Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko kesä oikeasti p-skin aikoihin vai olenko vain kyllästynyt keski-ikäinen?

Vierailija
17.08.2025 |

Vähän hassu otsikko, mutta mietin mistä tämä totaalinen tympeyden tunne kesän jälkeen? Tuntuu, että tämä kesä oli p- s k i n  vuosikausiin, lähinnä poukkoilevien ääri-ilmojen vuoksi, joka jätti tunteen, ettei sitä oikeaa kesää ollutkaan tai että kesä oli jotenkin nopeasti ohi. Lisukkeena burn outin partaalla keikkumista ja pettymyksiä sarjana omassa elämässä. En muista, että olisi koskaan aiemmin ollut kesän lopulla näin tympääntynyt tunne ja mietinkin oliko kesä oikeasti jotenkin ihan p-s k a  vai itse vain kyllästynyt ja väsähtänyt keski-ikäinen?

- N47-

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki vituttaa, estrogeeni auttaa.

Vierailija
2/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä oli paras aikoihin! Ensin ihanaa viileyttä, sitten niin paljon hellettä että sen muistaa pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa keski-ikä olla jo takanapäin

Vierailija
4/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihana kesä! Kesäkuu oli kylmä ja sateinen mutta sen olin töissä, heinäkuussa aivan upeat säät ja käytiin ulkomaan reissullakin. Elokuussa takaisin töihin ja on mukava palata arkeen ja normaalielämään, syksyn odotusta jo mielessä ja talveksi käpertymistä sohvan nurkkaan käsityön kanssa.

Mitä sen ihmeellisempää pitäisi elämän olla?

Vierailija
5/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaisia whatever-kesiä ainakin itselläni on ollut jo useita. Uskoisin että se liittyy ikään. Olen 47. 

Vierailija
6/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden mittainen kesä. Historian lyhin.

Vierailija
7/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti ohi. Mutta "vielä on kesää jäljellä". Huomennakin melkein +20C. Aika kulkee vanhetessa nopeammin eli seuraava kesä kohta täällä. Terveisin yli 60v. 

Vierailija
8/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellejakso oli kyllä ennätyspitkä, mutta muutenhan kesä on ollut sinänsä aika normi Suomen suvi. Jatkuu vielä tovin, joten vielä ehdit nauttia. Ilmat viilenee, mutta aurinkoa piisaa nyt ens viikolle oikein kivasti. 

Vierailija
9/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Kylmä kevät ja kylmä kesäkuu, läkähdyttävän kuuma ja painostava heinäkuu ja elokuun alku. Nyt vasta tällä viikolla on ollut hyvät ja normaalit kesäkelit.

Vierailija
10/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olihan se pitkään vähän viileähköä ja sitten taas pitkään liian kuumaa, mutta myös ns. normaalia kesäsäätä on mahtunut joukkoon. Itse olen kyllä näin vanhemmiten päälle 5-kymppisenä yhä enemmän jollain tapaa vähentänyt odotuksia kesää kohtaan, ehkä se on vanhenemista sitten, en tiedä. Ylisuuret odotukset kun monesti lässähtää ja seuraa pettymys. Olen oppinut nauttimaan pienistä asioista. Jotenkin huvittavaakin kuin täällä kesä on niin suuressa merkityksessä, sitä odotetaan kuin kuuta nousevaa ja sitten on pakko tehdä sitä ja tätä ja nauttia vaikka hampaat irveessä. Toisaalta pohjoisessa kylmässä maassa tuon ymmärtääkin, mutta jotain rajaa. Mä nautin kesästä oli se millainen tahansa enkä jaksa enää stressata asioista, onneksi jokainen vuodenaika tuo mulle iloa omalla tavallaan.

Vierailija
11/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolkuton kuumuus pilasi kesän. Ei kiva lähteä mihinkään tai tehdä mitään, kun vaatteet tarttuu ihoon kiinni ja hiukset on märkänä.  Yksi elämäni kesä ohi. Pari kivaa muistoa, mutta liian vähän. Montakohan kesää on vielä edessä. Elänkö niin kauan, että näen vielä pahempia ilmastonmuutoksen seurauksia? Mitä lapset joutuvat joskus kestämään ja selviävätkö siitä?

Vierailija
12/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kesä.

Ja jatkuu vielä.

Vierailija
13/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä ei ole ollut paskin, mutta keski-ikäinen on ilmeisesti turhautunut oman elämänsä suhteen.

Vierailija
14/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli. Kylmä kevät ja kylmä kesäkuu, läkähdyttävän kuuma ja painostava heinäkuu ja elokuun alku. Nyt vasta tällä viikolla on ollut hyvät ja normaalit kesäkelit.

Mitkä normaalit kesäkelit? Syksyksi näkyy kerralla muuttuvan, kun katsoo kymmenen päivän ennustetta.

Vierailija
15/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kiva lukea asiallisia kommentteja. Ja on oikeasti mukavaa, että jotkut ovat kokeneet kesän hyvänä. Itselläni oli tietyistä syistä ehkä odotukset vähän liian korkealla tämän kesän suhteen ( esim. ihmissuhteet) ja kun toiveet ei sitten mitenkään täyttyneet niin ehkä se kertasi tympäännystä myös ilmojen suhteen. Olisin siis itse toivonut hieman tasaisempia ilmoja jostain sieltä viileän ja tukaluuden välimailta. Sanotaan näin, että olin panostanut tähän kesään paljon, jopa ihan taloudellisestikin, mutta oikein mikään ei mennyt nappiin ja kaikki jotenkin lässähti, kuten varmaan oma mieli-alakin. Taustalla jo pidempään jatkunutta uupumusta ja muita elämän ongelmia.

- N47-

Vierailija
16/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä olisi ollut täydellinen, kun kesäkuun lämpötila olisi ollut päivää kohti +5 astetta enemmän ja heinäkuun lämpötila +5 astetta vähemmän. Elokuun alku oli täydellinen, mutta jatko näyttää menevän päin peetä lämpötilojen osalta. Syyskuun ilmat olisi saanut tulla vasta syyskuussa.

Vierailija
17/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän oli paras kesä ikinä

Vierailija
18/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän oli paras kesä ikinä

Riippuu millä mittaa. Parvekkeella ei kasvanut kunnolla mikään.

Vierailija
19/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
20/23 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuu oli ihana mutta heinäkuu tuskaa. Nyt taas ollut kivat ilmat. Vähintäänkin keskitasoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi