Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hedelmöitymättömän munasolun poistuminen?

04.04.2007 |

Kysymykseni koskee munasolua ja sen " poistumisaikataulua" mikäli se ei pääse hedelmöittymään. Tiedän, että munasolun hedelmöittyessä alkio saapuu kohtuun 4 päivän kuluttua hedelmöittymisestä jo 16-soluiseksi jakauduttuaan ja kiinnittyy sinne 6-11 päivän kuluttua hedelmöittymisestä. Mutta entäs jos munasolu ei hedelmöity, kulkeutuuko se silti kohtuun saman 4 päivää ja poistuu sieltä sitten kuukautisvuodon mukana? Vai liikkuuko hedelmöittymätön munasolu kohtuun nopeammin kuin 4 päivää?

Pohdin tätä oikeastaan sen vuoksi, sillä vuosi sitten keskenmennessä raskaudessani minulla oli ovulaatiosta alkaen ja viikon eteenpäin vihlovia kipuja, joita minulla ei koskaan muulloin ole ollut (ja aluksi nimenomaan vain toisella puolella, ilmeisesti munanjohtimessa). Eli silloin ilmeisesti jotenkin kykenin tuntemaan siellä matkailevan alkion, mutta pelkän munasolun poistuessa en ole koskaan tuntenut mitään. Siksi jäin pohtimaan, että voiko näin tosiaan olla!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli otsikossa vastaus. Mulla kyllä tuntuu siirtyvää tuntemusta ovulaation aikaan aina, vaikka ei olisi hedelmöittynytkään. " Matkustamisen" kestoa en tosin tiedä varmaksi, mutta muutaman päivän mulla noita tuntemuksia aina on.

Vierailija
2/2 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakohtaisia kokemuksia asiasta! Ehkäpä se sitten liikkuu samaa vauhtia, olipa sitten hedelmöittynyt tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla