70-luvulla ruoka oli 90 % perunaa ja lihakastiketta - miksi en ole vielä saanut suolistosyöpää?
Perunaa ja lihakastiketta, lautasella myös puolikas tomaatti tai muutama siivu kurkkua.
Koulussa aivan sama, paitsi porkkanaraastetta n 2 rkl.
Kommentit (26)
Mun isovanhemmat söi perunaa, punaista rasvaista lihaa, kahviinkin lorahti kermaa sekä sokeria. Kakut ja pullat leivottiin voilla.
Hoikkia ja hyväkuntoisia ihmisiä. Vaari lähti 91-vuotiaana täysin tajuissaan, mummo 98-vuotiaana dementikkona- johon sairastui vasta vaarin kuoleman jälkeen, ollessaan jo vanhainkodissa. Silloinkaan ei ollut väkivaltainen tai aggressiivinen kuten nykyvanhukset, lakkasi vaan hymyilemästä ja muuttui niukkasanaiseksi (eikä tunnistanut muita).
T. Tein itse juuri aloituksen siitä, miten olen allergian takia luopunut kasviksista, ja sitkeästi koholla ollut verenpaine on laskusuunnassa.
70-luvun lopussa ja kasarin alussa kouluruoka oli parempaa kuin kotiruoka. Pinaattilettuja, kalaa tartarkastikkeella ja vaika mitä. Kotona ei ikinä. Kotona pyörivät aina ne samat viisi ruokalajia rotaatiossa. Perunat&kastike, hemapajauheliharisotto, kana riisillä, purjopata ja metrikarjalanpiirakka.
Vierailija kirjoitti:
Mun isovanhemmat söi perunaa, punaista rasvaista lihaa, kahviinkin lorahti kermaa sekä sokeria. Kakut ja pullat leivottiin voilla.
Hoikkia ja hyväkuntoisia ihmisiä. Vaari lähti 91-vuotiaana täysin tajuissaan, mummo 98-vuotiaana dementikkona- johon sairastui vasta vaarin kuoleman jälkeen, ollessaan jo vanhainkodissa. Silloinkaan ei ollut väkivaltainen tai aggressiivinen kuten nykyvanhukset, lakkasi vaan hymyilemästä ja muuttui niukkasanaiseksi (eikä tunnistanut muita).
T. Tein itse juuri aloituksen siitä, miten olen allergian takia luopunut kasviksista, ja sitkeästi koholla ollut verenpaine on laskusuunnassa.
Kiva että isovanhempasi elivät vanhoiksi ja sinun verenpaineesi on laskenut. Yksittäiset kokemukset eivät kuitenkaan ole yhtä tarkkoja kuin tieteellisiin tutkimuksiin perustuvat havainnot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän peruna ole mitenkään epäterveellistä.
Hiilaria ja lisää hiilaria
Ei hiilari ole vaarallista. Ihminen tarvitsee hiilihydraattia, varsinkin aivot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva että isovanhempasi elivät vanhoiksi ja sinun verenpaineesi on laskenut. Yksittäiset kokemukset eivät kuitenkaan ole yhtä tarkkoja kuin tieteellisiin tutkimuksiin perustuvat havainnot.
Eivät tietenkään. Luulen et minulla on jotenkin poikkeava aivotoiminta muutenkin, koska olen allerginen monelle hyvinsiedetylle lääkeaineelle ja saan harvinaiset sivuvaikutukset niistäkin, joille en ole (esim. masennuslääkkeestä hyperseksuaalisuus).
Entä keuhkoahtaumatauti?