Saako sossu huomautella ulkonäöstä?
Jos on vaikeaa taloudellisesti, niin onko korrektia kuulla vielä ammattilaisen suusta, että ei sun ulkonäöstä huomaa ainakaan että nälkää on nähty - päinvastoin? Tai että tatuointeihin ja ripsiin on riittänyt rahaa ja nyt tarvitset maksarin ruokaan?
Kommentit (36)
Ymmärrän jos pyykkiä vaikea pestä, suihkuun kaikki pääsevät. Köyhällä voi todella olla vain yhdet ehjät vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityäntekijä ei ole mikään maksuautomaatti. Hänen työtään on saada asiakas huomaamaan miksi on sössinyt asiansa ja miten voisi elää fiksummin. Jos rahat on pantu tatskoihin ja nyt ei ole varaa ruokaan, niin onhan se vaan typeryyttä josta kuuluukin sanoa.
TÄMÄ!!!!!!!!
Ei ole ok huomautella kenenkään ulkonäöstä, oli sitten sossu tai kuka tahansa.
Tatuoinnit ja läskit on ehkä hommattu paljon ennen tukien tarvetta. Räpsyttimet varmaan tuoreet?
Taloudenhallintaan ohjeistusta, mutta jotenkin muuten kuin huomauttelemalla (lue - veetuilemalla).
Sosiaaliviranomainen saattaa syyllistyä syrjintään, jos hän kohtelee sinua eri tavalla kuin muita ulkomuotosi vuoksi aiheuttaen sinulle kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Sossun tädit ovat itse iljettäviä läskejä yleensä.
Mutta he saavat palkkaa jonka saa käyttääkin syömiseen ja jos ei silloin halua ruoasta säästää niin se on oma asia.
Saako väristä huomauttaa "teilläpäin on totuttu elämään ilman rahaa ja ruokaa muutenkin".
t kuuluu kulttuuriin
Tekoripset ei kaunista ketään.
Nuoret ovat kauniimpia ilman, ja vanhoilla näyttävät koomisilta.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa harvempi näkee nälkää, ja itsekin olen ihmetellyt lihavia näiden maksareiden kanssa. Täällä moni voisi puolittaa vuorokauden ruokamäärät mennen tullen, eikä tapahtuisi muuta kuin säästöä ja tervettä laihtumista.
Mä olen samaa mieltä. Ihmiset yleensäkin luulevat syövänsä kevyemmin ja terveellisemmin kuin todellisuudessa toimivat. Moni sanoo terveellisen ruoan olevan kallista. Tuostakin olen eri mieltä. Esim. omenat, porkkanat ym. peruskasvikset ja perushedelmät ei ole kalliita. Moni kyllä raaskii ostaa sen kahden euron herkun, mutta samaa summaa ei raaskita laittaa pussilliseen porkkanoita.
Itsekään en ole mikään hyvätuloinen yksineläjä. Bruttopalkka noin 2000€/kk. Vaikka ruoan hinta on vain noussut, niin silti olen onnistunut pitämään kuukausittaisen ruokabudjetin samana. Se vaatii vain hieman hienosäätöä. Esimerkiksi juustoa ostan vain kerran kuussa, olen pienentänyt annoskokoa, en osta mehuja/limsoja/energiajuomia jne. Myös ne suklaapatukat jää nykyään kaupan hyllylle, koska en vain yksinkertaisesti raaski enää ostaa niitä.
Minä kysyin kerran harkinnanvaraista tukea silikoni-implantteihin ja koska eivät suostuneet, ostin ne itse. Eivät ole valittaneet vaikka haenkin joka kuukausi minimituet ja löytyy myös kallista huulitäytettä.
Mun puolesta saa kunhan ei tee itselleni epäedullisia ja epäoikeudenmukaisia päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta saa kunhan ei tee itselleni epäedullisia ja epäoikeudenmukaisia päätöksiä.
Huomauttelun puutteella ei makseta laskuja. Soss voinolla vaikka kuinka mukavaxmitta se ei auta raha-asioissa. Nutkin puuttuu usea satanen TY-tuesta. Päätös ei varsinaisesti väärä, mutta olisi voitu laskea asiakkaan eduksi jo alunperin. Nyt jouduin tekemään tarkistuspyynnöt ja vuokranmaksu viivästyy sen takia turhaan. . Yleensäkin tt-tuessa vois noudattaa periaatetta ensin rahat ja sitten katsotaan, jos on snnettu muka liikaa ta asiakas valehdellut. Sieltä tiliotteesta ne näkyy ja tarkistetaan kuukausittain.
Aijai kun vuokra on myöhässä. Ei mulla hävettävää.Kela tehnyt virheellisen laskelman ja käytännössä usea satanen liian vähän. Syylliset siis muualla. Jos tiedät, että palkkasi kuuluu olla ja tulee olemaan xxxx, mutta onkin usea satanen vähemmän palkanlaskijan virheellisen laskelman takia, onko sun vika jos vaikeuksia maksaa vuokra?
Esim. asiakkaalle otetaan huomioon tuloja, mitä hän ei saa. Eihän noin saa tehdä. TT-tuki on ainoa, missä pitää ottaa huomioon, onko niitä rahoja konkreettisesti hakijan tilillä, eikä sen mukaan mukaan, mitä luullaan tau oletetaan olevan. Miten TT-tuki voi edes perustua arvioon tulevista tuloista, muuten kun siltä osin mitä henkilö itse arvioi?
Lopettakaa nyt ne ruokajutut.
Jokaiselle kuuluu xxx sumna elämiseen, vaikka olis katukuoppo tsi perheenäiti joka törkeiden valheiden ja rikosten uhri. Sillä voi ostaa ruokaa haluamansa summan verran.
En ole aiheellista ihmetellä, että miten on varaa tuollaisiin jos hakee sossutukia. Mitta jos sanoo että ei ole varaa ruokaan ta vaatteisiin itselle ta lapsille, niin haluaisin tietää lisää jenkilön tilanteesta. Paljon saanut rahaa ja paljon maksanut niitä pakollisia kuluja kuten asumiskuluja niistä.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityäntekijä ei ole mikään maksuautomaatti. Hänen työtään on saada asiakas huomaamaan miksi on sössinyt asiansa ja miten voisi elää fiksummin. Jos rahat on pantu tatskoihin ja nyt ei ole varaa ruokaan, niin onhan se vaan typeryyttä josta kuuluukin sanoa.
Tiedätkö, että tatuoinnit ovat pysyviä? Jos on esim kolme, viisi tai kaksikymmentä vuotta sitten ollut varaa sekä tatuointeihin että ruokaan, niin se ei tarkoita, etteikö sen jälkeen ole voinut joutua hankalaan tilanteeseen, jossa ei ole enää varaa kumpaankaan.
.