Kannattaa myydä varmaan perintöasunto ja mennä vuokralle, että saa asuntotukea ja toimeentulotukea!
tähän asti olen ollut vuokralla perikunnalle 122 n asunnossa, maksan vain vastikkeen 485e , saan työkkäriä käteen 600 e kk, 225 e asumistukea ja 250 e toimeentulotukea. eli vuokran jälkeen 600 e käteen.,
nyt näyttääpi pahalta, joudun saamaan ilmeisesti osan mökistä siskolta 10 000 e korvauksena + perin toisen mökin ja asunnosta puolet veljeni kanssa. asunnon arvo on n 60 000 e.
ja perimisen jälkeen EN SAA ENÄÄ TOIMEENTULOA ENKÄ ASUMISTUKEA, menetän siis kuussa lähes 500 e tukia!
se on vuodessa 6000 e! kahdessa vuodessa olen menettänyt sitten sen 10 000 e ja mökin hallintaoikeuden (mökin arvo on 100 000 ja sisko maksaisi siitä tasinkoa).
eihän tämä' peli vetele! en voi vuokratakaan asuntoa koska menee 30 pros tuloina veroa ja samalla vähenee työttömyyskorvaus!
ON SIIS myytävä asunto ja mentävä vuokralle, niin saan siihen sitten taas 1) asuntotukea 2) toimeentulotukea
(koska rahani ovat ulkomailla tai tuhlattu asuntokaupoista tietty)
tv Andy
Esimerkki:
Jos omistat asunnon, mutta asut itse vuokralla toisella paikkakunnalla, voit hakea asumistukea vuokra-asuntoon, jossa vakinaisesti asut. Et kuitenkaan voi saada asumistukea omistusasuntoosi, jos olet hakenut sitä ennen 31.12.2024, jolloin tuki lakkautetaan omistusasuntoihin.
eli voit vuokrata pkäytännössä pimeenä omistamasi asunnon , tai vuokraat sen ja maksat 30 pros vuokratululoista veroa ja silti voit saada asumustukea jos asut siis muualla vuokralla työttömänä