut on hoitanut lämpimällä kauratyynyllä ja hieromalla imettäessä.

Toi tutti juttu. Sairaalassa Milolle oli jo tyrkytetty tuttia mytta ei huolinut. Jostakin kuukauden ikäisestä on vasta huolinut aina silloin tällöin. Lähinnä autoreissuilla ja vaunulenkeillä.

Napero. Joo oon mä syntynyt v.79. Joskus mä sitten taas toivon että Milo olis vähän vanhempi, että nämä " vaikeemmat" ajat olis jo ohi. Mutta toisaaltaan en haluais menettää päivääkään tästä ajasta. Ehkä me keretään jo seuraavilla treffeillä höpöttelemään.

Nyt täytyy lähteä katsastuskonttorille hakemaan yhtä kadonnutta auton paperia. Meillä kun on autokaupat taas edessä. Mun mies vaihtaa välillä autoja kuin sukkia, ja autot on melkein aina mun nimissä kun se ei koskaan kerkee itse konttorille.

Ossen tyttö oli kyllä sellainen vauhtimimmi ja kova hymyilemään. Toivottavasti Milo olisi seuraavilla treffeillä jo vähän seurallisempi. Me kun nähdään toisia vauvoja niin harvoin.

Hermione ja Milo

Vierailija
6/8 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvittiin tästäkin päivästä... kaikki meni just niin hyvin ku oli suunniteltu, eli ku ei oltu suunniteltu, niin kaikki menikin sit käsille... :D No, kotona ollaan pitkän päivän jälkeen ja hyvä näin.

Aamulla oli neuvola, typyllä pituutta 66,2 cm ja painoa 7440 g. Ei kuulema ole hätää niiden kiinteiden kanssa, mutta saa jatkaa hiljalleen opettelua. Kovasti kehui typyn motorista kehitystä ja varoitteli, et yöt saattaa muuttua hulinaksi uusien taitojen myötä. Sivuvaroheijasteita, eli käsien laittoa esteeksi sivulle kaatuessa ei vielä ollut, mutta edessä jo oli. Kuukauden päästä onkin sit varmaan viimeinen käynti tuolla neuvolassa ennen muuttoa. Hassua vaihtaa taas uuteen paikkaan...

Sit loppupäivän oon viettänyt työmaalla " käynnillä" , joka venähti monen tunnin shoppailu- ja lenkkeilyretkeksi. :) Neuvolan jälkeen en päässyt käymään kotona, kun joku ääliö oli jättänyt hissin oven auki viidennessä kerroksessa ja typy nukkui, eli en halunnut herättää ottamalla syliin enkä uskaltanut jättää alas siksi aikaa, kun olisin käynyt kotona... kirosin kyllä melkoisesti, mut reissu tuli tehtyä improvisoiden.

Karssuli, mä olen vahvasti sitä mieltä, et esimerkin voimalla oppii kaikenlaista, eli jos sulla on vähän vanhempia lapsituttuja, eiku Ainon kans kylään ja liikkumista ihailemaan! :) Ja kiva kuulla, et Ainolle taas uni maistuu!

Hermione, mä muistan ku meidän typy nukku koko joulukuun treffit, alusta loppuun. Vähän nostin ennen lähtöö nukkuvaa kääröö näytille, et tällanen meillä on... eli kyllä Milo varmasti muuttuu seurallisemmaksi, toinen on vaan vielä niin pieni ja ihana luttana!

Nyt menen hetkeks makaan sohvalle, jos vaikka jostain saisin energiaa pakata pääsiäisreissun tavarat. Ei kyllä yhtään huvita.

-Osse ja typykkä

Vierailija
7/8 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas meillä lyhkänen pino. Nopeasti minäkin jotain..

Viipulle ensinnäkin kovasti onnea vielä kerran, ja tervetuloa tänne puolelle!

Meillä oli ekat 6vkoa rintakumit käytössä, ja käytin yhtä kumia aina parin imetyksen ajan ja sitten keittelin. Tutit keitin kerran päivässä, nykyään harvoin. Lypsykoneen ja tuttipullon keitin aina käytön jälkeen, nykyään en niitäkin harvemmin. Näissä on kyllä monia eri käytäntöjä, kukin tekee niin kuin parhaaksi kokee :) Täysistä rinnoista sanon minäkin, että ajan kanssa se maidon tuotanto kyllä tasaantuu sopivaksi. Samoin kun ajan myötä nännikivut loppuu.

Osselle ja Jennille kiitti lääkkeenantovinkeistä! Soseita meillä maistellaan vielä niin pieniä kerta-annoksia, että niihin on vähän paha sekoittaa. Mutta tänään olen jo saanut menemään paremmin kun laitoin hyvin pienin erin taakse poskeen.

Burde oli miettinyt allergian mahdollisuutta. Kuten moni jo sanonutkin, että Heidi vaikuttaa niin tyytyväiseltä tytöltä että tuskinpa allergiaa on. Ja tuosta peppuvaon punotuksesta, niin Aleksin pyllyssä on sellainen 2euron kokoinen kirkkaanpunainen alue ja lisäksi koko vako taakse asti punainen. Eikä rasvat tosiaan auta.

Nyt käy käsky, mies huutelee että iltatissiä kaivataan... Täytyy mennä. Huomisiin,

Viipero & Aleksi pian 5kk

Vierailija
8/8 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas täällä on hiljaista! Ei vaan, kai kaikilla on parempaa tekemistä, kuin mulla!!! Eetu jäi siis " jälleen" mun vanhemmille yökylään (neljäs kerta Eetun elämän aikana...) ja mies kattoo töllöö!!! Mitäpä sitä muutakaan tekis kuin pyörii täällä netissä, heh... Oltiin tosissaan kattomassa Kerhon(HPK) pronssipeliä, ja pronssiihan ne sai! Jee!!! Ja käytiin syömässä sen jälkeen, tai no haettiin Yömakkaralta ruoat ja tultiin kotiin syömään...

Karssuli on " lomailemassa" , ihanaa!!!

Ossella oli ollut menopäivä! Olipa ollut ikävä naapuri, kun oli tuolla tavoin terrorisoinut kotiin pääsyänne!!! Mutta kohtahan pääsette jo muuttamaan, ja sit ei tartte enää huolehtia miten pääsee rapuissa... (eikös se ollut paritalo vaiko rivari mistä ostitte asunnon? *lahopää täällä miettii*)

Mä jäin nyt kanssa miettimään tuota allergisuutta... siis Eetun kohdalla... Eetulla kanssa ollut tuollainen 2euron kolikon kokoinen punainen läntti pyllyssä, ja välillä myös se vakokin punoittaa... Ja sitte Eetulla ollu poskessa se euron kolikon läntti nyt kohta puoli vuotta, eikä siihen tehoo mikään rasva... Hmmm... Mutta toisaalta luulis että terkka olis neuvolassa puuttunut asiaan... Täytyy nyt alkaa tosissaan miettimään!!!

Joo, mutta nyt meen hetkeksi kattomaan miehen seuraksi töllöö, ja sit nukkumaan, aah ihanaa...

Mä täällä vissiin tuun roikkumaan koko pääsiäisen, kun ei mihinkään pidemmälle lähetä, mutta kaikille oikein munarikasta pääsiäistä!

napero ja Eetu 1v2kk